Skip to content

אושר מיגון מלא ליישובים, עד 7 ק"מ מעזה

תושבי הדרום נהנו עד היום ממיגון מלא רק בטווח של עד 4.5 ק"מ מרצועת עזה. התוספת של מערך כיפות הברזל נותנת הגנה בטווחים שמעבר לשבעה ק"מ. בתפר מוגנו רק מוסדות החינוך - והחלטת הממשלה מתקנת את המצב הזה. עדיין לא ברור מאין יבואו מקורות המימון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, למגן באופן מלא את כל היישובים בטווח שבין ארבעה וחצי לחמישה קילומטרים מעזה. עלות המיגון מסתכמת ב-270 מיליון שקלים והממשלה הסמיכה את ראש הממשלה להחליט בתוך 30 יום על מקורות המימון ללא צורך להביא את הנושא שנית לאישור הממשלה.

פגיעה רקטה במבנה בשבוע שעבר (צילום: דו"צ)
פגיעה רקטה במבנה בשבוע שעבר (צילום: דו"צ)

ראש הממשלה נתניהו אמר: "דבר זה יעניק ביטחון לתושבי הדרום. אנחנו עושים זאת משום שהפגיעות מצד רקטות וטילים בטווחים קצרים יותר, היא הרבה יותר גדולה ברצועת עוטף עזה מאשר במרחקים אחרים. זהו דבר שתושבי הדרום מייחלים לו וקראו לו הרבה זמן. קדמה להחלטה הזאת עבודת מטה נרחבת בין המשרדים השונים בהובלת משרד ראש הממשלה, וזו אחת הבשורות החשובות שהממשלה מביאה היום לתושבי הדרום".

תושבי הדרום נהנו עד היום, ממיגון מלא רק בטווח של עד 4.5 ק"מ מרצועת עזה. התוספת של מערך כיפות הברזל נותנת הגנה בטווחים שמעבר לשבעה ק"מ. בתפר הביניים שבין 4.5 ל-7 ק"מ מוגנו רק מוסדות החינוך – והחלטת הממשלה מתקנת את המצב הזה. לדברי ראש הממשלה, שר הביטחון, אהוד ברק, השר  להגנת העורף, אבי דיכטר וקודמו מתן וילנאי ביקשו להחליט על מיגונם המלא של כל המבנים, בתפר שבין הטווחים הללו.

הסוכנות היהודית תעניק 40 מיליון שקל לטובת סיוע במיגון בתי מגורים, ביישובים השוכנים בטווח של 4.5 ק"מ עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה. הסיוע של הסוכנות היהודית, שנועד לבניית ממ"דים (מרחב מוגן דירתי), יוענק באמצעות חברת הבת "עמיגור", המנהלת כיום את בנייתם של כ- 5,000 ממ"דים בשדרות ובעוטף עזה.

מהסוכנות נמסר כי נציגי קהילות וארגונים יהודים מרחבי העולם ומישראל, המתכנסים בימים אלה בישראל במסגרת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית כדי לדון בנושאים אסטרטגיים הניצבים של סדר היום של העם היהודי ומדינת ישראל, עודכנו בפרטי ההחלטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן