Skip to content

ריבלין ל"מגפון": הכל עדיין אפשרי בפרשת כחלון. הסיכויים שקולים

"אני בכלל לא בטוח שאפשר לקנות את משה כחלון עם תיק האוצר", אומר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין ל"מגפון". "ההחלטה שכחלון יצטרך לקבל היא לא אם לקחת את תיק האוצר, אלא האם להקים מפלגה – ובהחלטה הזאת כרוכים שיקולים הרבה יותר רחבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסיכויים לשובו של משה כחלון לליכוד הם שקולים. הסיכוי הוא מאוזן לגמרי ואי אפשר עדיין לומר כי כלה ונחרצה עם כחלון להקים מפלגה. אי אפשר לומר שיש מגמות ברורות ולהערכתי – הכל עדיין אפשרי". כך מעריך הבוקר יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין בשיחה עם "מגפון".

"זה בא לליכוד בתדהמה מוחלטת". ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
"זה בא לליכוד בתדהמה מוחלטת". ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

ריבלין, שהשקיע השבוע מאמץ רב ושעות שיחה רבות, בניסיון להחזיר את כחלון לפעילות פוליטית במסגרת הליכוד, אמר עוד הבוקר ל"מגפון": "יש אנשים בסביבתו של כחלון, שמשפיעים עליו מאוד ואני לא יכול להגיד לך מה תהיה החלטתו. הוא בעצמו לא יודע חד משמעית. כאשר באים לבנאדם ואומרים לו: יש לך, באופן אישי, 13 מנדטים ביד – כמעט ואין פוליטיקאי בישראל שיכול להתהדר בהישג כזה. זה בהחלט גורם לבנאדם להרגיש טוב".

–  מה האסון לליכוד אם כחלון יתמודד ברשימה עצמאית – ויחזיר אחרי הבחירות את המנדטים האלה לליכוד?

משה כחלון: "בכלל לא בטוח שאפשר לקנות אותו עם תיק האוצר" (צילום: רפי מיכאלי)
משה כחלון: "בכלל לא בטוח שאפשר לקנות אותו עם תיק האוצר" (צילום: רפי מיכאלי)

"זה לא טוב לליכוד", אומר ריבלין. "קודם כל, אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה. מה שקרה עם כחלון זה לא תרגיל של הליכוד. רק לפני יומיים כולנו השתכנענו שאולי ביבי צודק בזה שהוא רוצה לאחד את הרשימה של הליכוד עם ליברמן, כדי שאנחנו נוכל לשלב כוחות. ופתאום אתה בא ואומר שאולי אפשר לעשות מפרישת כחלון הון כזה או אחר? אין בזה שום היגיון. על כל פנים זה בא לליכוד בתדהמה מוחלטת".

– האם צריך לתת לכחלון את האוצר, כדי שיישאר בליכוד?

ריבלין: "אני לא יודע. אלו השיקולים של ביבי. הוא היה יכול לגמור את העניין הזה הרבה יותר מוקדם, מבלי לעבור את כל הסיפור הזה. אם הוא היה רוצה לתת לו את האוצר, היה עושה זאת לפני כן וחוסך לעצמו תלאות רבות. אני לא אומר זאת כביקורת על ההתנהלות של ביבי, אבל היו סימנים שכחלון מאוד לא מרוצה. הוא הרגיש את עצמו קצת זנוח.

"עכשיו, אם יהיו לכחלון 12 מנדטים הוא לא יקבל את האוצר?", אומר ריבלין. "כחלון לא התכוון לעשות תרגיל. הוא התכוון באמת ובתמים ללכת לשוק הפרטי ולקחת פסק זמן. הוצע לו סידור מאוד נוח. לכן אני בכלל לא בטוח שאפשר לקנות את משה כחלון עם תיק האוצר. ההחלטה שכחלון יצטרך לקבל היא לא אם לקחת את תיק האוצר. לא זה מה שעומד לפניו. ההחלטה שהוא יצטרך לקבל הוא האם להקים מפלגה – ובהחלטה הזאת כרוכים שיקולים הרבה יותר רחבים".

ובינתיים מגבירה גם לשכת ראש הממשלה את מאמציה למצוא פתרון למשבר. לא מן הנמנע הוא שהמאמצים האלה יובילו לפגישה בין משה כחלון לראש הממשלה – ואולי אפילו היום. במאמצים האלה מעורב, מטעם ראש הממשלה, איש סודו נתן אשל.

חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן מהליכוד, ידידו של כחלון, רמז הבוקר בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז, בגלי צה"ל, כי "הפתרון כבר על השולחן: הצעה לכחלון להיות שר אוצר". לדבריו, "לדעתי אין בעיה היום שכחלון יקבל הבטחה לתפקיד שר האוצר. כל מה שצריך זה שראש הממשלה יזמן פגישה משולשת עם כחלון ושר החוץ – ושהם יצאו מהחדר מאוחדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן