Skip to content

אובמה בנאום הניצחון: "אנו מאמינים באמריקה נדיבה ורחומה"

אלפי תומכים נלהבים קיבלו את הנשיא הנבחר והריעו לו ולסגנו, כשהופיעו על הבמה עם בנות זוגם. אובמה הבטיח להיפגש עם מנהיגי המפלגות בוושינגטון כדי לאפשר את העברת התקציב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זהו זה. מערכת הבחירות באה אל קיצה. את צליל הסיום, הגונג המהדהד האחרון, השמיע הנשיא הנבחר, ברק אובמה, בנאום ניצחון שנשא הבוקר בפני אלפי תומכים נלהבים במטה הבחירות שלו בשיקאגו.

אובמה וסגנו, ג'ו ביידן, עלו לבמה כשהם מחזיקים בידיהן של נשותיהם. קבלת הפנים שזכו לה הייתה אדירה. האלפים באולם הכינוסים של מטה הבחירות נעמדו על רגליהם, נופפו בדגלים ושאגו את שמו של אובמה לצליליל מוסיקת נשמה קצבית שבקעה מהרמקולים. חלפו כמה דקות עד שהצליח אובמה לומר מילה ולהתגבר על התשואות ועל הקריאות "עוד ארבע שנים". אובמה היה עייף מאוד, אבל הוא לא יכול היה, וגם לא רצה, להסתיר את החיוך המאושר שהתפשט על פניו.

אובמה בנאום הניצחון (צילום מסך)
עבור ארה"ב של אמריקה העתיד הטוב ביותר עודנו לפנינו. אובמה בנאום הניצחון (צילום מסך)

זמן מה קודם לכן איחל המועמד המפסיד, מיט רומני, הצלחה לנשיא נוכח האתגרים המשמעותיים העומדים כיום בפני ארצות הברית. אובמה לא נשאר חייב. "טלפנתי למושל רומני ובירכתי אותו ואת פול ראיין על קמפיין שבו ניהלו מאבק קשה", סיפר לאלפים, "מג'ורג', דרך אן ועד מיט, משפחת רומני בחרה לתרום חזרה לאמריקה באמצעות פעילות ציבורית, ואת זה אנחנו מכבדים".

אובמה לא שכח להודות לכל מי שצריך. "אני רוצה להודות לשותפי לדרך בארבע השנים האחרונות, הלוחם המאושר, סגן הנשיא הטוב ביותר שאפשר לקוות לו, ידידי ג'ו ביידן", קרא. ומייד לאחר מכן עשה את הצעד המתבקש כל כך מכל מועמד המתמודד לנשיאות והודה למי שכינה "האישה שבלעדיה לא הייתי מי שאני כיום". "מישל", הצהיר, "מעולם לא אהבתי אותך יותר מאשר עכשיו". אפילו על בנותיו לא פסח, וסיפר שהן "גדלות והופכות להיות נשים יפות, חכמות ונפלאות כאימן".

לא ניסה להסתיר את החיוך המאושר (צילום: גטי אימג'ס)
לא ניסה להסתיר את החיוך המאושר (צילום: גטי אימג'ס)

גם את יועציו ועוזריו לא שכח, וכינה אותם "צוות קמפיין הבחירות הטוב ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה". "תודה על שהאמנתם בי לכל אורך הדרך", אמר, "אתם נשאתם אותי לכל אורך הדרך ותמיד אהיה אסיר תודה על כל מה שעשיתם בשבילי".

לאחר מכן פנה אל אמריקה כולה. "הלילה, בבחירות אלה, אתם, העם האמריקני, אספתם את עצמכם מחדש", אמר, "אנו יודעים בליבנו כי עבור ארה"ב של אמריקה העתיד הטוב ביותר עודנו לפנינו. אני רוצה להודות לכל אמריקני שהשתתף בבחירות הללו. בין אם הצבעתם בפעם הראשונה או שהמתנתם בתור במשך זמן רב מאוד – משהו שצריך לתקן, דרך אגב – בין אם הצבעתם בקלפי או בטלפון, בין אם שלשלתם פתק אובמה או פתק של רומני".

"אנו מאמינים באמריקה נדיבה, באמריקה רחמנית", קבע. "הקשבתי לכם, למדתי מכם, ואתם הפכתם אותי לנשיא טוב יותר. עם סיפוריכם ומאבקיכם אני חוזר לבית הלבן נחוש ומלא השראה יותר מתמיד. הלילה הצבעתם בעד פעולה, לא בעד הפוליטיקה הרגילה. בחרתם בנו כדי שנתמקד במשרות שלכם, לא שלנו". הוא התחייב כי כבר בשבועות הקרובים ייפגש עם מנהיגים מכל המפלגות, כדי להבטיח שיתוף פעולה חקיקתי שיאפשר לבצע רפורמות בתחומי המיסוי, התעסוקה ומערכת ההגירה.

ועדיין, נאומו של אובמה – שכבר מוכתר על ידי חלק מהפרשנים כאחד מנאומי הניצחון המרשימים אי-פעם – לא יכול היה לפסוח על הסיפור האישי. בין השאר, סיפר על מפגש מרגש שקיים עם אב לילדה בת 8, חולת לוקמיה, החושש שחברת הביטוח תפסיק בקרוב לממן את הטיפולים בה. "לכל אחד בחדר ששמע את הסיפור הזה עמדו דמעות בעיניים", אמר, "הרי הילדה הזו יכולה להיות הבת של כל אחד מאיתנו". המסר היה ברור: אובמה, האיש שהעביר את רפורמת ביטוח הבריאות, יוסיף לפעול למען הגדלת הביטחון החברתי במדינה.

"כל אמריקני רוצה עתיד טוב יותר", הכריז, " מעולם לא הייתי מלא תקווה יותר לגבי עתידנו ולגבי אמריקה ואני מבקש מכם לשמר את התקווה הזו".

על פי ספירת הקולות זכה אובמה ב-303 אלקטורים ומיט רומני ב-206. בפלורידה עדיין לא הסתיימה הספירה אך מסתמן רוב דחוק לאובמה.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן