Skip to content

בכירי חמאס יורשו לשוב לירדן

המגזין האמריקני "טיים" מדווח כי ירדן תאפשר לבכירי תנועת חמאס לשוב לשטחה. ראש ממשלת ירדן: "גירושם היה צעד שגוי מלכתחילה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המגזין האמריקני "טיים" מדווח כי ירדן תאפשר לבכירי תנועת חמאס לשוב לשטחה. ראש ממשלת ירדן: "גירושם היה צעד שגוי מלכתחילה"

מאת עידו וולקן

ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס (ויקימדיה)
ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס (ויקימדיה)

"סימן נוסף להחלשות מעמדה של ארצות הברית במזרח התיכון". כך תיאר המגזין האמריקני "טיים" את ההחלטה הירדנית לאפשר את חזרתם של בכירי חמאס לשטחה. ראש הממשלה הירדני עאון חסאונה התראיין למגזין וטען כי "הרעיון איננו לאפשר לחמאס להקים בסיס לפעולות ג'יהאד נגד ישראל; איננו מעוניינים לאפשר להם להקים תנועה נוספת בירדן, אולם כבודדים הם בהחלט יורשו לחזור ".

תנועת חמאס סולקה מירדן באופן רשמי עוד בשנת 1999, בלחץ אמריקני ומאז לא הורשו פעיליה לחזור לשטחה של המדינה, רוה"מ חסאונה התייחס לגירוש אנשי חמאס וטען כי "מלכתחילה סברתי כי צעד זה שגוי אשר נוגד את החוקה".

בתקופה האחרונה גוברים הדיווחים, שאותם מיהרה חמאס לדחות, על עזיבת בכיריה את דמשק והעתקת מפקדת הארגון למדינה ערבית אחרת, בשל המחאה ההולכת וגוברת בסוריה. על פי דיווחים אלה משפחותיהם של בכירי התנועה, ובהם גם ח'אלד משעל,  יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שוהות מזה מספר שבועות בעמאן, בעקבות המהומות במדינה.

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק
בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק

בראיון לביטאון החמאס, 'א-רסאלה' מסר מוסא אבו מרזוק, סגן יו"ר הלשכה המדינית של התנועה, כי  אינו מקבל את הצהרתו של חסאונה בדבר מניעת הפעילות הפוליטית של חמאס מעמאן. אבו מרזוק טען כי "אף אחד לא יוכל לאסור עלינו לפעול פוליטית מאחר ומטרתה של פעילות זו להגן על זכויות העם הפלסטיני. אבו מרזוק לא שלל את האפשרות שארצות הברית תפעיל לחצים על ירדן נוכח ההתחממות האחרונה ביחסה אל התנועה, והמליץ לאמריקנים "לשקול מחדש את יחסם לסוגיה הפלסטינית, לאור השינויים המתרחשים במדינות ערב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן