Skip to content

פרס לאשטון: "גם לאיפוק הישראלי יש גבולות"

"האחריות שלך, האחריות של האיחוד האירופי חשובה, דחופה ומהותית - לעצור את שפיכות הדמים והטרור בישראל ולעצור את הסכנה האיראנית", אמר נשיא המדינה לשרת החוץ של האיחוד האירופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"גם לאיפוק הישראלי יש גבולות". כך אמר הערב נשיא המדינה, שמעון פרס, לקטרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, בפגישה שקיימו השניים בבית הנשיא.

"מאות אלפי ישראלים במקלטים". פרס ואשטון. (תצלום:מארק ניימן/ לע"מ)
"מאות אלפי ישראלים במקלטים". פרס ואשטון. (תצלום:מארק ניימן/ לע"מ)

"בזמן שאנו יושבים כאן, מאות אלפי אזרחי ישראל, אימהות וילדים שוהים במקלטים. אף אחד באירופה, באסיה או באמריקה לא היה מוכן לסבול מציאות כזו. אנו נוהגים באיפוק אך גם לאיפוק שלנו יש גבול", אמר הנשיא. "אתמול היינו עדים לביקור האמיר הקטארי בעזה, הוא הגיע במיטב מחלצותיו, בשיירת מכוניות מפוארת ובידו מיליוני דולרים. אין לנו בעיה עם תרומת כסף לבנייה, אך על האיחוד האירופי להבין כי הכסף הקטארי לא ינוצל לבנייה אלא לטרור, למלחמה ולשפיכות דמים. האחריות שלך, האחריות של האיחוד האירופי חשובה, דחופה ומהותית – ראשית, לעצור את שפיכות הדמים והטרור בישראל ושנית, לעצור את הסכנה האיראנית".

הנשיא התייחס למאמצי אירופה וארצות הברית בבלימת תכנית הגרעין האיראנית ואמר: "העובדה כי אירופה וארה"ב נקטו בסנקציות כלכליות כדי לעצור את תהליך פיתוח נשק גרעיני באיראן, הינה עדיפה בהרבה על הרג ומלחמה. איני רוצה לראות דם נשפך, גם לא בקרב העם האיראני, ואנו רואים כי לאחרונה, סנקציות אלו גם מתחילות להשפיע. אם אירופה וארצות הברית ימשיכו בהידוק הסנקציות, תצילו לא רק את המזרח התיכון, אלא גם את העם האיראני מהמצב הבלתי אפשרי אליו הגיע בשל הנהגתו הקיצונית המבקשת לייצר פצצה גרעינית".

שרת החוץ אשטון הדגישה באזני הנשיא, כי אירופה תפעל לבלימת תכנית הגרעין האיראנית ואמרה: "אנו נמשיך בלחץ במטרה לגרום לאיראן לפתוח בשיחות עם האיחוד האירופי ועם העולם. אנו רואים בכך משימה חשובה לביטחון האיזור, ולביטחון העולם כולו". אשטון הדגישה, כי מניעת איראן גרעינית עומדת במרכז הפעילות של האיחוד וכי מושקעים משאבים גדולים ביותר בהגברת הלחץ הכלכלי והפיקוח על יישום מלא של הסנקציות על איראן. "שפיכות דמים ומלחמה הן האופציות הגרועות ביותר ושיתוף פעולה ומו"מ למניעת איראן גרעינית עדיפות" אמרה אשטון. "נמשיך בבניית קואליציה רחבה של מדינות מכל העולם, גם כאלו שנמצאות בקשרים עם איראן, כדי לפעול לטובת העם האיראני ולביטחון העולם כולו".

בהמשך שיחתם דנו השניים בדרכים האפקטיביות לייצר לחץ כלכלי על איראן, בקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובנעשה בסוריה ולבנון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן