Skip to content

משטרת ירדן הרגה חמוש במהלך מהומות דלק

האיש תקף תחנת משטרה בצפון המדינה ביום השני למהומות בעקבות עליות מחירים חדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האם ירדן חסינה לאביב?
האם ירדן חסינה לאביב?

לפחות 12 שוטרים נפצעו בהתקפה ליד העיר אירביד בירדן. מהומות ומחאות נגד ייקור הדלק התחוללו ביום השני לתסיסה במדינה ובמהלכן הרגה המשטרה מפגין חמוש. האיש תקף תחנת משטרה בצפון המדינה. כך מדווח ה-BBC.

עד כה חמקה ירדן מהזעזועים שפקדו את העולם הערבי בשנה שעברה, אך לא לעולם חוסן. התסיסה החלה בעקבות ההודעה ביום שלישי על העלאת מחירי הדלק וביטול סובסידיות. בהתקפה אחרת על תחנת משטרה סמוך לעמאן נורה שוטר בעינו.

כמה מאות מפגינים התכנסו בעמאן והמשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע. המפגינים קראו להתפטרות ראש הממשלה עבדאללה אנסור, ואחדים ביקרו בגלוי את המלך עבדאללה, מעשה שדינו מאסר.

"אני מחבב את המלך, אז מה?" אמר דאוד שורפאט, עובד מדינה מאלה שהתכנסו במרכז עמאן אתמול, יום רביעי. "הוא לא מסוגל לחוש את כאבנו… הוא רואה את הממשלה מעלה מחירים, ואילו אנחנו בקושי מסוגלים להאכיל את ילדינו הרעבים". מפגינים שניסו להגיע אל בית ראש הממשלה בעיר סאלט, הורחקו בידי המשטרה. דווח על תסיסה גם בערים אחרות, לרבות קראק, אירביד ומעאן.

שרי ממשלת ירדן אומרים, שקיצוץ הסובסידיה לדלק היה נחוץ כדי להתמודד עם גירעון תקציבי בסך חמישה מיליארד דולרים. מחיר הגז לבישול עלה ביותר מ-50%, דיזל וקרוסין ב-33% ובנזין ב-15%. ראש הממשלה אנסור אמר ביום שלישי, שהממשלה תסייע בכסף למשפחות מעוטות יכולת.

ירדן נהגה לייבא את רוב הגז הטבעי שהיא משתמשת בו ממצרים, אולם מאז סילוק הנשיא מוברק פוצץ צינור הנפט בסיני כמה פעמים והיא נאלצת לרכוש גז יקר יותר. בחודש שעבר הפגינו בעמאן כ-10,000 בני אדם ביוזמת האחים המוסלמים, בדרישה להרחיב את הייצוג הפוליטי ולבחור את הפרלמנט באורח דמוקרטי יותר. מלך ירדן הכריז על בחירות מוקדמות ב-23 בינואר, אך האופוזיציה מאיימת להחרים אותן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן