Skip to content

סניגור הודי: ג'יוטי סינג פאנדיי אשמה בכך שנאנסה

האיש, עורך דינם של שלושה מנאשמי האונס והרצח, הודיע כי מעולם לא שמע על "גברת מהוגנת" שנאנסה בהודו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נדמה היה שפרשת האונס והרצח המזעזעים של ג'יוטי סינג פאנדיי בת ה-23 כבר שברה כל שיא אפשרי. התקיפה המזעזעת, הניטרול האלים של בן זוגה של ג'יוטי, האונס מעורר האימה שמי שמכיר את פרטיו אינו יכול להישאר אדיש ולבסוף מאבקה של הנאנסת על חייה ומותה מפצעיה בבית חולים בסינגפור. אבל דומה כי סניגורם של חלק מהנאשמים מנסה לשבור שיא נוסף. האיש, מאנוהאר לאל שארמה, טען היום בלהט כי דווקא ג'יוטי, קורבן האונס והרצח, היא היא שתקפה את הנאשמים.

מפגינות זועמות בניו דלהי (מקור: יו טיוב)
מפגינות זועמות בניו דלהי קוראות לגזור מוות על האנסים (מקור: יו טיוב)

תזכורת: שישה הודים צעירים, אחד מהם מתחת לגיל 17, תקפו במהלך נסיעה באוטובוס בניו דלהי את ג'יוטי, סטודנטית לרפואה בת 23, ואת בן זוגה. הם היכו את בן הזוג עד שאיבד את הכרתו, ולאחר מכן אנסו בזה אחר זה את ג'יוטי, כשהם מתעללים בה פיסית באמצעות מכשיר מתכתי ובאופן שכמעט גרם לקציני משטרה מנוסים להתמוטט. הפרשה עוררה גלי זעם בהודו ובעולם כולו, ואישים פוליטיים בכל רחבי המדינה קראו לגזור עונש מוות על האנסים.

שארמה מייצג שלושה מהנאשמים, שאחד מהם הוא נהג האוטובוס. היום, במהלך הדיון שנערך בבית המשפט, הודיע שארמה כי השלושה כופרים בכל האישומים נגדם – חטיפה, אונס קבוצתי ורצח.

מחוץ לאולם בית המשפט הודיע שארמה לעיתונאים כי לדעתו ג'יוטי ובן זוגה הם הם האשמים באונס הקבוצתי. "מי שביצע את הפשע הנורא הזה צריך להיענש, אבל מרשיי אינם הפושעים האמיתיים", אמר. הוא הוסיף וטען כי מעולם לא שמע על "גברת מהוגנת" שנאנסה בהודו, ואף הצהיר שבן זוגה של ג'יוטי נושא באחריות מלאה לאונס. הסיבה: זוג לא-נשוי אינו אמור להסתובב בחוץ בשעת לילה מאוחרת.

סטודנטיות למשפטים מוחות על מדיניות הענישה בהודו מול בית המשפט (מקור: יו טיוב)
סטודנטיות למשפטים מוחות על מדיניות הענישה בהודו מול בית המשפט (מקור: יו טיוב)

"מעולם לא שמעתי אפילו על מקרה בודד שבו נאנסה גברת מהוגנת", הכריז שארמה, "אפילו ראש ארגון פשע לא ירצה לגעת בגברת עם כבוד".

למעשה, שארמה רחוק מלהיות בודד בעמדותיו, הגם שלאוזניים מערביות הן נשמעות מזעזעות ואכזריות. בקרב שכבות רבות בחברה ההודית מושרשת התפיסה כי אישה שהיא קורבן אונס בעצם מעוניינת בקיום מגע מיני עם גבר. תפיסה זו עוררה זעם רב ברחבי העולם, בעיקר בעקבות פרשת ג'יוטי, ועמדה במרכזן של עצרות מחאה והפגנות שנערכו לאחר פרסום הפשע הנורא.

שארמה אמנם מייצג שלושה מהנאשמים, אבל עדיין לא ברור מי ייצג את השלושה האחרים. כל חמשת הנאשמים הבוגרים הם תושבי שכונות העוני של ניו דלהי והם בגילאי 19 עד 35. נאשם שישי, בן 17, יישפט בנפרד בבית דין לנוער עבריין. הנאשמים כלואים בינתיים בכלא טיהאר, הנחשב לאחד המבוצרים ביותר במדינה.

התביעה בהודו טוענת כי בידיה כתמי דם הקושרים את הנאשמים לתקיפה, אבל שארמה הבטיח כי יפריך את הראיות הללו ואף רמז כי המשטרה פיברה אותן. הוא סירב למסור פרטים נוספים.

השימוע הבא במשפט אמור להיערך בשבוע הבא בדלתיים סגורות. במהלכו, צפוי השופט להעביר את התיק לבית דין מיוחד המתמחה בשיפוט מהיר.

1 Comment

  1. רפי
    28 בינואר 2013 @ 19:17

    לתלות את העורך דין הבן זונה ביחד עם הפושעים האלה !!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן