Skip to content

שר התיירות ייפגש מחר עם תיירנים מהדרום

השר יסייר מחר באשקלון, במועצה המקומית בני שמעון ובבאר שבע וייפגש עם התיירנים מדרום הארץ, כדי לבדוק כיצד לסייע להם. המשרד עוסק גם בהסברה ובהרגעת סיטונאי תיירות בחו"ל, שמביאים קבוצות לארץ, ומשווקים חבילות נופש לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, יסייר מחר (שלישי), בליווי בכירי משרדו בדרום הארץ, כדי להיפגש עם תיירנים ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מהיקף הנזקים שנגרמו לתעשיית התיירות באזור בו נפלו מאות טילים.

ילד מחזיק חלק מקסאם. התיירות בדרום נעצרה. (צילום: טל ים)
ילד מחזיק חלק מקסאם. התיירות בדרום נעצרה. (צילום: טל ים)

השר ייפגש עם אנשי תעשיית התיירות באשקלון, במועצה המקומית בני שמעון ובבאר שבע ויבחן כיצד יכול משרדו לסייע לתיירנים, שפרנסתם או רכושם נפגעו.

לדברי מיסז'ניקוב, "ירי הטילים המתמשך על יישובי הדרום – וכתוצאה מזה מבצע האין ברירה 'עמוד ענן' – צפוי לגבות מחיר כבד מתעשיית התיירות, שמהווה את אחד העוגנים המרכזיים בדרום. משרד התיירות נערך לשיקומו הכלכלי של האזור בתום הפעילות המבצעית"

מנסים למזער נזקים בתיירות הנכנסת

במשרד התיירות הוקם בסוף השבוע חדר מצב שמתעדכן כל העת בהתפתחויות ומקיים דיוני היערכות. פעילות המשרד מתמקדת לפי שעה בהסברה ובהרגעת סיטונאי תיירות בחו"ל, שמביאים קבוצות לארץ ומשווקים חבילות נופש לישראל. במשרד מסבירים לסיטונאים, כי לא היתה כל פגיעה במקומות בהם נמצאים אנשים, במרחק של יותר מ-40 ק"מ מעזה. חדר המצב נמצא בקשר הדוק עם סוכני נסיעות, מארגני תיירות נכנסת, מלונאים, מורי דרך ועם חברות תעופה, ומפיץ להם את הנחיות פיקוד העורף לתיירים. דף הנחיות פיקוד העורף באנגלית מופץ גם לדלפקי הקבלה במלונות.

תיירות בנצרת, המארחת כיום אלפי תיירים. (צילום : Alberto Peral)
תיירות בנצרת, המארחת כיום אלפי תיירים. (צילום: Alberto Peral)

בתוך כך אתרי התיירות במרכז הארץ ובצפונה שקקו תיירים בסוף השבוע. מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, סייר באתרי התיירות המרכזיים בירושלים, ובין היתר בכנסיית הקבר, בכנסיית גת שמנים וברחבי העיר העתיקה. בר ניר שוחח עם קבוצות תיירים ומדריכים והתרשם, כי "העסקים כרגיל". כך גם בצפון הארץ, ובמיוחד בנצרת, שמארחת בימים אלה אלפי תיירים. עם זאת, יש לציין כי למשרד דווח על קבוצות תיירים אחדות בלבד, השוהות בארץ אשר הקדימו את מועד חזרתן.

כמו כן התקבלו מעט ביטולים של הגעת תיירים לארץ בטווח הקצר. להערכת המשרד, לפי שעה קשה עדיין לצפות את היקף התופעה והיקף הנזק לתעשיית התיירות, שנמצאת בתנופה מתמדת בשנים האחרונות. נראה שהפגיעה בתיירות תשפיע בעיקר על הרשות הפלסטינית אשר 12% מהתוצר שלה מבוסס על התיירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן