Skip to content

משפחות נפגעי הפיגוע בהילטון טאבה מערערות לעליון

לטענת התובעים, טעה בית המשפט המחוזי כאשר הגיע למסקנה כי בית המלון לא היה צריך לצפות את הפיגוע וכי הוא לא היה צריך לנקוט באמצעי אבטחה אחרים מאשר אלו שהיו בשטח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הריסות המלון בטאבה (צילום: יו טיוב)
הריסות המלון בטאבה (צילום: יו טיוב)

150 משפחות ההרוגים והפצועים מהפיגוע במלון הילטון טאבה בשנת 2004 מערערים לעליון על החלטתו של בית משפט מחוזי בתל אביב, לדחות את התביעה על סך 340 מיליון דולר שהגישו נגד רשת הילטון העולמית ב-2009.  לדברי התובעים, המיוצגים על ידי עוה"ד משה זינגל וחיים זליכוב, טעה בית המשפט המחוזי כאשר הגיע למסקנה כי בית המלון לא היה צריך לצפות את הפיגוע וכי הוא לא היה צריך לנקוט באמצעי אבטחה אחרים מאשר אלו שהיו בשטח.

בהחלטה לדחיית החבות של המלון כלפי הנפגעים, קבעה השופטת דרורה פלפל, כי עשתה זאת בהסתמך ובשקלול מספר גורמים והם: קיומו של המלון בשטח מבודד, ליד נקודת מעבר הגבול; אחזקתו וניהולו על ידי האמריקנים; מתגורר בו מפקד המשטרה המקומית; אין כלפיו דרישות אבטחה מיוחדות, ואלו שהיו מולאו באופן פורמלי, אם כי בשטח לא תמיד מולאו בפועל; אין התראות ספציפיות או אחרות למלון; המצב ביתרת המלונות בסיני ובמצרים דומה; בשטח אין פיגועים במשך כ-7 שנים; בעולם מתגבר הטרור, באמצעים שונים; יש פיגועים במקומות ספורים בבתי מלון; אם נבדוק בישראל – אין ראיות שמקומות מבודדים בהם מצויים בתי מלון, ממוגנים בשונה מהמיגון הקיים בתל אביב, למשל. לסיכום, קבעה השופטת, "שקלול כל אלה יחד, מביאני למסקנה, שהמלון לא יכול היה לצפות ברמה הקונקרטית פיגוע טרור נגד אורחיו."

עו"ד משה זינגל
זלזול ועצימת עיניים. עו"ד משה זינגל

בערעור לעליון מפרטים המערערים את כל הידוע להם בנוגע למצב הביטחוני אשר שרר במועדים הרלבנטיים לפיגוע במצרים, את אמצעי האבטחה הירודים אשר נהגו במקום, את הידיעה הקונקרטית של נציגי המלון על אודות הסכנות הרלבנטיות למלון, הן על רקע מיקומו הגיאוגרפי והן על רקע הפיגועים הרבים שאירעו בעולם זמן קצר לפני הפיגוע. וחמור מכל, המערערים טוענים כי יבהירו לבית המשפט את הזלזול ועצימת העיניים המופגנת, אשר בהם נקטה הילטון בכל הנוגע לשמירה על ביטחון אורחיה ושלומם.

התביעה נגד רשת הילטון הוגשה לבית המשפט האמריקני בניו יורק ב-2006, בעקבות הפיגוע בו נהרגו 34 בני אדם, מתוכם 19 ישראלים. התביעה, בסכום של 340 מיליון דולר הוגשה מאוחר יותר בישראל על ידי 157 משפחות.

הפיגוע אירע בערב חג הסוכות, כאשר מכונית תופת התפוצצה בשטח המלון. בתביעה מתוארות המשפחות את רשלנותה החמורה לכאורה של רשת הילטון, שניהלה את המלון. התובעים טוענים, כי באותה עת היו בישראל התראות רבות על ניסיונות להוציא אל הפועל פיגועים בסיני – ובמיוחד בטאבה, וכי משרד החוץ אף הזהיר ישראלים להימנע מנסיעה לאיזור מחשש שארגוני טרור ינסו לפגוע בהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן