Skip to content

כוח צה"ל הותקף בג'נין בעת ניסיון לעצור חשוד

בצה"ל טוענים כי החשוד אליו ביקשו החיילים להגיע כלל לא נמצא במקום, אך הפלסטינים דיווחו על אדם אחד שנעצר ועל אדם אחר שנפצע מכדור גומי. בקרב החיילים לא היו נפגעים. כוחות נוספים שהוזעקו למקום סייעו לחיילים לצאת בשלום מהשטח תוך כדי ביצוע ירי באמצעי אל-הרג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח מסתערבים מגובה בכוח מובחר של צה"ל, שהגיע לבצע מעצר בג'נין, הותקף היום (ה') על ידי פלסטינים באבנים, בבקבוקי תבערה ובצמיגים בוערים. כוחות מעטפת נוספים שהוזעקו, הגיעו למקום וסייעו לחיילים לצאת בשלום מהשטח תוך כדי ביצוע ירי באמצעי אל-הרג לפיזור הפגנות לעבר המתפרעים.

בצה"ל טוענים כי החשוד שאליו ביקשו החיילים להגיע כלל לא נמצא במקום, אך הפלסטינים דיווחו על אדם אחד שנעצר ועל אדם אחר שנפצע מכדור גומי. בקרב החיילים לא היו נפגעים.

מדובר בפעולה אשר בוצעה באופן חריג באור יום. לפי צה"ל הפעולה נעשתה במטרה לעצור בהתראה מיידית פעיל טרור בכיר, שתכנן לבצע פעילות טרור בטווח זמן מיידי, אך האיש לא נמצא בבית בו הוא היה אמור להיות. במהלך הסריקה החלו להתכנס כ-500 פלסטינים ברחוב ומעל גגות בתים שמסביב הכוח, ויידו לעבר החיילים אבנים מכל הכיוונים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים. החיילים המצוידים באמצעים לפיזור הפגנות השיבו באש רימוני גז וכדורי גומי  ובסיוע של כוח התגבור שנכנס לעיר, יצאו ממנה.

פלסטינים מיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה בכביש היציאה מג'נין (מתוך הסרטון)
צעירים פלסטינים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה בכביש היציאה מג'נין (מתוך הסרטון)

גורם צבאי מסר כי "כוחות הביטחון פועלים בשיתוף פעולה סביב השעון על מנת לשמר את היציבות הביטחונית וימשיכו כל העת במאמץ לסיכול הטרור". גורמים פלסטיניים דיווחו כי כוח מסתערבים  מגובה בכוחות צה"ל, נכנס לאזור התעשייה בעיר, סמוך למעבר ג'למה. לטענת הפלסטינים, הכוחות צרו על כמה בתי מלאכה ובסופו של דבר עצרו פלסטיני אחד. בעקבות המעצר החלו עימותים בין צעירים פלסטינים לבין כוחות הביטחון, כאשר האחרונים השתמשו במהלך העימותים באמצעים לפיזור הפגנות. לדברי הפלסטינים, פלסטיני אחד נפצע מירי כדור גומי שפגע ברגלו. הוא פונה לבית חולים מקומי. דובר צה"ל אישר את פרטי האירוע.

עימותים גם בין מתנחלי אש הקודש לבין הצבא והערבים ששבו היום לחרוש.מתנחלות מתווכחות עם אנשי מג"ב ליד אש קודש (צילום: סוכנות תצפית)

מתנחלות מתווכחות עם אנשי מג"ב ליד אש קודש (צילום: סוכנות תצפית)

מקורות פלסטינים מסרו, כי בשעות הערב אתמול פרצו כעשרים מתנחלים לכפר ג'אלוד המצוי מדרום לשכם, נפצו שמשות, זרקו אבנים ומקלות וכתוצאה מכך נפצעו שלושה בני משפחה מתושבי הכפר: פראח עבד, בן ארבע, אביו ודודו. הילד הועבר על ידי הצלב האדום לטיפול בבית חולים. הפלסטינים אומרים כי המתנחלים נכנסו לאחד הבתים והכו פלסטינים.

בצה"ל אישרו את הדברים ואמרו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את האירוע, העלול לערער את היציבות הביטחונית באזור והמסיט את תשומת הלב של הכוחות ממשימתם העיקרית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן