Skip to content

לקראת חג ההודיה: המשקיעים פתחו את עונת הקניות

על פי הדינמיקה בשווקים נראה כי השוורים מתחילים להצהיר כוונות לקראת ראלי אשר עשוי להימשך כמה שבועות טובים. בזירת המט"ה - הדולר האמריקני נחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית
החגיגות בשווקים הפיננסיים בשווקים מעבר לים השפיעו לחיוב גם על השוק המקומי שלנו. המשקיעים העדיפו להתעלם מהמתרחש בדרום ומצטרפים לחגיגות. מדד ת"א 25 הוסיף 0.65% לערכו אמש וסגר את יום המסחר מעל 1205 נקודות. אנו מעריכים, כי האופטימיות בשוק המקומי תימשך בהתאם למגמה החיובית בעולם, אך היא עלולה להשתנות בקלות אם המבצע בדרום יתרחב לפעולה קרקעית. כדאי לשים לב לרמות הקריטיות של 1240 הנקודות ולרמה של 1175 הנקודות. פריצה של אחת הרמות תוביל למהלך משמעותי לכיוון הפריצה.

בזירת המט"ח, השקל מצליח לצבור תאוצה על רקע חולשתו של הדולר בעולם. צמד הדולר שקל שבר את אזור 3.95 וסגר את יום המסחר באזור ה-3.91 שקלים לדולר. אנו מעריכים כי הצמד עשוי להשלים את מהלך הירידות עד אזור 3.90. התחנה הבאה שלו ניצבת באזור 3.87, אזור שבו עובר ממוצע נע 200. גם בזירת המט"ח, כניסה של כוחותינו לעזה עשויה לשנות את פני הדברים. במקרה שכזה אין לפסול מהלך עליות חד, חזרה לכיוון 3.97 לפחות.

זירה בינלאומית

האם הגיע הזמן להיכנס לשוק המניות? על פי הדינמיקה בשווקים נראה כי השוורים מתחילים להצהיר כוונות לקראת ראלי אשר עשוי להימשך כמה שבועות טובים. המדדים האירופאים זינקו אמש ביותר מ-2% בהתאמה. מדד הקאק הצרפתי זינק ב-2.93%. המדדים באירופה ממשיכים לקבל תמיכה מנתוני התמ"ג המעודדים שפורסמו בשבוע קודם ומהספקולציות בעניין יוון, אשר ככל הנראה קרובה לסגור דיל עם האיחוד האירופאי עוד השבוע. היוונים הצליחו להעביר מספר רפורמות קשות בפרלמנט בשבוע קודם, דבר אשר אמור לסלול את הדרך לקבלת כספי החילוץ המיוחלים. על פי הדיווחים האחרונים, חבילת הסיוע הורחבה ל- 44 מיליארד אירו במקום 31.5 מיליארד אירו.

המדדים המובילים בארה"ב פתחו את השבוע בעליות שערים חדות גם כן. המדדים זינקו ביותר מ-1.5% בהתאמה. מדדי הנסדק והנסדק 100 טיפסו ביותר מ-2%. מניית אפל דחפה את המדדים מעלה ואת סקטור הטכנולוגיה כולו. המנייה ביצעה זינוק מדהים של יותר מ-7% ונראה כי היד עוד נטויה. העליות בוול סטריט באו על רקע הזינוקים באירופה, ובעיקר על רקע הערכות כי אובמה יצליח למצוא פיתרון לסוגיית הצוק הפיסקאלי. המשקיעים שואבים אופטימיות מדבריו של אובמה, אשר ציין כי הוא יכול להגיע להסכם עם הרפובליקנים על מנת למנוע את הצוק הפיסקאלי.

בזירת המקרו, מכירות הבתים הקיימים הפתיעו לטובה ותרמו את חלקן לעליות בוול סטריט. המכירות הסתכמו ב-4.79 מיליון לעומת 4.75 מיליון יחידות שנמכרו בחודש קודם. אנליסטים ציפו לעליה מתונה יותר ולמכירה של 4.76 יחידות.

בזירת המט"ח, הדולר האמריקני נחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו על רקע האופטימיות השוררת בשווקים, אשר גורמת למשקיעים לנתב את כספם חזרה לכיוון נכסים המניבים תשואות גבוהות יותר. האירו חצה את רף ה- 1.28 דולר לאירו. יתכן כי הצמד יעשה את דרכו לכיוון 1.30. הפאונד נסחר מעל 1.59, בדרך לכיוון רמת ההתנגדות הפסיכולוגית הניצבת ב- 1.60. הדולר הקנדי ניצל את הזינוק במחירי הנפט והתחזק מול הדולר. הצמד סגר מתחת לרמת השקילות ונראה כי הדולר הקנדי יכול להמשיך את מסע ההתחזקות שלו בימים הקרובים. הין היפני נסחר ביציבות, למרות הסנטימנט החיובי, אשר היה אמור לרסק את המטבע היפני. אנו מעריכים כי מהלך ההחלשות של הין יתחדש כבר במהלך היום.

החגיגה מורגשת גם בסקטור הסחורות. הזהב זינק מאז פתיחת השבוע בכ-25 דולר לאונקיה. המתכת היקרה נסחרת כעת סביב אזור ה-1730 דולר לאונקיה. הנפט פרץ את רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-87.4 דולר לחבית ונסחר כעת מעל 89 דולר לחבית. המבצע ההולך ומתארך בעזה תורם רבות לעליות של הנפט ונראה כי במהלך היומיים הקרובים הנפט עלול לחצות את רף ה-90 דולר.

מה צפוי לנו היום?

יום דל אירועי מקרו לפנינו. האירוע המרכזי של היום יתקיים בבריסל, שם צפויים להיפגש שרי האוצר של האיחוד האירופאי על מנת לדון בתנאי העברת כספי החילוץ ליוון. אנו מעריכים כי היום ייקבע גורלה של יוון, דבר אשר אמור לגרום לתנודתיות רבה בשווקים. אם יוסכם על העברת הכספים ליוון, העליות בשווקים תימשכנה, והאירו ימשיך לעלות לכיוון 1.3. אם לא תושג התקדמות בעניין יוון, השווקים עלולים להגיב בירידות והאירו יחזור לרמות של 1.27 דולר לאירו לפחות.

לקראת הפתיחה בארה"ב, כדאי לשים לב לנתוני הנדל"ן, אשר צפוי להראות האטה מסוימת באישורים ובהתחלות הבנייה.

בשעה 19:15 (שעון ישראל) צפוי יו"ר הפד' ברננקי לשאת נאום בניו יורק. כדאי לעקוב אחרי מילותיו.

בגדול אנו מעריכים כי המגמה החיובית תימשך לאורך השבוע. כזכור מדובר בשבוע חגיגי במיוחד עבור האמריקנים – ביום חמישי חג ההודיה וביום שישי נפתחת עונת הקניות לחג במדינה. בשבוע זה השווקים נוטים לעלות, לכן אנו שומרים על אופטימיות.

* הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן