Skip to content

חייל חרדי סירב פקודה וערק מצה"ל

החייל סירב לשמור במגרון כשנודע לו כי הוא מחליף שוטרי מג"ב שהופנו לפינוי ביצהר. הוא הסיר את האפוד ואת נשקו האישי וערק. בצה"ל מגנים את המעשה בחומרה ומבטיחים לפעול ביד תקיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל צה"ל, המשרת בגדוד הנח"ל החרדי, סירב לשמור בהתנחלות מגרון, הסיר מעליו את האפוד ואת הנשק והודיע כי איננו מוכן לקחת חלק במשימות צה"ל נגד יהודים. למגפון נודע כי החייל, פיני שנדורפי, הוצב אתמול לשמירה בכניסה למגרון. לאחר שנודע לו כי הוא וחבריו ליחידה מחליפים למעשה שוטרים של מג"ב, שהופנו לפינוי המבנים הלא חוקיים ביצהר היום לפנות בוקר, הסיר מעליו את האפוד ואת הנשק האישי, והודיע כי הוא לא משתף פעולה עם צבא שפועל נגד יהודים וערק מהיחידה. 

הבן בעקבות האב. משמאל: הרב יגאל שנדורפי (צילום: אתר הצלת העם והארץ)
הבן בעקבות האב. משמאל: הרב יגאל שנדורפי (צילום: אתר הצלת העם והארץ)

מפקדו הישיר ניסה לדבר אל לבו והסביר לו כי מדובר במעגל אבטחה רחוק וכי אין לו קשר  ישיר לפינוי, אך החייל סירב לשמוע, הודיע כי הוא מסרב פקודה, השאיר במקום את נשקו והאפוד ועזב את השטח על דעת עצמו. שנדורפי הינו בנו של הרב יגאל שנדורפי מהתנחלות נחליאל. הרב נעצר בעבר בחשד שהנהיג את תלמידיו בעימותים עם חיילי צה"ל לאחר פינוי מבנה במאחז הבלתי חוקי "יד יאיר".

התגובות באתרי ההתנחלויות ותנועות ההתיישבות לא איחרו להגיע: "המג"בניקים יצאו ממגרון להריסות בשומרון, ממש כנופיית קוזקים", כתב גולש שמכונה "תוהה". "איזה גבר. חולים עליך פיני", כתבו  באתר הקול היהודי צעירים המכנים עצמם "עצורי חוות מעון". "איזה צדיק, אשריו", כתבה גולשת אחרת מרמת מגרון.

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי "בצה"ל מגנים סירוב פקודה ופועלים בחומרה כלפי כל חריגה מפקודות הצבא. המקרה המדובר יתוחקר ויטופל משמעתית על פי הצורך. משימת הגנת היישובים, אותה קיבל הכוח, נקבעה מבעוד מועד וללא קשר לאירוע כזה או אחר". יצוין כי במקרים כאלה משמש צה"ל כמעגל אבטחה ושמירה של האיזורים המפונים ולא פועל ישירות לביצוע ההריסה. עוד נודע, כי החייל טרם נעצר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן