Skip to content

דאגה במשפחות הפעילים הישראלים שהשתתפו במשט

בתשע בערב נכנסה הספינה "אסטל" לנמל אשדוד. המשפחות ממתינות ליקיריהן מול משטרת אשדוד: "יש בנו תחושה שמתכוונים להרע ליקירינו". פעילי שלום הצטרפו למשפחות מול בניין המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הספינה "אסטל", הגיעה  היום (שבת) בתשע בערב לנמל אשדוד. לאחר נוהל חקירה ורישום צפויים הישראלים שבספינה, אליק תל חנן, רעות מור  וטייס מסוקי הקרב, יונתן שפירא, להגיע למשטרת אשדוד, שם תטפל בעניינם משטרת ישראל. משפחות הישראליים וחבריהם הביעו הערב דאגה עמוקה לגורלם.

"לפני כשנתיים הם הובאו למשטרת אשדוד, נחקרו קצרות וידענו שישוחררו", אמרה אחת מבנות המשפחה, "הפעם חקרו אותם על גבי הספינה עשר שעות ואנו שומעים הצהרות לוחמניות מצד המערכת הצבאית והפוליטית לגביהם". דאגתה נסמכת על הודעה שנמסרה הערב ובה קרא הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, להעמיד לדין את משתתפי המשט ולטפל בהם ביד קשה. 

הספינה אסטל. עכשיו נשמעות טענות שאין ציוד הומניטרי על הספינה (צילום: דרור פיילר)
ה"אסטל". עכשיו נשמעות טענות שאין ציוד הומניטרי על הספינה (צילום: דרור פיילר)

כלי תקשורת אחרים בישראל הזדרזו ופירסמו, כי לדברי גורמים בצבא, לא נמצא ציוד הומניטרי על גבי הספינה. מבדיקת מגפון עולה, כי דובר צה"ל לא הוציא עד לרגע זה הודעה התומכת בפרסומים אלה, אך לא שלל אותן לחלוטין. "על הספינה נמצא ציוד הומניטארי", נמסר מפעיל מתומכי המשט למגפון, "והכוונה היא לא לתרופות, אלא לכדורי רגל, מלט וכדומה. זה בהחלט מטען הומניטרי".

עו"ד גבי לסקי
מי שמפר את החוק דורש להעמיד לדין. עו"ד גבי לסקי (צילום: הטלוויזיה החברתית)

המשפחות וקבוצת התומכים בהפסקת המצור הימי על עזה פירסמו היום קול קורא ברשתות החברתיות ובציבור. הם הזמינו את האזרחים להגיע להפגנת מחאה מול משטרת אשדוד הערב בעשר.  
"קשה לי להאמין שיש כאן איזושהי עילה לכתב אישום, אלא להיפך – יש עילה לתביעה אזרחית נגד צה"ל.
 מדובר במעצר בלתי חוקי ואנו דורשים לשחרר את כל הפעילים באופן מיידי. כל ניסיון לעצור את הפעילים יהיה ניסיון להפחיד ולהרתיע אותם מלהמשיך בפעילותם". אומרת אחת הפעילות.

"תמוה שמי שבעצמו מפר את החוק הבינלאומי על ידי השתלטות על ספינה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, דורש להעמידם לדין", אמרה היום עורכת הדין גבי לסקי, המייצגת את פעילי המשט.[related-posts]

עשר שעות של חקירה על הספינה. עדות המשפחות
לטענת המשפחות: עשר שעות של חקירה על הספינה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן