Skip to content

ראובן אגסי מה"פראיירים", השלישי ברשימת הרב אמסלם

בחמשת המקומות הראשונים ברשימת "עם שלם", של ח"כ חיים אמסלם, גם אשה: דניאלה יקירה, אשה דתיה על כסא גלגלים ופעילה חברתית. עוד ברשימה: סא"ל (מיל) משה צרפתי וחבר דירקטוריון בחברה הכלכלית בערד, מקסים אוקנין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איש העסקים וחבר הנהלת "הפורום לשוויון בנטל",ראובן אגסי, הצטרף הבוקר למפלגת "עם שלם", בראשות ח"כ חיים אמסלם. אגסי – יזם הייטק ואביו של שי אגסי, המנכ"ל לשעבר של "בטר פלייס" – יהיה מספר 3 ברשימת "עם שלם" והנציג החילוני ברשימה.

וזו רשימת המועמדים עד המקום החמישי:

משה צרפתי: מספר 2 ברשימה (צילום: "עם שלם")

במקום השני: מנכ"ל "עם שלם", משה צרפתי, יליד מרוקו, בן 55 נשוי ואב לשני ילדים. צרפתי גר בתל אביב ומגדיר עצמו כדתי ציוני. צרפתי הוא בוגר טכניון בשנת 1979 בהנדסה אווירונאוטית, בעל תואר שני במנהל עסקים, סא"ל במיל' במערך ההנדסי והטכני של חיל האוויר. בתפקידו האחרון היה נציג חיל האוויר במשלחת הרכש בארה"ב. מאז שחרורו עסק ביזמות היי-טק והיה מעורב במספר חברות בתפקידי ניהול וייעוץ. צרפתי דובר ארבע שפות: ספרדית צרפתית אנגלית ועברית.

ראובן אגסי: מקום שלישי ברשימת "עם שלם" (צילום: "עם שלם")
ראובן אגסי: מקום שלישי ברשימת "עם שלם" (צילום: "עם שלם")

 במקום השלישי, כאמור,: אל"מ (מיל.) ראובן אגסי: בן 72 נשוי ואב לשלושה ילדים, בוגר הטכניון במגמות חשמל ומחשבים. מאז שחרורו מהצבא הסדיר ב-1981 עוסק אגסי בפעילות בחברות טכנולוגיות תדיראן ואלביט בתפקידים בארץ ובחו"ל. ב-1990 הקים יחד עם בנו, שי אגסי כמה חברות הזנק. אגסי גם ייצג את חברת Adobe בישראל. אגסי הוא חבר הדירקטוריון של הטכניון בחיפה ומפעיל תוכנות ליווי לבוגרי טכניון בשם 'טכניון לחיים' יחד עם ארגון בוגרי הטכניון ועוסק עדיין בלווי חברות הזנק ומשמש בתפקידים ייעוץ שונים.

דניאלה יקירה: הרביעית ברשימת "עם שלם" (צילום: "עם שלם")
דניאלה יקירה: הרביעית ברשימת "עם שלם" (צילום: "עם שלם")

הרביעית ברשימה היא דניאלה יקירה, אשה דתיה על כסא גלגלים מקריית אתא, בת 39 נשואה ואם לארבעה. דניאלה היא בוגרת לימודי תואר ראשון אוניברסיטת חיפה בייעוץ חינוכי חינוך מיוחד ותולדות עם ישראל בעלת תעודת הוראה. עובדת כיום בחברת חשמל-חשבונות וגבייה צפון בתחום הנחות תעריף חברתי לאוכלוסיות נזקקות/מוחלשות. בעבר שימשה כמנהלת "המרכז לחיים עצמאיים חיפה והצפון" לתכנון ופיתוח שירותים לקידום אנשים עם מוגבלות ושילובם בקהילה וכן כרכזת מנהלית במכון ע"ש קרטן לשימושי מחשב וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה. דניאלה היא פעילה חברתית בנושא זכויות נשים ואנשים עם מוגבלות הקימה והובילה את "פרויקט פנינה" המקדם את נושא נגישות השירות לנשים נכות במרפאות לבריאות האישה. היא הגתה את "פרוייקט אמ"א" אמהות נכות מלוות אמהות נכות בראשית דרכן והשתתפה בתוכנית "נשים בתור מגשרות" נשים יהודיות וערביות-נוצריות בגליל. דניאלה שירתה שנתיים במסגרת שירות לאומי.

מקסים אוקנין: חמישי ברשימת "עם שלם" (צילום: "עם שלם")
מקסים אוקנין: חמישי ברשימת "עם שלם" (צילום: "עם שלם")

החמישי ברשימה הוא מקסים אוקנין (47), חילוני מסורתי, נשוי ואב לליאת ונדב. עד לאחרונה שימש כמ"מ סגן ראש העיר – ערד. פעיל חברתי  בתחום צמצום הפערים והצבת צרכי הפריפריה בסדר העדיפות הלאומית, חבר בעמותות רווחה וספורט, סרן במילואים ששירת שירות קרבי בנח"ל. אוקנין היה ממקימי  קיבוץ מירב. הוא פעיל בקידום מיזמים תיירותים ותעסוקתיים בנגב, שותף בוועדת היגוי להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, דירקטור בחברה הכלכלית ויו"ר מנהלת נחלי ערד וחבר בוועדות העיריה לחינוך כספים ומכרזים.

בפורום לשוויון בנטל בירכו הבוקר על הצטרפותו של אגסי לרשימת "עם שלם". מירי בראון יו"ר הפורום לשוויון בנטל: "אנו מברכים את  ראובן אגסי על בחירתו להצטרף למפלגה שחרתה על דגלה את השוויון בנטל".

בהודעת הפורום נאמר: "מעל חמש שנים נאבק הפורום לשוויון בנטל, יחד עם עשרות ארגונים, למען השוויון בנטל השרות הצבאי הלאומי והאזרחי. יחד העלנו לידיעת הציבור את האפליה הקשה בין דם לדם בהפגנות המוניות, בפניות ועתירות לבג"צ בדרישה לבטל את חוק טל המפלה, ובאמצעות פגישות עם כל חברי הכנסת והשרים במטרה לאכוף את עיקרון השוויון שנפגע קשות ולהחיל את חוק שירות חובה בישראל כפי שכתוב כלשונו.

"רבים מחברינו למאבק הגיעו  להכרה כי הדרך  להוביל את השינוי המיוחל הינה דרך בית המחוקקים, שם יש להפעיל את הלחץ הנכון, במטרה להשמיע את קולם של אזרחי ישראל הקוראים לשוויון בנטל, ומכך לשוויון בין דם לדם בין כל אזרחי המדינה. אי לכך, כאשר חבר הנהלת הפורום וממקימיו, ראובן אגסי,  נעתר להזמנתו של ח"כ הרב חיים אמסלם  להצטרף למפלגתו, מתוך רצון  כן להוביל יחדיו שינוי חברתי מהותי בשוויון, בביטחון ובכלכלה של מדינת ישראל – ראינו לנכון לברכו במהלכו  להמשיך את המאבק  במישור הפוליטי".

הפורום ימשיך את פעולתיו החוץ פרלמנטריות ויתמוך בכל גוף או מפלגה שתקדם הלכה למעשה חוק אשר יביא לשוויון בנטל השרות על משמעותו החברתית, הכלכלית והביטחונית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן