Skip to content

סיסמת הבחירות של הגימלאים: "דור בוני הארץ"

בכנס שערך לוותיקי מפלגת הגימלאים, לקראת התמודדותה החדשה על מקום בכנסת, אמר השר לשעבר רפי איתן: "אנחנו מוכנים לקמפיין הבחירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגת הגמלאים החדשה "דור" תנהל את מערכת הבחירות שלה תחת הסיסמה: "דור בוני הארץ". בימים הקרובים יוקם מטה בחירות, שינהל את הקמפיין ויחליט על דרך קביעת רשימת המועמדים של המפלגה לכנסת. כך הודיע היום יו"ר המפלגה, השר לשעבר רפי איתן.

רפי איתן: "דור בוני הארץ" (צילום: דן בר דב)
רפי איתן: "דור בוני הארץ" (צילום: דן בר דב)

בכנס שהתקיים היום בתל אביב, הכריז רפי איתן, במעמד צירי המפלגה, על ההחלטה לרוץ לבחירות לכנסת ה-19. "לאחר כשלוננו בבחירות 2009, ערכנו בדיקה בקרב סניפינו בכל רחבי הארץ, כדי לדעת אם עלינו להמשיך להתקיים כמפלגה או ללכת הביתה", סיפר איתן בכנס. "התשובות היו חד משמעיות: העובדה שהמפלגה נכשלה מבחינת ההתנהלות אינה מבטלת את הרעיון החשוב שרק ייצוג בכנסת נותן מענה לבעיות הגמלאים והקשישים. העובדה היא, שאחרי 16 כנסות, רק בכנסת ה-17, שבה היו לנו שבעה חברי כנסת – עלה נושא הגמלאים, הקשישים וניצולי השואה על סדר היום".

גימלאים עם מדליות. (צילום: דן בר דוב)
גימלאים עם מדליות. (צילום: דן בר דוב)

איתן המשיך ואמר: "הצלחתי להקים, לראשונה בתולדות המדינה, משרד לענייני גמלאים שריכז את הנושאים והתקציבים שלנו. הוספתי שלושה מיליארד וחצי שקלים לענייני ביטוח לאומי, בריאות, סיעוד וניצולי שואה והקמתי את המוקד לסיוע לקשישים. בבחירות לכנסת ה-18 לא עברנו את אחוז החסימה ושוב אין מי שידאג לגמלאים ולקשישים בכנסת וחלק מההישגים מתפוגגים.

"עם ההחלטה להקדים את הבחירות לינואר 2013, קיבלנו את ההחלטה לרוץ שוב לכנסת. לדעתי, שני טעמים היו לראש הממשלה בהקדמת הבחירות: נושא התקציב, שאי אפשר היה להעלות לפני בחירות, וכן במטרה להפתיע חלק מיריביו. אנחנו מוכנים להתחיל בקמפיין, וקיבלנו כמובן זריקת עידוד מהסקר של מינה צמח, שחוזה לנו 3-4 מנדטים".

בכנס הוצגו חמשת הנושאים העיקריים של מצע המפלגה: קצבת ביטוח לאומי בגובה שכר מינימום, תעסוקה למבוגרים, פתרון מצוקת הדיור, מהפכה במערכת הבריאות וטיפול בניצולי השואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן