Skip to content

הושלם היום סבב ניסויים מוצלח ב"שרביט קסמים"

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה בפני טילים השלימו היום את הניסוי ובוצע יירוט נוסף מוצלח של הטיל מול טיל לטווח בינוני המצוי בידי החזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון התיר היום לפרסום תמונות נדירות על הניסוי המוצלח של הטיל הבליסטי ליירוט טילים בטווח בינוני מסוג אלו המצויים בידי החזבאללה בלבנון. הניסוי בוצע על ידי מנהלת "חומה", הפועלת במסגרת המנהל למחקר, לפיתוח אמצעי לחימה ולתשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה בפני טילים (MDA). לאחר שהשבוע הותר לפרסום כי מערכת הביטחון השלימה ניסוי ראשון במערכת היירוט ”שרביט קסמים“, הערב מפרסם משרד הביטחון סרטון המתעד את מהלך הניסוי, שלב אחר שלב.

הניסוי מתבצע על רקע דבריו של מזכ"ל החזבאללה, חסן נסראללה, שלשום, בהם התגאה ביכולות השיגור של הארגון ואמר כי "אם ישראל לא יכלה לעמוד בפני טילי הפאג'ר 5, (הפגיעות בקרית מלאכי ובראשון לציון א.מ), איך תעמוד בפני עשרות אלפי הטילים שלנו?".

השיגור (צילומים: משרד הביטחון)
השיגור (צילומים: משרד הביטחון)

 

הפגיעה (צילום: משרד הביטחון)
הפגיעה (צילום: משרד הביטחון)

 

המכ"ם (צילום: משרד הביטחון)
המכ"ם (צילום: משרד הביטחון)

הניסוי בשרביט קסמים בוצע בשטח מול טיל שמדמה ביכולותיו את הטיל מהסוג המצוי בידי החזבאללה וכלל ראש נפץ כבד מאוד ביחס למה ששוגר עד כה לישראל. ירוטו המוצלח של הטיל  נותן למעשה תשובה לחזבאללה על איומי הטילים שברשותם.

מערכת "שרביט קסמים"  נועדה להעניק למדינת ישראל שכבת הגנה נוספת מפני טילים לטווח קצר ובינוני ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות", מציינים במשרד הביטחון  ומוסיפים כי  "נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח של מערכת שרביט קסמים, ואת המשך ניסויי הפיתוח הדרושים עד להבשלה מבצעית של המערכת בעתיד".

במערכת הביטחון מדגישים, כי למרות הפרסומים על אודות מעורבות אמריקנית בפיתוח הטיל, הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" היא חברת רפאל, שפועלת  בשיתוף  חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"ם המערכת מפותח ע"י חברת אלתא ומערכת השליטה והבקרה ע"י חברת אלביט מערכות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן