Skip to content

נתניהו: לא ידוע לנו על מגעים בין ארה"ב לאיראן

"איראן משתמשת במו"מ ובמגעים אתה כדי להרוויח זמן ולהתקדם בתכנית הגרעין שלה", אמר נתניהו. "בשנה האחרונה היו שיחות של חמש המעצמות עם איראן, ואיראן העשירה אלפי ק"ג של אורניום. אין לי שום סיבה לחשוב שבמגעים עם ארה"ב איראן תנהג אחרת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהתייחסות ראשונה לפרסומים, בדבר אפשרות למשא ומתן ישיר בין ארצות הברית לאיראן, אומר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לישראל אין מידע על מגעים כאלה.

בנימין נתניהו ואהוד ברק בתרגיל העורף בחולון. "לנו אין מידע על מגעים בין ארה"ב ואיראן". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
בנימין נתניהו ואהוד ברק בתרגיל העורף בחולון. "לנו אין מידע על מגעים בין ארה"ב ואיראן". (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"לנו אין מידע על מגעים כאלה ואני לא יכול לומר אם הם אכן מתקיימים בפועל", אמר נתניהו. "אני כן יכול לומר שאיראן משתמשת במו"מ ובמגעים איתה כדי להרוויח זמן ולהתקדם בתוכנית הגרעין שלה. בשנה האחרונה היו שיחות של חמש המעצמות עם איראן, ואיראן העשירה אלפי ק"ג של אורניום. אין לי שום סיבה לחשוב שבמגעים עם ארה"ב איראן תנהג אחרת.

"לכן", המשיך נתניהו ואמר, "הקהילה הבינלאומית צריכה קודם כל להציב דרישות מאוד ברורות לאיראן: הפסקת העשרת האורניום, הוצאת כל האורניום המועשר, ופירוק המתקן התת-קרקעי בקום. אני חושב שהסיכוי הטוב ביותר להצליח להפסיק את תוכנית הגרעין האיראנית בדרך דיפלומטית הוא שילוב של סנקציות עוד יותר חריפות ואופציה צבאית אמינה. בכל מקרה אני יכול לומר שכל עוד אני ראש ממשלת ישראל, ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע ליכולת צבאית גרעינית".

ראש הממשלה ביקר הערב בתרגיל העורף השנתי "נקודת משנה 6" בלוויית שר הביטחון, השר להגנת העורף, הרמטכ"ל ואלוף פקע"ר. במהלך הביקור קיבל ראש הממשלה סקירה מאלוף פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג וצפה בתרגול מרחב עירוני שנפגע.

"הייחודיות של התרגיל הזה זה שהוא מקיף את כל משרדי הממשלה, את כל ארגוני ההצלה שלנו, את כל המערכות שלנו, את היכולת לארגן קשר ארצי ובעצם אירוע לאומי רב עוצמה", אמר ראש הממשלה. "יש פה שוני יסודי בין האירוע הזה לבין אירועים של התקפות על העורף בטילים או ברקטות. השוני העיקרי הוא שאנחנו מבקשים מהאזרחים במקרה של רעידת האדמה, במידת האפשר, לצאת מהמבנים, ואילו במתקפת טילים אנחנו מבקשים מהאזרחים להיכנס למבנים. יש פה מערכת שנבנית מתרגיל לתרגיל, אנחנו משקיעים בזה הרבה מאוד משאבים והרבה מאוד מאמצים, כפי שאתם רואים כאן".

ראש הממשלה הוסיף: "יש דבר אחד שאני חייב להגיד שעולה מהסקירות שקיבלנו היום בממשלה וכאן בשטח. אנחנו נצטרך לפעול בעניין רעידות האדמה בפעולת המנע העיקרית וזה פינוי בינוי והפעלת תמ"א 38 בשכונות הוותיקות במרכזי הערים. זה אולי הדבר העיקרי שאנחנו יכולים לעשות, משום שאנחנו רואים שכשיש בנייה חדשה הבעיה הרבה פחות גדולה וההינצלות הרבה יותר משמעותית. לכן, יש פעולה שאנחנו צריכים לעשות בין התרגילים – לחדש את מרכזי הערים שלנו בבנייה חדשה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן