Skip to content

דרישה לחשוף את שכר המנהלים של חברת "טבע"

תביעה ייצוגית הוגשה על ידי בעלי מניות בחברה, שדורשים כי בית המשפט יחייב את "טבע" לפרסם את התגמולים של בכיריה החל משנת 2000 ובעתיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תביעה ייצוגית הוגשה נגד "טבע" בדרישה לחשוף את שכר מנהליה הבכירים והדירקטורים. בכתב התביעה נכתב כי בהימנעות "טבע" מגילוי תגמול כל אחד ממנהליה הבכירים וכל אחד מהדירקטורים שלה בנפרד בדוחותיה התקופתיים, "מפרה 'טבע' את הוראות הדין הישראלי המאמץ את דרישות הדיווח של הדין האמריקאי, כך ש'טבע' מפרה את שתי מערכות הדין". התובעים, עו"ד פרופ' שרון חנס (פרופסור למשפטים באוניברסיטת תל אביב) ועו"ד פרופ' אהוד קמר (פרופסור עמית למשפטים באוניברסיטה), הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשתם לאשר תביעה ייצוגית כנגד "טבע" בעילה של הפרת חובתה מלגלות את תגמול מנהליה הבכירים והדירקטורים שלה על בסיס אישי בדוחות התקופתיים שעליה להגיש מדי שנה.

מפעל טבע בהר חוצבים, ירושלים (מקור: ויקימדיה)
מפעל טבע בהר חוצבים, ירושלים (מקור: ויקימדיה)

לדברי המבקשים, בעלי מניות ב"טבע", החברה מפרה חובה זו החל מהדוח התקופתי לשנת 2000 אשר הוגש בשנת 2001. "טבע", טוענים המבקשים, מדווחת במאוחד על התגמול הכולל של מנהליה הבכירים והדירקטורים שלה, כך שלא ניתן לדעת מהו התגמול של המנהל הכללי ושל כל אחד מבכיריה האחרים של החברה. המבקשים מאשימים את "טבע", החברה הגדולה בישראל ואחת החברות הגדולות בארה"ב  בכך שאינה עומדת בדרישות בהן עומדות אחרונות החברות בשוק בנושא רגיש במיוחד שהינו תגמול בכירי החברות על בסיס אישי.

לדברי המבקשים, אין המדובר בעניין של מה בכך וכי תגמול הבכירים מצוי כיום במוקד תשומת הלב של הרשויות ושל הציבור. לטענתם, בעיני רבים מדובר בשיאו של ניגוד העניינים בין הנהלת החברה לבין ציבור בעלי המניות, ואולם "טבע" בחרה לעשות דין לעצמה, להתחמק מגילוי ולפטור עצמה מביקורת. זאת באופן בוטה במיוחד כאשר מדובר בדירקטורים.

בבקשה נאמר כי עו"ד אורי לנדאו מהמחלקה המשפטית של "טבע" מסר למבקשים כי גמול הדירקטורים מובא לאישור במסגרת אסיפת בעלי המניות של החברה, ולפיכך נתוני הגמול מפורטים בהודעות על זימון האסיפות הכלליות של החברה בהן נכלל גמול הדירקטורים בסדר היום, דהיינו נתוני הגמול מדווחים לציבור.

לדברי המבקשים, אלמלא ביקשה "טבע" להעלות את תגמול הדירקטורים, לא היו בעלי המניות נחשפים בשנת 2012 לגובה התגמול המשולם לדירקטורים, שכן "טבע" מקפידה לא לפרטו על בסיס אישי בדוחותיה התקופתיים, ואפשר רק לנחש כיצד היו בעלי המניות מגיבים למשמע התגמול שמשלמת "טבע" למנהלה הכללי וליתר חברי ההנהלה.

המבקשים, המיוצגים על ידי עוה"ד גיל רון, איל קינן, אהרון רבנביץ ויעקב אביעד מדגישים כי הם פונים לבית המשפט לאחר שנואשו מלקוות שיצליחו לשכנע את "טבע" לקיים את חובותיה על פי דין. לדבריהם, כבר לפני תשעה חודשים פנו ל"טבע" בדרישה לשנות את נוהגה, אולם החברה השיבה את פניהם ריקם. על כן לא נותר להם אלא להגיש בקשה זו בשם בעלי המניות של "טבע" הנפגעים מהתנהגותה, וזאת לשם הגנה על זכויותיהם, ולפני כשישה חודשים הודיעו ל"טבע" כי כך יעשו.

בית המשפט מתבקש להצהיר על חובתה של "טבע" לפרט בדוח התקופתי את התגמול שהיא משלמת למנהליה הבכירים ולדירקטורים על בסיס אישי ולפרסם נתונים אלה החל משנת 2000 וכן בדוחותיה התקופתיים לעתיד.

מ"טבע" נמסר: "החברה פעלה ופועלת בהתאם לכל כללי הדיווח החלים עליה כחברה דואלית הנסחרת הן בישראל והן בארצות הברית. אנו לומדים את פרטי הבקשה ונגיב בהתאם".

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש  [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן