Skip to content

הוגשה בקשה לסכסוך עבודה בחדשות המקומיות

משרד האוצר ממשיך לסרב להעביר התקצוב להמשך פעילות החדשות המקומיות ובנוסף נודע לעובדים על הכוונה להוציא להם בימים אלה מכתבי זימון לשימוע לקראת פיטורים. מחר יפגינו העובדים מול משרד האוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקשה דחופה הוגשה להסתדרות הכללית, באמצעות עו"ד אמיר בשה, בשם ועדי העובדים של מערכות חברות החדשות המקומיות (קרית שמונה, חיפה, ת"א, ירושלים ב"ש) ועיתונאי חברות החדשות המקומיות. מתוך הבקשה: "חברות החדשות המקומיות עוברות טלטלות בשבועות האחרונים וצל קודר מרחף מעל עתידם ובכלל זה, ביטחונם התעסוקתי של עשרות רבות של עיתונאים, המועסקים בפריפריה של מדינת ישראל. כל זאת, נוכח כוונת משרד האוצר שלא להעביר תקצוב להמשך פעילות החברות עבור שנת 2013. המשמעות העגומה של כל האמור הינה כי החל מיום 31.12.2012 מטה לחמם של עובדים עומד להישבר ומשפחות רבות בפריפריה תמצאנה את עצמן מול שוקת שבורה".

הפגנת עובדי החדשות המקומיות (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי החדשות המקומיות (צילום: דוברות ההסתדרות)

בנוסף, נודע לוועד העובדים, כי בכוונת החברות להוציא לעובדים בימים אלה מכתבי זימון לשימוע לקראת פיטורים. "בכוונה זו, לפטר עיתונאים רבים ללא היוועצות בנו וללא קיום מו"מ כמתחייב משינויים ארגוניים, יש פגיעה קשה במעמדם של העיתונאים. מה גם שמדובר בהפרת חובתו הבסיסית של מעסיק לשתף את ארגון העובדים ולהיוועץ בו היוועצות כנה, בטרם יבצע הליכים מעין אלו", נכתב בבקשה.

העילות לסכסוך הינן: החלטה חד-צדדית של המעסיק בדבר נקיטת שינויים מבניים/ארגוניים בדרך של פיטורי עובדים, דרישת נציגות העובדים לניהול משא ומתן קיבוצי שיסדיר את מכלול זכויות העובדים, דרישה לחתימה על הסכם קיבוצי אשר יסדיר את מכלול זכויות העובדים ותנאי העסקתם, לרבות על רקע כוונת משרד האוצר לא להעביר תקציב עבור שנת 2013, הימנעות מהבטחה של המשך עבודתם וזכויותיהם של העיתונאים, תנאי וסדרי העסקתם, שכרם וביטחונם התעסוקתי והתנהגות המעסיק בחוסר תום לב ביחסי עבודה בכלל ויחסי עבודה קיבוציים בפרט.

מחר, יום רביעי (6.11) בשעה 12:00, יפגינו כל עובדי החדשות בכבלים מול משרד האוצר – העובדים יגיעו מכל הארץ: מקרית שמונה, באר שבע, חיפה, תל אביב וירושלים. העובדים יתכנסו בבניין  JCS (רחוב יפו 206, ירושלים) ויחלו לצעוד לעבר משרד האוצר.

לפני כ-5 חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק וסירב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן