Skip to content

אחרי הגשם הראשון חשוב לשנן כללי נהיגה נכונה

הגשמים הראשונים מאחורינו ובפתחנו חורף גשום המצריך שינוי דפוסי נהיגת קיץ שהיא בדרך כלל דרך הנהיגה הטבעית לנו. מעבר לפעולה האינסטינקטיבית שלנו, יש לזכור שבחורף, המרווח לטעות קטן באופן משמעותי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להלן כמה עצות לנהגים כיצד לנהוג במצבים חורפיים שכיחים.

סכנת החלקה בכביש רטוב:
רוב תאונות החורף הן תאונות החלקה על הכביש וכאלו הקשורות לבעיית ראות ונראות. תאונות החלקה שכיחות בימים הראשונים של הגשם במיוחד לאור הרטבת האבק שעל הכביש ויצירת משטח בוצי שמנוני וחלק. תאונות החלקה נפוצות גם בכביש אחרי לילה קר מאד או אז קופאת שכבת רטיבות על הכביש או לאחר שלג.

דוגמא להחלקה בשלג בכביש ברוסיה, ניתן לראות בסרט שלפנינו.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XjZpEvBMRRo

על מנת להימנע מהחלקה, יש להקפיד הקפדה יתירה על שמירת מרחק ותכנון נסיעה. חשוב שכל נהג ידע אם המכונית בה הוא נוהג מצוידת במערכת ABS על מנת לא להיות מופתע מהרעידות והרעשים הנלווים לפעולת ה- ABS.

מומלץ לנסות בלימת חירום במגרש חנייה תוך כדי הקפדה על סביבה פנוייה. במידה והרכב אינו מצוייד ב–ABS יהא עליו לדמות את פעולתו כאשר הוא חש שהרכב מחליק, ע"י פמפום דוושת הבלם תוך כדי שמירת נתיב הנסיעה (או הפנייה קלה של ההגה במידה ובכוונתו להתחמק ממכשול(.

הדרך היעילה ביותר לא להגיע להחלקה היא למתן את ההאצה, הבלימה וההיגוי.

תנאי ראות וניראות מוגבלים:
בנושא הראות יש לשמור על חלונות נקיים ככל האפשר ושימוש מושכל במערכת מיזוג האוויר בתוספת חימום, על מנת להפשיר אדים על גבי שמשות הרכב.

הדלקת אורות גם ביום –מומלץ להדליק אורות כל שעות היום – כל השנה – לא על מנת לראות אלא על מנת להיראות.

מעבר מכשולי מים בכביש:
בחצייה של שלוליות יש להקפיד על נסיעה איטית (שלא תתיז מים על הולכי רגל סמוכים ולא תציף את מכלולי המנוע) תוך כדי לחיצה מתונה וקבועה על דוושת התאוצה.

מומלץ שלא להיכנס בכלל לשלוליות עמוקות אם משום שאין לנו דרך להעריך את עומקן האמיתי ואם משום שאנו עלולים להיתקל בהפתעה לא נעימה כגון אבנים מתחת לקו פני המים.

לאחר חציית השלולית, יש לפמפם קלות על דוושת הבלם על מנת לייבש את החלקים במערכת הבלימה ולנקז את המים מחריצי הצמיגים. בחציית שלוליות בנסיעה מהירה על כביש מהיר, שימרו על אחיזה טובה של ההגה ועל כיוון הנסיעה.

הכנת הרכב לחורף ושמירה על תקינות הרכב:

מגבים – לאחר ימי הקיץ החמים, יש סיכוי סביר שהגומי במגבים התייבש ונסדק קלות. מומלץ שלא לחסוך ולהחליף מגבים בימים אלה. הדבר יביא לתוצאות טובות יותר בימי גשם וימנע חריקות של המגבים. יש לוודא הימצאות מים במיכל המתזים. ניתן להוסיף טיפה אחת (ולא יותר) של סבון כלים למיכל מי המתזים על מנת להביא להסרת שומנים שהצטברו.

דוושות הרכב – יש לוודא שמצב הגומיות על דוושות הרכב תקין על מנת למנוע את החלקת נעל רטובה.

צמיגים – לבצע בדיקה של הצמיג, להקפיד על לחץ אויר בהתאם להוראות היצרן (מופיע בד"כ על גבי תווית שמודבקת על משקוף הדלת הקדמית) ועל עומק חריצים תקין.

מצבר – יש לוודא ניקיון מגעים ואי היווצרות קורוזיה על קטבי המצבר. במצבר "פתוח" לוודא מפלס מיים מזוקקים תקין. מומלץ לרכוש ספריי דוחה רטיבות מתאים ולרסס את קטבי המצברים. במידה והמצבר כנראה הגיע לסוף חייו (מתניע בקושי בבוקר) והוא מעבר לתקופת האחריות שקלו את החלפתו על מנת שלא למצוא עצמכם ללא יכולת להתניע בבוקר יום קר.
.
התנעה – הצטיידו בכבלי התנעה. אל תתפשרו ואל תתפתו לכבלים דקים, קצרים וזולים. כבלים אלה עלולים שלא לעשות את העבודה ביום קר.

נורות – וודאו שיש לכם בתא כפפות ערכה ( אותה ניתן לרכוש או להכין לבד ) של נורה רזרבית ונתיכים רזרביים מכל סוג ולוודא התאמה של הנורה הראשית.

מצנן (רדיאטור) – נהגים הגרים במקומות קרים (בנגב ובצפון הארץ), מומלץ למלא את המצנן (רדיאטור)בנוזל מתאים שיימנע קיפאון בלילות קרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן