Skip to content

הורדת לחץ: כיפת ברזל למערכת התזונה

ישנן שלוש דרכים מעולם התזונה המפחיתות מתחים ולחצים: מזונות, צמחי מרפא ותוספי תזונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בניסוי שנערך במאה הקודמת, לקחו קבוצה של עכברים והניחו אותם בסביבת גורמי לחץ שונים: תאורה מתחלפת, שינוי טמפרטורה, הבזקי חשמל קלים ועוד. מטרת הניסוי הייתה להפעיל את המערכת האוטומטית של כל יצור בעולמנו, להגיב ולהתמודד עם הלחצים שמופעלים עלינו מבחוץ.

תוצאות הניסוי היו מרעישות: העכברים אכלו פחות, בגלל שהיו מוטרדים וחסרי תאבון. הם היו פעילים גופנית יותר, מאחר שחיפשו לצאת מאי הנוחות שלהם. אך יחד עם שני הנתונים הללו, הם העלו במשקל. הכיצד אכלו פחות, היו אקטיביים יותר ועדיין עלו במשקל?

במקרים של לחץ מתמשך

תופעה זו שכיחה במקרים של לחץ מתמשך ארוך טווח, ולא במקרים של לחץ אקוטי-הישרדותי. במצב של לחץ מודרני-מערבי-כרוני, המערכת שאמורה להגן עלינו מתקיפה, או לתת לנו את האנרגיה בשביל לצוד, יוצאת נגדנו ופוגעת קשות בבריאותינו.

מעבר לעלייה במשקל, ללחץ כרוני יש עוד הרבה השפעות שליליות על הגוף שלנו. לדוגמה: פגיעה במקצב היומי של ערות ושינה, אכילת לילה, תשוקה לפחמימות מנחמות, האטת חילוף החומרים, תנגודת אינסולין, העלת הדלקתיות, הפסקת שריפת השומנים בגוף ועוד…

זהו בדיוק המצב שבו אנו נמצאים בארצנו המתוסבכת, גם ללא התוספת המשמעותית של אזעקות, טילים ופיצוצים. לחצים נוחתים עלינו תדיר, מכל הכיוונים: משכנתא, ילדים, קריירה, זוגיות, קבוצת כדורגל, דד-ליין… פשוט המצב הבטחוני הוא הקש ששובר את הגב שלנו, ומעלה פתאום את כל הלחץ למודעות.

אז איך מפחיתים את הלחץ?

תמיד מומלץ תרגילי הרפיה גופניים ונפשיים, תוך ניהול אקטיבי של הלחצים, שעוזרים ללא ספק להקלה ולהרגעה. עם זאת, ישנן שלוש דרכים מעולם התזונה המפחיתות מתחים ולחצים: מזונות, צמחי מרפא ותוספי תזונה.

מזונות מרגיעים

  • אשלגן ומגנזיום – ירקות עליים ירוקים, פירות, ירקות כתומים, דגנים מלאים
  • אומגה 3 – דגי בר, שמן פשתן או בתוסף יומי
  • נוגדי חמצון – פירות יער אדומים, קקאו חי, אוכמניות, אינספור צבעים בתפריט

צמחי מרפא – להכנת חליטת תה מרגיעה

  • ג'ינסינג, ג'ינסינג סיבירי, רודיולה, אשווגנדה, ליקוריץ (שוש קירח)

תוספים להפחתת הלחץ

  • מולטי-ויטמין המכיל: קומפלקס ויטמיני B, מגנזיום, ויטמין C, אבץ, ויטמין E, קואנזים Q10.
  • אומגה 3

פעלו לפי ההנחיות של פיקוד העורף ועצות תזונתיות אלו, ופנקו את גופכם במעט רוגע ושלווה.
/

התמונות באדיבות: Ambro, http://www.freedigitalphotos.net, Suat Eman
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן