Skip to content

ערוץ 1: מהפך?

הערוץ הראשון שידר סוג של התרעננות כשהחל להפיק תכנית בידור לערב שבת, עם טל ברמן. אמנם הפקה חיצונית, אבל כזו שהצליחה להביא לאולפן כוכבים ודמויות חדשותיות ורשמה כמה וכמה הצלחות, עד שהערוץ החליט להצדיק את המוניטין המיובש שלו והוריד את התכנית מהאוויר לטובת מה?? ועכשיו: מכרז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוותיקי רשות השידור היה די ברור שהורדת תכניתו של טל ברמן נועדה לפנות מקום ליעקב מנדל, בן זוגה של הזמרת דורית ראובני  ומי שהנחה במשך שנים את התכנית "הלילה, יענקל'ה לאן"  בערוץ  33. פורמט מיושן שהועבר בעונה האחרונה לערוץ 1 לתכנית ערב שבת מוקדמת, כהכנה להסטתה לפריים טיים של אחרי היומן, לאחר סיום העונה של תכניתו של ברמן.

בערוץ 1, כמו בערוץ 1, חייבים לפשפש קצת בהיסטוריה. גם במקרה של יענקלה לאן, טוענים יודעי דבר ברשות, בוחש המנכ"ל לשעבר יוסף בראל באמצעות זרועו הארוכה – זליג רבינוביץ' האיש החזק ברשות השידור. בעבר, הועלו בעיריית תל אביב חשדות לפיהם בראל זכה בתקופת מנכ"לותו ובעיקר בתקופה שבה ניהל את ערוץ 33 לסיוע ולתמיכה של מנדל במימון הפקות בידור לרשות השידור ובעיקר במימון הפקת תכניתו של מנדל עצמו, על חשבון העירייה.
על רקע זה בדיוק עזב מנדל את עבודתו בעיריית תל אביב לאחר 28 שנים, בסופן כיהן כראש אגף התרבות בעירייה, תפקיד שאיפשר לו להקצות כספים להפקות: מנדל התפטר בפתאומיות ומונה כעבור זמן קצר לתפקיד יו"ר אמ"י, אלא שהתפטרותו מהעירייה היתה על רקע בדיקה של מבקרת העירייה, חיה הורוביץ, שבחנה חשדות לאי סדרים באגף בניהולו, בהם חשדות כי ניתב משאבים עירוניים לתכנית הטלוויזיה שלו בערוץ 33.

והנה, בעיצומו של "עמוד ענן" נופל דבר ברשות השידור: מכרז אחד מאיים על מקומו של זליג רבינוביץ' והשני על תכניתו של מנדל, או שמא מדובר שוב באחיזת עיניים, בספין תקשורתי?

בכל מקרה, פרסמה רשות השידור היום קול קורא "להפקת תכנית אירוח בערב יום שישי", כלשונם – או ליתר דיוק, לערב שבת.

מחפשים לו משנה: מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם (צילום: ציפי מנשה)

לשון ההודעה: "הערוץ הראשון מבקש להמשיך את מסורת תכניות האירוח בערב יום שישי ופונה לקבלת הצעה עבור הפקת 22 תכניות בנות כשעה ברמה הפקתית גבוהה ובפורמט HD אשר ישודרו במקביל לערוץ הראשון גם בפלטפורמות צפייה נוספות כמו אתר האינטרנט של רשות השידור. חלקה של רשות השידור בהפקת תכנית בודדת יהיה עד סכום של 227,000 ₪ (לא כולל מע"מ)".

הייתכן שמישהו ברשות התעורר מהתרדמת והחליט שדי לשירקע'ס, והגיע הזמן להפסיק לשלוף תכניות מהבוידעם לטובת הפעלת שיקולים ענייניים, להציב תחרות לערוצים המסחריים ולהתחשב בשיקולי רייטינג, למשל?

אם כאן הטילה הנהלת הרשות פצצה, הרי רק אתמול היא הקימה רעש אדמה אמיתי בדמות מכרז חיצוני למשרת משנה למנכ"ל: התפקיד הזה לא היה בכיס של רבינוביץ'?

יהיה לו עוד בוס? זליג רבינוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

הרשות הודיעה כי למכרז הפנימי לתפקיד לא ניגשו מועמדים. גם לא העוזר הבכיר למנכ"ל שבית המשפט ביקר בחריפות את העובדה שהוא אוחז כבר, ממילא, בלא פחות משבעה תפקידים בכירים ברשות, בהם זה של האחראי על יישום הרפורמה. "משרת המשנה למנכ"ל רשות השידור לא אוישה בעשור האחרון. נוכח השקת הרפורמה והשינויים מרחיקי הלכת החליטו מוסדות הרשות על איוש המשרה. במסגרת התפקיד ישמש המשנה למנכ"ל אחראי לתפעול השוטף של הארגון בכל התחומים למעט נושאי תוכן. (לרבות משאבי אנוש, ארגון ומינהל, כספים וכלכלה, נדל"ן, טכנולוגיה, שיווק ופיתוח עסקי, גבייה ובטחון) אחריות כוללת לניהול ואינטגרציה של כל יחידות הרשות ותיאום פעולות הסמנכ"לים; אחראי לגיבוש תכניות העבודה השנתיות של כלל הרשות; ייזום, קידום ופיתוח פרויקטים בהתאם להנחיות המנכ"ל. מהמועמדים לתפקיד נדרש בין השאר ניסיון מוכח בדרג בכיר בתחום מינהל ציבורי או מינהל כללי וכן ניסיון בהובלת תהליכי שינוי בארגונים גדולים וברמה מערכתית.  רשות השידור החליטה על פרסום מכרז חיצוני לתפקיד הבכיר לאחר שלא נגשו מועמדים למכרז הפנימי" . עד כאן הודעת הרשות.

[related-posts title="סיפורי זליג ויענקל'ה לאן"]

ועצה ידידותית: חכו חכו שמישהו ייגש למכרז- וחכו עוד יותר שהוא יזכה בתפקיד. מסורת ארוכת שנים של מכרזים חיצוניים ש"לא נמצא בהם אף מועמד ראוי", בהם מכרזים לתפקיד מנהל הטלוויזיה, רשומה בפרוטוקולים של רשות השידור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן