Skip to content

הרגתם את דור העתיד

כשאמרתי שתצטרכו לטפס על הבריקדות כדי להעיף את החונטה השלטת, אמרתם: "בלי אלימות. זו לא דרכנו". היום, עם רון (דניאל) בלב ו(אהוד) ברק בעיניים, וצו 8 ביד אתם יוצאים לשרת את החונטה ולהכניס לערבים. מתברר שאתם מוכנים לאלימות רק כשהיא מופנית החוצה. אז דעו לכם שהרגתם את עתידם של ילדיכם. הבריקדות כבר יחכו לדור הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עמוד ענן בעזה - אבל השמש לא תפציע על ישראל - צילום: טל ים

מבצע "עמוד ענן" הוא יותר מסתם עוד מלחמת בחירות: הוא סופה של המחאה החברתית, תחילתן של גזירות כלכליות נוספות והגדלה מסיבית בתקציב הביטחון. וכל צינור חלול חסר חומר נפץ שנורה לכיוון תל אביב רק מוכיח שנתניהו, ליברמן, ברק ושותפיהם מובילים את אזרחי ישראל ללימבו פוליטי, כלכלי, וביטחוני. אבל לך דבר עם ההיגיון של עם שמסתובב עם ברק בעיניים, זיקפה קשה ומסנן לעצמו השכם והערב: "נזיין אותם". פלא שבחירות לא משנות דבר במדינת ישראל.

ובכן, זה מה שיש לי להגיד לאלה המכנים עצמם "מנהיגים": פטריוטיות היא לא מדים ולא נשק; פטריוטיות היא לדאוג לעם שלכם, לציבור, לשכבות החלשות, לחלשים. אבל לשלטון הישראלי אין שום אינטרס לדאוג להם. כשכתבתי שאנחנו מדינה פשיסטית ורק מלחמה היתה חסרה לנו כדי להוכיח את התיאוריה הזאת, אמנם חשבתי על מלחמה מול איראן – אבל גם עזה עונה לכל ההגדרות. שימו לב איך התמסמס הכול; שימו לב מה קרה לכל לוחמי הצדק החברתי הלא-אלימים. חלקם כבר מעמיסים פגזים, השאר מחכים בבית על מדים לצו 8.

לא יעזור כלום: את עזה אי אפשר להכניע, וזו ממש לא אמירה ריקה. והרי ניסינו כבר הכול. ניסינו כוח, ניסינו עוד כוח, ניסינו הרבה כוח, וכל מה שיצא לנו מזה זה גופות של ילדים בבניינים הרוסים, ומלחמה נוספת ארבע שנים מאוחר יותר. עם החמאס צריך לדבר. זה לא יהיה כיף, אבל אין ברירה. אבל זה לא מתאים לממשלת ישראל כי אם תשקוט עזה אפילו שנה, ממשלת ישראל תיאלץ לטפל בבעיות פנים חברתיות קשות, שרק יחמירו אחרי המלחמה הנוכחית. אז למה לדבר כשאפשר לגייס למילואים את כל הפעילים החברתיים?

זו הדמוקרטיה שלכם? מצטער, אבל זו לא דמוקרטיה. זה משטר פשיסטי, משטר שמסוגל לנייד עם שלם, רעב ועלוב, מוזנח ומוכה, בהינף דגל וקולות פיצוץ לקרב חסר תוחלת וחסר תכלית.

כשאמרתי לכם, הפעילים החברתיים, שתצטרכו לזרוק בקבוקי מולוטוב, שתצטרכו לטפס על הבריקדות, אמרתם לי "אנחנו לא אלימים". אנחנו גנדי.  אז חבר'ה, בחייכם: גנדי אתם לא! תסלחו לי, אבל לא שמעתי על סירוב אחד אפילו להתייצבות לכיסוח העזתים. את האלימות שלכם אתם פשוט שמים בידיו של המשטר בדום מתוח ולקול צליליו המדכאים של ההמנון הלאומי (רק ישראלים מקבלים זקפה מהמנון מדכא כל כך).

המלחמה הזאת תעלה לנו הון, ותהרוג כל אפשרות של רפורמות חברתיות: תקציב הביטחון לא יקוצץ – הוא יוגדל; אבל החינוך, הרווחה, הבריאות וכל השאר יקוצצו גם יקוצצו. המסים יעלו בטירוף. והכול כדי להצדיק את המלחמה.

אתם, שיצאתם לרחובות עם שלטים מתוחכמים, שהקפדתם לא לנפץ חלונות ראווה, שלא שרפתם כלום, שהתגאיתם במחאתכם הלא-אלימה – אתם אשמים. הרגתם את הסיכוי של הדור הצעיר שלכם. אתם יצקתם את הרעיון שאלימות לגיטימית רק אם היא בחסות השלטון, ומופנית נגד עם אחר. והשלטון? השלטון הזה עשה מכם פיונים טיפשים על לוח שחמט. יום אחד תבינו את גודל האסון שהמטתם על עצמכם. אתם הלא-אלימים. אתם אשמים שמעולם לא הבנתם שדרישותיכם החברתיות הן לא רק לגיטימיות – הן זכות בסיסית שלכם. ואם לא תקבלו תוכלו – חובתכם – לקחת בכוח. אבל משום מה אתם מעדיפים לקחת בכוח את זכויותיו של עם אחר.

ועוד מעט שוב תלכו לבחירות, שכבר עכשיו ברור שהן אבודות מראש: יאיר לפיד, שלי יחימוביץ, אהוד ברק, נתניהו וליברמן. כולם מרכיבים של אותה חבילה בדיוק. גם אם הסיגר של לפיד יצא רק עכשיו מהקופסה, העשן שעולה ממנו הוא בדיוק אותו עשן שעלה מהסיגר של ביבי, שעלה מהסיגר של אולמרט.

 

15 Comments

  1. דניאל
    20 בנובמבר 2012 @ 10:59

    1. "כל צינור חלול חסר חומר נפץ שנורה לכיוון תל אביב רק מוכיח שנתניהו, ליברמן, ברק ושותפיהם מובילים את אזרחי ישראל ללימבו פוליטי, כלכלי, וביטחוני." – צינורות חלולים? באמת????
    2. "פטריוטיות היא לדאוג לעם שלכם, לציבור, לשכבות החלשות, לחלשים. אבל לשלטון הישראלי ***אין שום אינטרס*** לדאוג להם. " – לאף שלטון ישראלי, או רק לביבי לא אכפת? רק לך אכפת? באמת??? אחרי מי יודע כמה אזהרות ומי יודע כמה טילים ***לא חלולים*** הם יוצאים למבצע מרוב חוסר אכפתיות ו***רק*** בגלל הבחירות והמאצ'ואיזם? באמת????
    3. "כשאמרתי לכם, הפעילים החברתיים, שתצטרכו לזרוק בקבוקי מולוטוב, שתצטרכו לטפס על הבריקדות, אמרתם לי "אנחנו לא אלימים". אנחנו גנדי. אז חבר'ה, בחייכם: גנדי אתם לא! תסלחו לי, אבל לא שמעתי על סירוב אחד אפילו להתייצבות לכיסוח העזתים. " זו תכלית המלחמה – לכסח עזעתים? אז למה לא מורידים כמה פצצות של טונה על האוכלוסייה וגומרים עניין? איפה החמלה שלך לישראלים שחיים שנים תחת רקטות הכל בעיניך נפתר אם נרים טלפון לחמאס? אתה קורא מה שהחמאס כותב? ואני לא מדבר על האמנה האנטישמית שלו, אני מדבר על מחויבותו לסכסוך אלים עד להכלת שלטון אסלאמי בכל ישראל. ואם תדבר עם החמאס – מה אתה אומר בזה על אבו מאזן ועל מה שקורה בגדה? אנחנו באמת יוצאים למלחמות במקום להרים טלפון? היוהרה שבדברים האלה פשוט מעיפה לי את הסכך.
    4. "כשאמרתי לכם, הפעילים החברתיים, שתצטרכו לזרוק בקבוקי מולוטוב, …" ואתה עדיין חושב שבמצב הנוכחי, בסביבה הנוכחית, מה שחסר לנוט זה בקבוקי מולוטוב זה על זה? ויש לך את החוצפה להמליץ על זה מחו"ל? בוא לארץ, זרוק בקבוק מולוטוב (מי תהיה המטרה הראשונה שלך, אני תוהה?) ושא במחיר כמו גבר אם זה מה שאתה חושב שנכון.
    5. "אתם הלא-אלימים. אתם אשמים שמעולם לא הבנתם שדרישותיכם החברתיות הן לא רק לגיטימיות – הן זכות בסיסית שלכם. ואם לא תקבלו תוכלו – חובתכם – לקחת בכוח. אבל משום מה אתם מעדיפים לקחת בכוח את זכויותיו של עם אחר." באמת? ולתושבי המדינה אין זכות שלא יירו עליהם טילים? ואם יורים, אין להם זכות להתגונן? רק נגד בעלי ההון צריך להתנגד? ומצד שני – רק לחמאס אפשר להרים טלפון, אבל עם בעלי ההון אי אפשר לדבר? אתה קולט את העיוורון וההטייה שלך?
    6. ולסיום, לא מהפוסט אלא מהתגובות שלך, ביחס לזה שאתה לא משווה ביןהממשלות:
    "ממשלת ישראל גרועה מהחמאס, כי אתה ונאיבים אחרים נותנים בה אמון ומאמינים שיש לא אינטרס לפתור בעיות."
    באופן אישי, התנצלותך מתקבלת, אבל עמדותיך נשארו מוטות, לא קוהרנטיות ולא מוצדקות.

    • עמית מנדלזון
      20 בנובמבר 2012 @ 13:14

      דניאל אני לא יודע איזה איבר מהגוף שלך מנתח את מה שאתה קורא, אבל זה בטח לא הראש. כן צינורות חלולים ! זה מה שיורה החמאס כדי להגיע לתל אביב
      איפה חיית בשנים האחרונות מה עשתה ממשלת נתניהו או כל ממשלה אחרת עבור הציבור או השכבות החלשות, הם לא עשו כלום כי לא אכפ להם הם קיצצו בבשר החי זרקו לכלבים שכבות שלמות אתה יכול להתווכח איתי אבל אפילו הסטטיסטיקה של הלמ"ס שהיא לשכת הפרופוגנדה של ממשלת ישראל מוכיחה את דברי. ואני יכול להמשיך הלאה והלאה והלאה ואתה לא תבין כי אתה קורא בעניין ומנתח עם האגו.
      עצור שתה כוס מיים, תתעלם מהיכן אני גר כי אתה באמת לא נשמע חכם כשאתה כל הזמן חוזר לזה. ותחשוב !!

  2. דניאל
    20 בנובמבר 2012 @ 9:54

    ומעצבן ממש שאתה שם בלב שלי את רוני דניאל ואהוד ברק. זה אולי הבוץ שהכי מצדיק כל אד-הומינם שאני יכול לחשוב עליו כנגדך (אבל אני מתאפק).

    • עמית מנדלזון
      20 בנובמבר 2012 @ 9:59

      דניאל, התגובה הראשונה מוכיח שלא הבנת כלום, את השניה אני כבר יכול להבין 🙂
      אני לא משווה את ממשלת החמאס לממשלת ישראל. אין גיבורים במלחמה אבודה אתה לא מבין ? יש רק גופות, זו לא גבורה להלחם על מטרה אבודה זו טפשות מעבר לזה לעם ישראל אין שום אינטרס להילחם בחמאס, ניסינו את זה פעם פעמיים, לא הלך.
      עיקר המאמר שלי אומר בפשטות: הזנחתם את המאבק החברתי כי אתה "לא אלימים" לטענתכם אבל להפנות את הרובה לכיוון עזה אין לכם בעיה. כל שאר מה שכתבת פשוט לא נמצא שם.

    • עמית מנדלזון
      20 בנובמבר 2012 @ 9:59

      ועל זה אני מתנצל כלפיך אישית, למרות שרוב עם ישראל דווקא כן נכנס לקטגוריה הזו בימים אלו

  3. דניאל
    20 בנובמבר 2012 @ 9:28

    רק לחידוד – בחרת לחיות בחו"ל – סבבה. אבל הפעילות שלך במגפון גורמת לך להרגיש שייך – מה שנקרא "ללכת בלי ולהרגיש עם".

  4. דניאל
    20 בנובמבר 2012 @ 9:25

    תראה איזה מצחיק אתה. אתה כותב רשימה ולא מצפה לתגובות? התגובה שלי הייתה שאין להקביל אלימות כלפי החמאס לאלימות שנדרשת (לפי דעתך) במאבק הצדק החברתי. התגובה לא מספיק לעניין בשבילך?
    בנוסף, אתה כותב במפורש למגיב שמעליי שבגללו אתה לא בא (סליחה, "לא יכול לבוא") לארץ וכתוב במפורש שאתה חי במרסיי ולא כאן. גם אותו וגם אותי אתה מאשים בכך שאנחנו לא עושים כלום – למה, אותנו אתה מכיר? כשאתה אומר לי שהממשלה שלנו שקולה לחמאס אתה יודע למי הצבעתי ולמי אני מאמין?
    ולסיום, אתה מכיר את ההסטוריה שלי ? אני עושה מה שאני יכול ! ואתה? כלום – כי כתיבה כזאת, שרק מעוררת אנטגוניזם, מבזבזת את הפיקסלים שהיא כתובה עליהם.
    אתה מרגיש שאתה עושה דברים, אבל באמת אתה חי בחו"ל וזורק בוץ מרחוק. אולי אם תסביר את האידיאולוגיה שמאחורי הבריחה שלך מפה אבין במה היא תורמת לחברה בישראל, עד אז – אתה לא עושה כלום.

    • עמית מנדלזון
      20 בנובמבר 2012 @ 9:38

      הפוך דניאל הפוך, לא בחרתי כלום, וגם אתה לא בחרת כלום. וגם אין לי התנגדות לתגובות אחרת לא הייתי עונה להן. מקום מגורי איננו מעניינו של אף אחד נולדתי בישראל בחרתי במערכות בחירות החל מהיותי בן 18 שירתתי בצהל וגם עשיתי מילואים, ואני מחזיק בדרכון ישראלי. ביתי חיה בישראל ועל עתידה אני חס וכמוה כל משפחתי. אם אתה חושב שאני זורק בוץ אז תסביר לי קיבינימט איך יתכן שכל מה שכתבתי התקיים ? אז או שאני יודע משהו או שאני מבין משהו או שאני בסך הכל מסתובב עם עיניים פקוחות. והחיים מחוץ לביצה נותנים לך נקודת מבט מעניינת, אחרת הגיונית יותר ושפוייה. אתה לא יכול להתגונן כמו ילד מבלי לבדוק את העובדות. תקרא שוב את המאמר שלי ותגיד לי מה בו לא נכון ? איפה זריקת הבוץ ?

      • דניאל
        20 בנובמבר 2012 @ 9:52

        בוץ אישי זרקת גם זרקת ולא אחזור על הדברים.
        מה שאני קורא בפוסט שלך זו השוואה של ממשלת ישראל ל"ממשלת" החמאס – ובעיניי זה בוץ גם אם נטיותיי הפוליטיות רחוקות מאוד מאלה של הממשלה הנוכחית.
        בנוסף, אני קורא בפוסט שלך זלזול בפראיירים שמוכנים למות למען ממשלת ישראל/החמאס כשהיו צריכים להילחם (פיזית, ממש, באלימות כמו שצריך, מה?) בממשלה שלנו במקום לציית לצו הגיוס ולבוא, גם כשהם לא מסכימים. בעיניי הם (אלו שמסכימים עקרונית עם עמדותיך אבל התייצבו למילואים) הרבה יותר גיבורים ממך שכאמור זורק בוץ מרחוק.
        אם לדעתך מי שלא מסכים עם ההשוואה בין הממשלות שאתה עושה הוא אחד שלא בדק את העובדות – מצטער – זו גאוותנות.
        מצטער שאינני מתרשם מהעובדה שיש לך משפחה פה – יש לי קרובי משפחה שעזבו את הארץ במצב דומה – שונאים את המדינה ואוהבים אותי. שיבוסם להם ולך.

  5. דניאל
    20 בנובמבר 2012 @ 8:55

    אני מניח שבמרסיי, כמו בלונדון, הייאוש יותר נוח מאשר ביישובי דרום הארץ.
    אתה באמת לא רואה הבדל בצורך באלימות למיגור הטילים לבין הצורך באלימות לשיפור מצבם הכלכלי/הצדק החברתי? מבחינתך הממשלה שלנו גרועה כמו החמאס? כנראה שמרחוק לא רואים טוב.
    כשאתה מאשים את המגיב שמעליי שבגללו אתה לא בארץ – זה דיבור פחדני ומשתמט. אתה רוצה לומר שאין בצרפת טיפוסים גרועים ממנו? אבל הם לא סיבה לעזוב את צרפת משום מה.
    חזור הביתה וקח חלק, או תישאר שם ותיהנה מחייך החדשים בחברה המושלמת והצודקת שמצאת בצרפת.
    אל תירק עלינו מרחוק, זה לא נעים.

    • עמית מנדלזון
      20 בנובמבר 2012 @ 9:14

      תגיד דניאל מה אכפת לך היכן אני חי ? אתה מכיר את ההסטוריה שלי ? יאוש נוח ? יאוש אף פעם לא נוח, אבל יש אנשים שעושים, והעיתון הזה שאתה קורא וכותב עליו הוא עבודה שלי, אני עושה מה שאני יכול ! ואתה? כלום
      ממשלת ישראל גרועה מהחמאס, כי אתה ונאיבים אחרים נותנים בה אמון ומאמינים שיש לא אינטרס לפתור בעיות. בסך הכל בדיוק כמו לחמאס לממשלת ישראל יש את האינטרסים האישיים של חבריה ואתה מוכן לשאת נשק עבורם

  6. אריאל
    19 בנובמבר 2012 @ 11:45

    איפה אתה היית? מה אתה עשית? מישהו מנעה ממך לעלות על בריקדות? לנפץ חלונות ראווה? לזרוק בקבוקי מולוטוב? קודם תיישם את מה שאתה מאמין בו ואחר כ תטיף מוסר.

    • עמית מנדלזון
      19 בנובמבר 2012 @ 20:56

      בגלל אנשים כמוך אני לא יכול לחזור לשם, אבל אני מישם יום יום מה שאתה לא. אבל גרוע מכך בעוד שאני כותב אתה לא קורא.

      • אריאל
        21 בנובמבר 2012 @ 11:25

        אתה עולה על בריקדות מידי יום בצרפת? אם כן אז אני חוזר בי על מה שאמרתי. אני לא מטיף לאנשים אחרים לעשות את מה שאני לא עושה בעצמי, אני משתדל ליישם את מה שאני מאמין בו וזה הולך לי בסדר גמור.

        • עמית מנדלזון
          21 בנובמבר 2012 @ 19:39

          אולי יום אחד תבין כמה גבוהה הבריקדה שאני עומד עליה, אבל אם אתה מיישם את מה שאתה מאמין בו אז אשריך וטוב לך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן