Skip to content

למה חגורת בטיחות חובה

למרות החובה לחגור חגורת בטיחות יש עדיין נהגים רבים הנוהגים ללא חגירתה ולמרות הסיכון הכרוך בכך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כבר בשנת 1949 הומצאה לראשונה חגורת הבטיחות ע"י NASH וכמה שנים אחר כך, ליתר דיוק בשנת 1955, יצרנית הרכב פורד המציאה גם היא מותג הדומה לחגורת בטיחות אולם לא אימצה את ההתקן במכוניות החברה.

(צילום: Gerdbrendel , ויקימדיה)
לא כולם הסתגלו (צילום: Gerdbrendel , ויקימדיה)

יצרנית הרכב השוודית SAAB היתה הראשונה שאימצה את חגורת הבטיחות כאביזר סטנדרטי ברכבי החברה כבר בשנת 1958 ומאז הורחב השימוש ליצרנים נוספים והפך לחובה ברוב מדינות העולם והשאר כבר היסטוריה.

אולם עד היום יש נהגים שנוסעים ללא חגירת חגורת הבטיחות או לא דואגים לנוסעי הרכב שיחגרו, מלפנים ו/או מאחור.

להלן שתי דוגמאות לתאונות בהן נוסעי הרכב לא היו חגורים ולמזלם יצאו בפגיעה קלה, אבל אפשר לדמיין מה היה קורה אם התנועה היתה סואנת או הנוסע היה מוטל למרכז הכביש ולא לשולי הכביש.

בדוגמה הראשונה נהג הסמרה השחורה נסע לתומו כאשר לאדה כסופה נכנסה בו מאחור והטיחה אותו ברכב אחר. מעוצמת ההתנגשות נפתחה דלת הרכב והנהג הוטל לכביש. למזלו, הרכב שצילם את התאונה היה איטי וזהיר ויכול היה לעצור בלי לפגוע בנהג ההמום.

בדוגמה השניה, רכב עשה תאונה עצמית, כשאיבד שליטה ונכנס בעוצמה בעץ. מעוצמת ההתנגשות התהפך הרכב והנוסע, שלא היה חגור בחגורת בטיחות, הועף למרכז הכביש. גם כאן למזלו של הנוסע הרכב שצילם את ההתרחשות נסע לאט והיה במרחק מספיק כדי לבלום בלי לפגוע במי מהנוסעים.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xPhydPtudB8#at=27

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן