Skip to content

רקטות לב"ש ועוטף עזה. הופצץ בניין ממשלת החמאס

רקטות נורו לעבר באר שבע וישובי עוטף עזה. לא נגרם נזק לאדם או לרכוש. אחרי לילה שקט יחסית, סדרת תקיפות של חיל האוויר מעזה ועד רפיח. בניין הממשלה הופצץ חמש פעמים ונהרס לחלוטין. הפלסטינים מדווחים על 20 פצועים. 185 מטרות הותקפו הלילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי לילה כמעט ללא אירועים ברצועה, התעוררו הבוקר (שבת) תושבי שדרות, חוף אשקלון, שער הנגב וגן יבנה, לקול אזעקות צבע אדום. 21 רקטות נורו מעזה התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש. אחת התפוצצה בשטח פתוח בשדרות, אחת נוספת בשטחי מועצה אזורית שער הנגב, שתיים בחוף אשקלון , חמש בחבל אשכול ואחת שוגרה לעבר באר שבע.

השכם בבוקר תקף חיל האוויר עשרות מטרות ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי "במהלך הלילה תקף צה"ל מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס ומספר חוליות מחבלים אשר עסקו בהכנות לשיגור ירי תלול- מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. בין מבני השלטון שהותקפו – מפקדתו ולשכתו של איסמעיל הנייה, משרד הפנים ומתחם המשטרה. כמו כן, הותקף מחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה". 

בניין הממשלה שהופצץ (צילום: סוכנות מען)
בניין הממשלה שהופצץ ונהרס עד היסוד (צילום: סוכנות מען)

לפי דיווחי התקשורת הפלסטינית, נהרס לחלוטין בניין ממשלת החמאס בן ארבע הקומות, לאחר שהופצץ חמש פעמים. במקביל הותקפו מנהרות הברחה של החמאס.  גלי התקיפה של מטוסי חיל האוויר יצאו לפנות בוקר ותקפו באזורים שבעזה ועד רפיח. יחד עם זאת אפשר להבחין בירידה משמעותית בבחירת בנק המטרות לתקיפה יזומה של צה"ל. 185 מטרות תקפה לעומת 250 מטרות בלילה הקודם. סך כל המטרות שהותקפו מתחילת המבצע עומד על 830.

סרטון המתאר את הפגיעה ביו טיוב:

מקור צבאי מסר כי "באחת מתקיפות חיל האוויר הותקף מוקד פעילות טרור במרכז הרצועה שהוסווה כמסגד ומוקם סמוך לבית ספר. זו דוגמה נוספת לשימוש הציני של ארגוני הטרור במבני חינוך ודת וסיכון אוכלוסיה בלתי מעורבת".

לילה שקט עבר על ישובי הדרום למעט יירוט של שתי רקטות גראד בשמי נתיבות סמוך לשעה 23:00. עוד נשמעה אזעקת צבע אדום בודדת באשקלון, שבעקבותיה לא נשמעו או נצפו נפילות.

טהאר נונו, דובר ממשלת החמאס, הגיב הבוקר כי הפגיעה בבניין ממשלת החמאס "לא מחלישה את החמאס ולא תשבור את הממשלה". לדבריו, צפוי איסמעיל האנייה, ראש ממשלת החמאס ברצועה, להגיב על תקיפה זו. 

אתמול (שישי) חוסלו בשני מוקדים שונים שני מפקדי שטח של החמאס. אחד מהם, אחמד אבו ג'לאל, נהרג בעת שנסע ברכב עם שלושה פעילי חמאס נוספים בהתקפה מהאוויר. מניין ההרוגים של הפלסטינים עומד כעת, לפי דיווחיהם, על 31 ומספר הפצועים על יותר מ-300. לפי דיווחי הפלסטינים הותקף גם ביתו של איבראהים סלאח, בכיר משרד הפנים של החמאס. עוד נודע, כי בניין המטה המרכזי של משטרת החמאס, הופצץ גם הוא. הפלסטינים דיווחו על אדם אחד שנהרג ברפיח ואדם שנהרג בדיר אל בלאח בתקיפות אלו ועל 20 פצועים. איהב רסין, דובר משרד הפנים של החמאס, אמר כי "ישראל סבורה כי תקיפת מטות הממשלה והביטחון יחלישו אותנו והיא טועה. אנחנו רק מתחזקים ומתעקשים".

אתמול הרחיבו הפלסטינים את טווח הירי שלהם כששני טילים נורו לעבר תל אביב ושלושה לעבר ירושלים. הטילים התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום נזק לאדם או לרכוש. מאז תחילת מבצע עמוד ענן, נורו לעבר ישראל 530 רקטות. 192 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל כשמאה מתוכן רק ביום שישי.

צה"ל טרם הודיע על המשך כוונותיו ברצועת עזה, אבל ממשלת ישראל אישרה אמש במשאל טלפוני גיוס של 75 אלף חיילי מילואים. במקביל לאישור ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישיבה עם הקבינט הביטחוני בה נידונו סוגיות הרחבת המבצע. גורמים מדיניים סירבו לפרט את החלטות הקבינט. נודע כי הקבינט הסמיך את שר הביטחון, אהוד ברק, לגייס עוד חיילי מילואים מעבר למה שאושר, ללא הצורך באישור ממשלה נוסף.  

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית בממשלת החמאס, אמר אמש לסוכנות מען הפלסטינית, כי החמאס דורש מישראל להפסיק את המצור על עזה ולחדול מייד מחיסולי בכירי החמאס. בירושלים דחו בשלב זה את ניסיונות הפסקת האש ומסרו כי המבצע יסתיים כשיושגו מטרותיו: השבת יכולת ההרתעה של צה"ל וחיסול מערך שיגור הרקטות לטווח ארוך.

אתמול הרס חיל האוויר מבנה ומעבדות ליצור  מזל"טים של החמאס. צה"ל הציג סרטון בו נראה ניסיון לשגר מזל"ט תוצרת החמאס, שנכשל טכנית. הערב (מוצ"ש) צפויה להיכנס לפעילות מערכת כיפת ברזל חמישית, שעל מסירתה לידי חיל האוויר, כחודשיים לפני הזמן המיועד, הורה שר הביטחון. נודע כי מערכת זו מתוחכמת, מהירה ובעלת טווח גזרה נרחב יותר מאחיותיה. המערכת צפויה לפעול מבצעית תוך מספר ימים מרגע קליטתה. 

מומחים ישראלים מעריכים, שחלון "המטרייה המדינית" שקיבלה ישראל מאומות העולם מצטמצם למספר ימים בלבד. ארה"ב והאיחוד האירופי העבירו אתמול מסרים לישראל, בהם נקראה לא להיכנס למבצע קרקעי בעזה. שמעון פרס, נשיא המדינה הגיב לכך ואמר כי "גם אלה אשר מטיפים לנו מוסר, צריכים להציע בעצמם כיצד אפשר להפסיק את הירי מצד חמאס. אף מדינה לא הייתה מסכימה כי ילדיה יחיו במצב כזה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן