Skip to content

מחר יום המודעות הארצי לנגישות

"מי שחונה בחניית נכים הוא חסר לב", זו הסיסמהשל יום המודעות הארצי של עמותת נגישות ישראל, בשיתוף משטרת התנועה. בשנה שעברה נרשמו כ-15 אלף דוחו"ת נגד עברייני חנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר, יום שני 12.11.2012, יצוין ברחבי הארץ יום המודעות הארצי לנגישות לאנשים עם מוגבלות. היום יתקיים בסימן: לא חונים בחניית נכים, תחת הכותרת "מי שחונה בחניית נכים הוא חסר לב". את יום המודעות מקיימת עמותת נגישות ישראל בשיתוף עם אגף התנועה של משטרת ישראל.

עמותת נגישות ישראל פועלת לשפר את ההיצע וזהמינות של חניות לאנשים עם מוגבלות. בישראל יש כ-1,440,000 איש עם מוגבלויות מסוגים שונים – פיזיות, קוגניטיביות ונפשיות. לכל אותם אנשים, חניות נכים הן קריטיות וללא חניות נכים פנויות וזמינות, נפגעת משמעותית איכות החיים שלהם ונפגעת עצמאותם ויכולתם להשתלב בחברה.

(מקור צילום: כרזה של עמותת נגישות לישראל)
(מקור צילום: כרזה של עמותת נגישות לישראל)

ביום המודעות תפעל משטרת התנועה בכוחות מוגברים במבצע אכיפה ארצי. בשנה שעברה רשמו שוטרי התנועה 15 אלף דוחו"ת כלפי נהגים שחנו בחניית נכים בלי שהיה להם תו נכה. מדובר בעלייה של כ-15% לעומת שנת 2010. גובה ברירת הקנס לעבירת חנייה כזו עומד על 1,000 שקלים.

במסגרת יום המודעות יושק גם קמפיין רדיו, אינטרנט, קולנוע וטלוויזיה. תלמידי בתי ספר בעשרות רשויות מקומיות יאזינו להרצאות בנושא ויחתימו את בני המשפחה שלהם על אמנה חברתית. עשרות חברות עסקיות יקיימו פעילויות להגברת המודעות ועוד.

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "לכאורה בישראל אמורה להיות רגישות חברתית כלפי נכי צה"ל, נכי פעולות איבה ותאונות דרכים, וכל אלה שבשל מוגבלותם הקשה בניידות חייבים תו חניה לנכה. הרגישות הזו נוצחה על ידי האופי הישראלי של עברייני חניות נכים, שפשוט אינם מבינים את החשיבות של זמינות חניה לאנשים עם מוגבלות קשה, בעלי תו חניה לנכה. אני מאמין שימים כאלה, בתוספת אכיפה מוגברת של משטרת ישראל, יפחיתו את מימדי התופעה המכוערת ויעזרו לנכים הקשים בניידותם ונגישותם בחיי היום יום".

אתר נגישות ישראל: www.aisrael.org

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן