Skip to content

מגדלי העופות משביתים את שיווק הביצים למשק

המגדלים תובעים העלאת מחיר של 4 אג' לביצה.כלומר 5.5 אג' לביצה לצרכן. "התמורה לעבודתנו נשחקה בחמישים אחוז", טוענים המגדלים. האוצר: "מבקר המדינה הורה לא להעלות את מחירי החלב והביצים. אנו ממתינים לתגובתו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מהיום (ראשון), מתכננים מגדלי העופות בישראל להשבית את שיווק הביצים לשוק. המגדלים מתכננים לא להעביר לידי המשווקים ביצים טריות ולפיכך צפוי מחסור בביצים במהלך השבוע.

מגדלי העופות משווקים כחמישה מיליון ביצים טריות מדי יום. לטענת המגדלים, נשחקה התמורה לעבודתם בחמישים אחוז בחודשים האחרונים. הם מבקשים להעלות את מחירי הביצים בארבע אגורות לביצה. פירוש הדבר, עלייה של 5.5 אגורות לצרכן.

המחסור בביצים יורגש החל ביום שלישי השבוע (צילום: דן בר דוב)
המחסור בביצים יורגש החל ביום שלישי השבוע (צילום: דן בר דוב)

הביצים שאינן מועשרות נמצאות תחת פיקוח מחירים של המדינה. מחירן נקבע על ידי ועדת מחירים המשותפת למשרד החקלאות והאוצר. הסיבה למחאת המגדלים היא שעדכון מחירי הביצים, כמו גם מחיריהם של מוצרי החלב שבפיקוח, מתעכב עקב דרישת מבקר המדינה לבדוק את נחיצות הייקור.

לדברי המשווקים, יורגש המחסור בביצים בסופרמרקטים ובשווקים החל ביום שלישי הקרוב. מזכיר האיגוד, מוטי אלקבץ, אמר: "משרד האוצר חייב להביא לעלייה במחיר הביצים, אחרת הדבר יגרום להתמוטטות משקים".

ממשרד האוצר נמסר: "מבקר המדינה פנה אל שרי החקלאות והאוצר והנחה אותם לא להעלות את מחירי החלב והביצים. היועצים המשפטיים של משרדי והחקלאות והאוצר פנו ליועץ המשפטי לממשלה ב-24 באוקטובר לקבלת הנחיות כיצד לפעול בנושא. המשרדים עדיין מחכים להכרעתו".


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן