Skip to content

לראשונה: יו"ר מועצת יש"ע ישתתף בפורום סבן היוקרתי

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, ד"ר מרטין אינדיק, נפגש לפני מספר שבועות לשיחה עם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, שפרס בפניו את ראייתו האסטרטגית על הסכסוך במזרח התיכון והדגיש שההתיישבות היהודית ביו"ש היא עובדה בלתי הפיכה. בתום השיחה הזמין אינדיק את דיין לכינוס בוושינגטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הוזמן להשתתף ב-"פורום סבן" היוקרתי שייערך בוושינגטון בסוף החודש. זוהי הזמנה ראשונה מסוגה, חסרת תקדים, של מנהיג מתנחלים ליטול חלק במפגש.

פורום סבן  הוא המפגש החשוב ביותר שנערך מדי שנה בין אנשי ציבור, אנשי אקדמיה ופרשנים בכירים ישראלים ואמריקנים – כשלושים בלבד מכל צד – כדי לדון בנושא יחסי ישראל-ארה"ב והמצב במזרח התיכון.

דני דיין. הזמנה ראשונה מסוגה לפורום סבן (צילום: צבי זינגר)
דני דיין. הזמנה ראשונה מסוגה לפורום סבן (צילום: צבי זינגר)

מידי שנה משתתפים בפורום שרי החוץ וההגנה של ארצות הברית ולעיתים אף הנשיא עצמו. השנה, בשל הבחירות, טרם ידוע אם ישתתף הנשיא הנבחר או המכהן.

פורום סבן מאורגן ע"י מכון ברוקינגס, שבין ראשיו נמנה שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, ד"ר מרטין אינדיק. אינדיק נפגש לפני מספר שבועות לשיחה עם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, שפרס בפניו את ראייתו האסטרטגית על הסכסוך במזרח התיכון והדגיש שההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא עובדה בלתי הפיכה. בתום השיחה הזמין אינדיק את דיין לכינוס החשוב בוושינגטון.

[related-posts]

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין מספר כי "לפני כשלוש שנים התייעצתי עם דיפלומט ישראלי בכיר שאינו חשוד בשמאלנות האם כדאי לפתח פעילות מדינית והסברתית שלנו בארה"ב. תשובתו הייתה כי אם אנו מתכוונים לבוא כדי לדבר נגד פתרון שתי המדינות, מוטב שנחסוך את עלות כרטיסי הטיסה כי לא נצליח לעבור את סף הדלת של שום סנטור. היום המצב השתנה. אפילו הניו יורק טיימס פרסם מאמר שלי על כך. הם כבר מתחילים להבין שמדינה פלסטינית לא תקום ושלא יכולים להמשיך להתעלם מן ההתיישבות והמתיישבים" – אמר דיין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן