Skip to content

ברק בוועדת חו"ב: יגויסו כוחות מילואים נוספים

מזכיר הממשלה צביקה האוזר החל הערב בסבב שיחות טלפוני בין שרי הממשלה, לשם אישור גיוסם של 75 אלף אנשי מילואים נוספים . לפי שר הביטחון, לישראל אשראי בינלאומי להמשך המבצע. הרמטכ"ל דיווח על נכונות הצבא להמשיך כדי ליצור לחץ גובר על ארגוני הטרור. ליברמן דיווח על שיחותיו עם שרי החוץ והודה לקלינטון על הגיבוי האמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר הממשלה צביקה האוזר החל הערב בסבב שיחות טלפוני בין שרי הממשלה, לשם אישור גיוסם של 75 אלף אנשי מילואים נוספים. כמה שעות קודם לכן הודיע שר הביטחון אהוד ברק, לוועדת החוץ והביטחון על גיוס כוחות מילואים נוספים. הוועדה התכנסה הבוקר בלשכת שר הביטחון לשמיעת עדכונים שוטפים על מהלכי מבצע "עמוד ענן". בין השאר, קיבלה הוועדה סקירה מודיעינית ומבצעית משר הביטחון, הרמטכ"ל וקצינים בכירים נוספים.

במהלך הדיון נשמעה אזעקה וחברי הוועדה, כמו גם השר והרמטכ"ל, התפנו לחדר ממוגן, כמתחייב על פי הוראות פיקוד העורף.

בתחילת סקירתו התייחס שר הביטחון בפירוט לנסיבות שהובילו את מדינת ישראל לפתוח במבצע, למטרותיו וכן ליעדים המבצעיים והמדיניים שנקבעו על ידי ממשלת ישראל למבצע "עמוד ענן". ביעדים: פגיעה בבכירים בארגוני הטרור ופגיעה במערך הטילים ארוכי הטווח.

ברק וגנץ (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ברק וגנץ (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עוד ציין שר הביטחון, כי בכוונתו לפנות לממשלה לקבלת אישור להגדיל את מספר אנשי המילואים מעבר למה שאושר עד עתה. לדבריו, נכון לעכשיו אין ברצועת עזה משבר הומניטרי וישראל מקבלת אשראי בינלאומי להמשך המבצע.

בסקירתו של הרמטכ"ל, ציין רב אלוף בני גנץ: "הצלחנו לפגוע באופן משמעותי בטילים ארוכי הטווח". לדבריו, צה"ל עושה כל שניתן ובהצלחה לא מבוטלת, כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים. באזורי תקיפה שבהם קיים חשש לפגיעה בבלתי מעורבים, הדגיש הרמטכ"ל כי הוא  אישר באופן אישי את המטרה. עד לשלב זה ביצע ח"א מאות תקיפות מדויקות.

הרמטכ"ל גנץ ציין בפני חברי הוועדה כי כל הכוחות הרלוונטיים עברו בשנה וחצי האחרונות הכנה במודלים ייעודיים לפעולה אפשרית. "התחושה שאנחנו מקבלים מהלוחמים", ציין הרמטכ"ל, "היא של 'תנו לנו להמשיך'. בהכנה למבצע תיכננו וצפינו מראש דרכי פעולה רבות, מה שמאפשר לצה"ל לפעול באופן הדרגתי על פי התפתחות המערכה, על מנת ליצור לחץ גובר על ארגוני הטרור".

שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, שוחח בטלפון עם מזכירת המדינה של ארה"ב, הילארי קלינטון, עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, ועם שר החוץ של רומניה, טיטוס קורלטן.

השר ליברמן הודה לשרה קלינטון על הגיבוי האמריקני, על התמיכה בישראל במועצת הביטחון ועל השיחות שעשתה עם שרי החוץ של מצרים וטורקיה. השרים קלינטון וליברמן סקרו את המצב והחליפו דעות על המתרחש. השר ליברמן אמר לאחר השיחה כי בארה"ב יש הבנה שהחמאס צריך להפסיק את הירי על ישראל ללא תנאי, וכי "אנו מעריכים מאד את העמדה האמריקנית הנחושה בנוגע לזכותה של ישראל להגן על עצמה".

עוזר ראש חטיבת מחקר מאמ"ן ציין בפני חברי הוועדה כי תפקידו ומעמדו של מוחמד ג'עברי היה גדול יותר מההגדרה של רמטכ"ל חמאס, שכן הוא חיבר בין התחום המבצעי לאידיאולוגי, בדומה לעימד מורנייה בחיזבאללה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן