Skip to content

עיני הסוחרים נשואות אל עבר נתוני תעסוקה בארה"ב

בשבוע אחרון לפני הבחירות בארה"ב. הכלכלה האמריקנית צמחה בקצב של 2%, ברבעון השלישי של השנה. אירופה ממשיכה לשקוע. בריטניה יוצאת מהמיתון. בארץ ינסו לשמור על המומנטום החיובי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שבוע מוצלח יחסית עבור הכלכלה האמריקנית, אך פחות טוב עבור הכלכלה האירופית, אשר ממשיכה לשדר סימני מצוקה. נתוני המקרו של ארה"ב ממשיכים להצביע על המשך שיפור בכלכלה האמריקנית. נתחיל דווקא מהסוף להתחלה: נתוני התמ"ג שהתפרסמו בשישי שחלף, העידו על כך שהכלכלה האמריקנית צמחה בקצב של 2% ברבעון השלישי של השנה, לעומת הצפי לצמיחה של 1.9%. מדובר בשיפור משמעותי ביחס לרבעון הקודם בו צמחה הכלכלה הגדולה בעולם בקצב אנמי של 1.3% בלבד.

"נתון זה יחד עם נתון התעסוקה האחרון, אשר הצביע על כך שהאבטלה בארה"ב ירדה מתחת ל- 8% לראשונה מאז שהנשיא אובמה נכנס לתפקיד, עשויים להווה קלף מנצח עבורו לקראת הבחירות הקרבות ובאות.

"הזמנות המוצרים ברי הקיימא זינקו ב- 9.9%, לעומת הצפי שעמד על זינוק של 7.1%. מדובר בשיפור משמעותי ביחס לחודש הקודם, בו צללו ההזמנות ב- 13.1%.

"מכירות הבתים החדשים זינקו בחודש ספטמבר ב- 5.7%, לרמה של 389 אלף יחידות בקצב שנתי. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל 2010. הנתון יצא מעט גבוה מהצפי, שעמד על מכירה של 386 אלף יחידות.

"מדד מנהלי הרכש של סקטור הייצור בארה"ב, הצביע על התרחבות הסקטור. הנתון רשם קריאה של 51.3 נקודות, לעומת 51.1 נקודות שנרשמו בחודש קודם", מסביר חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר A TRADE.

החלטת הריבית בארה"ב – מעודדים מנתוני התעסוקה האחרונים? חוששים מהאינפלציה?

"יו"ר הפד' אינו ממהר לתת זריקת תמריצים נוספת לשווקים ואכזב את המשקיעים, אשר קיוו להרחבה נוספת של תוכניות התמריצים. בתום ישיבת הריבית לחודש נובמבר, אשר נמשכה יומיים, החליטו ברננקי וחבריו שלא לבצע שינויים מוניטאריים נוספים על רקע השיפור בסקטור התעסוקה שחל לאחרונה והעלייה באינפלציה. הפד' הכריז חודש קודם על השקת QE3, אשר במסגרתה הוא אמור לרכוש אג"ח בהיקף של 40 מיליארד דולר כל חודש, ללא הגבלת זמן. בנוסף על כך פועל הפד' במסגרת תוכנית "אופריישן טוויסט" אשר במסגרתה הוא אמור למכור אג"ח קצרות טווח בהיקף של 45 מיליארד דולר ולרכוש אג"ח ארוכות טווח במקומן".

אירופה – ממשיכה לשקוע?

"שיעור האבטלה בספרד ממשיך להרקיע שחקים. ספרד מסכמת רבעון 3 עם שיעור אבטלה חסר תקדים של 25.02% לעומת 24.6% שנרשמו ברבעון הקודם. מדובר ברבע מאוכלוסיית ספרד מחוסרי עבודה!!!. ספרד הינה המדינה בעלת שיעור האבטלה הגבוה ביותר אחרי יוון אשר מובילה בטבלה. היוונים חצו מזמן את רף ה- 25% מובטלים ונראה, כי המדינה בדרך לבחון את אזור ה- 30%.

"מדד מנהלי הרכש באירופה אשר התפרסם בתחילת השבוע, הצביע על המשך ההתכווצות בסקטורים השונים. סקר האקלים העסקי בגרמניה רשם קריאה של 100 נקודות לעומת הצפי שעמד על 101.5 נקודות, מדובר בנתון הגרוע ביותר מאז חודש מרץ 2010. הנתון רשם נסיגה זה החודש השישי ברציפות, דבר אשר מעיד על כך שהכלכלה הגרמנית מתחילה להיפגע משמעותית מהמשבר ביבשת האירופית".

בריטניה- יוצאת מהמיתון?

"בריטניה הצליחה לצאת מהמיתון ברבעון השלישי של השנה. הכלכלה הבריטית צמחה בקצב של 1%. מדובר בצמיחה הרבעונית החזקה ביותר ב- 5 השנים האחרונות. ברבעון הקודם הכלכלה התכווצה ב- 0.4%".

זירת המט"ח והסחורות – מה הן תנועות הבולטות?

"שבוע תנודתי עבר על סוחרי הפורקס. הדולר האמריקני הצליח להתחזק בעיקר מול האירו, על רקע נתוני מקרו מאכזבים, שהעיבו על השטר האירופי. הפאונד והדולר האוסטרלי רשמו את הביצועים הטובים ביותר מול הדולר. הפאונד זינק על רקע נתון התמ"ג המפתיע והדולר האוסטרלי התחזק על רקע הזינוק באינפלציה ב- 1.4% ברבעון השלישי של השנה, דבר אשר יקשה מאוד על הבנק המרכזי לבצע הפחתה נוספת של שיעור הריבית השנה.

"בזירת הסחורות, הזהב קבע השבוע שפל באזור 1698 דולר לאונקיה, אך הצליח לסגור מעל 1710 דולר לאונקיה. שבירה של 1700 תוביל לצניחה לכיוון אזור 1673(ממוצע נע 200). כל עוד המתכת היקרה מחזיקה מעמד מעל 1700 דולר לאונקיה, הפוטנציאל השוורי עדיין קיים. הנפט ממשיך לצנוח לכיוון אזור 85 דולר לחבית. נעילה שבועית מתחת לרמה זו תוביל לצניחה לכיוון אזור ה- 80 דולר לחבית".

מה יתרחש בשבוע שלפנינו?

"בזירה במקומית – המשקיעים בארץ ינסו לשמור על המומנטום החיובי מהנעילה השבועית. מדד ת"א 25 סגר את השבוע באזור ה- 1209 נקודות. השבוע צפוי להיפתח בהססנות מסוימת כשברקע: הנעילה הפושרת בוול סטריט והחששות מפני שבוע הפכפך נוסף. אנו מעריכים כי מדד ת"א ימשיך גם השבוע לנוע בין 1175-1250 נקודות.

"בזירת המט"ח – צמד הדולר שקל הצליח לסגור את השבוע מעל ממוצע נע 200, דבר אשר מהווה איתות שוורי מובהק.אם הצמד יפתח את השבוע מעל 3.86, ניתן יהיה לצפות למהלך עליות אל עבר אזור 3.90. נעילה יומית מתחת לממוצע נע 200 עשויה להוביל למהלך ירידות חדש לכיוון אזור 3.80".

בזירה הבינלאומית – מה יתרחש בשבוע אחרון לפני הבחירות בארה"ב?

"שבוע לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב, המשקיעים ימשיכו לחפש כיוון. עונת הדוחות הפושרת ונתוני מקרו מעודדים יחסית ימשיכו לגרום לבלבול גדול בקרב הסוחרים.

"יומן האירועים לא גדוש באירועים משמעותיים. נתוני התעסוקה של חודש אוקטובר בארה"ב יהיו במרכז השבוע. אחרי ששיעור האבטלה ירד מתחת ל- 8%, לראשונה מאז שהנשיא אובמה נכנס לתפקיד, יהיה מעניין לראות האם מגמת השיפור תימשך או שמא היה מדובר בשיפור נקודתי בלבד?. על פי התחזיות, שיעור האבטלה צפוי לעלות ב- 0.1%, ל- 7.9%. מספר המועסקים, ללא המגזר החקלאי, צפוי להצביע על כך שהמשק האמריקני הצליח לייצר 121 אלף משרות.

"בקנדה גם מתפרסמים נתוני התעסוקה של חודש אוקטובר. סקטור התעסוקה הקנדי מפגין עוצמה בחודשיים האחרונים. בחודש הקודם, נוספו למשק כ- 52100 משרות והחודש צפויות להתווסף כ- 7800 משרות. שיעור האבטלה צפוי לרדת ב- 0.1%, ל- 7.3%. בשבוע שעבר רמז הנגיד הקנדי על אפשרות להעלאת ריבית בעתיד. נתונים חיוביים עשויים להוביל להעלאה כזו עוד השנה.

"ביום שלישי כדאי לעקוב אחרי מספר אירועי מקרו אשר עשויים להשפיע על הכיוונים בשווקים. במהלך הסישיין האירופאי, צפוי נגיד הבנק המרכזי של אירופה לשאת נאום. באותה השעה, ספרד תפרסם את נתון התמ"ג שלה לרבעון ה- 3 של השנה. הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, צפויה לרשום צמיחה שלילית של 0.4%.

"במהלך הסישיין האמריקני נעקוב אחרי מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את המחירים ב- 20 הערים הגדולות של ארה"ב. ההערכות הראשוניות מדברות על כך שהמחירים עלו בפעם השלישית ברציפות. התחזית עומדת על עליה של 1.9%, אחרי העלייה של 1.2%, שחלה בחודש הקודם.

"אמון הצרכנים בארה"ב צפוי לרשום קריאה של 72.4% – הגבוה ביותר מאז חודש מרץ 2008. נתון מעודד ייתן דחיפה נוספת לשווקים.

"ברביעי, יפורסמו מדד המחירים לצרכן ושיעור האבטלה בגוש האירו. מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב- 2.5% בקצב שנתי ושיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי, ברמה של 11.4%. שיעור אבטלה גבוה יותר עלול להעיב על האירו.

"בחמישי, דוח התעסוקה של ADP אמור לספק תמונה ראשונית אודות סקטור התעסוקה האמריקני. על פי התחזיות, נוספו בחודש אוקטובר כ- 139 אלף משרות לסקטור הפרטי. מדד מנהלי הרכש של סקטור הייצור בארה"ב, אשר יפורסם זמן קצר אחרי דוח התעסוקה, צפוי להצביע על התרחבות הסקטור.

"מעבר לנתוני המקרו המשמעותיים והחדשות השונות, אשר צפויות לזרום מכיוונה של אירופה, השווקים עלולים להיות מושפעים מארוע נוסף ולא פחות קריטי: סופת ההוריקן 'סנדי', אשר על פי רוב התחזיות תהייה הסופה החזקה ביותר שתפקוד את ארה"ב מזה עשרות שנים. יתכן כי הסופה תגרום לשיבושים רבים בתשתיות המרכזיות במדינה ואולי גם; להפסקת המסחר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן