Skip to content

נתניהו השתבח בנתוני ה"אקונומיסט" על כלכלת ישראל

יחימוביץ' בתגובה: "לא מפתיע שנתניהו היה צריך להרחיק עד לאקונומיסט הבריטי על מנת להחמיא לעצמו על ניהול הכלכלה שלו. לו היה יוצא מבית ראש הממשלה ונכנס לביתה של משפחה ישראלית ממוצעת, היה מגלה מציאות עגומה שכנראה זרה לו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתבח בישיבת הממשלה בנתונים שפרסם ה"אקונומיסט" הבריטי על כלכלת ישראל.

"ישראל דורגה ע"י שבועון ידוע, שלא תמיד קושר לנו כתרים, ה'אקונומיסט'", אמר נתניהו. "ישראל דורגה במקום העשרים כמקום שהכי טוב להיוולד בו – וזה אחרי שישראל דורגה במדד האושר במקום הארבעה עשר, ובמדד הבריאות במקום השישי. מול הטלטלה הביטחונית באזור והמשבר הכלכלי העולמי נמשיך לעשות כדי לפתח את מדינת ישראל מול כל האתגרים, להפוך את מדינת ישראל למקום טוב, מקום מפותח – והייתי אומר, אחת המדינות המפותחות בעולם גם מבחינה כלכלית, גם מבחינת תשתיות, גם מבחינת מדד החיים ורווחת החיים".

נתניהו (צילום: לע"מ)
נמשיך לעשות כדי לפתח. נתניהו (צילום: לע"מ)

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה בתגובה לדבריו של בנימין נתניהו: "לא מפתיע שנתניהו היה צריך להרחיק עד לאקונומיסט הבריטי על מנת להחמיא לעצמו על ניהול הכלכלה שלו. לו היה יוצא מבית ראש הממשלה ונכנס לביתה של משפחה ישראלית ממוצעת, היה מגלה מציאות עגומה שכנראה זרה לו – מציאות שבה מספר העניים השנה גדל למספרים מפחידים וישראל ממשיכה להוביל את העולם המפותח בשיעורי העוני; מציאות שבה משפחה מהמעמד הבינוני נאלצת לעבוד בחצאי משרות בשכר שהולך ונשחק, רק בשביל לגלות שהיא לא מצליחה לסגור את החודש; מציאות שבה מחירי המזון והדיור מרקיעים שחקים והמסים על מעמד הביניים הולכים וגדלים, וכל זאת בזמן שקבוצה מצומצמת מאוד של אנשים ממשיכה להתעשר ללא סוף;

"מציאות שבה רק בשבוע שעבר נחשפה חקירה פלילית נגד מי שהיה עד לא מזמן אחד מיקירי המשק, שהחליט להמר על כספי הפנסיה של כולנו ומציאות שבה רק היום התבשרנו על כך ששני הבנקים הגדולים במדינה, שמרוויחים מיליארדי שקלים, שולחים אלפי עובדים הביתה ללא כל סיבה נראית לעין למטרות 'התייעלות'.

"אולי זו המציאות שבה רוצה לחיות בנימין נתניהו", אמרה יחימוביץ', "אבל זו בטח לא המציאות שבה אנחנו רוצים לחיות ולהיוולד לתוכה. כדי להפוך את ישראל למקום טוב יותר לכולנו צריך כלכלה אחרת, כלכלה הוגנת, שעובדת למען האזרחים, מספקת להם את שירותי הבסיס הנדרשים. כלכלה שבה אנשים שעובדים קשה מקבלים שכר ראוי ונטל המיסוי מתחלק באופן הוגן יותר בין אזרחי המדינה. מחר אציג תוכנית כלכלית מקיפה ומפורטת שנועדה להשיג את המטרות הללו ולהחזיר את ישראל להיות מדינה הגונה לאזרחיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן