Skip to content

15 הרוגים במפולת שלגים באפגניסטן

המפולת הרחשה במחוז באדאקשאן, המועד תכופות לפורענויות דומות. חמישה מההרוגים היו כורים שחיפשו אבני חן.  מאת גרשון גירון לפחות חמישה עשר אנשים נהרגו במפולות שלגים במחוז טרשי שבצפון מזרח אפגניסטן. כך מוסר הוושינגטון פוסט. הרשויות החלו לפנות את התושבים שחייהם בסכנה מפני המפולות שהתחוללו כתוצאה משלג היורד כבר ימים רבים במחוז באדאקאשאן המרושש, החולק גבול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפולת הרחשה במחוז באדאקשאן, המועד תכופות לפורענויות דומות. חמישה מההרוגים היו כורים שחיפשו אבני חן. 

מאת גרשון גירון

מחוז באדאקאשאן, אפגניסטן

לפחות חמישה עשר אנשים נהרגו במפולות שלגים במחוז טרשי שבצפון מזרח אפגניסטן. כך מוסר הוושינגטון פוסט.

הרשויות החלו לפנות את התושבים שחייהם בסכנה מפני המפולות שהתחוללו כתוצאה משלג היורד כבר ימים רבים במחוז באדאקאשאן המרושש, החולק גבול ארוך עם טג'יקיסטן.

"בסך הכול 15 או 16 בני אדם אבדו את חייהם. הרשויות הצליחו לחלץ את גופותיהם", אמר מוחמד סאדק חוסני, מנהל מחלקת ההתמודדות עם אסונות טבע במדינה. חוסני הוסיף כי כל הקורבנות היו גברים. חמישה מהם פועלים שחיפשו אבני חן שהן אחד ממשאבי הטבע של המחוז.

עבדול סאבור נסראטי, מפקד משטרת באדאקאשאן, אמר כי שבעה אנשים שנלכדו במפולות ניצלו, ואין דיווחים על נעדרים נוספים.

אפגניסטן ההררית מועדת למפולות שלגים ואסונות טבע אחרים, לרבות רעשי אדמה ובצורות. אסון המפולות החמור ביותר פגע באפגניסטן לפני שנתיים, הוא התחולל במעבר סאלאנג, קטע מדרך הררית גבוהה בהרי הינדו קוש לאורך נתיב המקשר את אזור קאבול עם צפון אפגניסטן ומרכז אסיה. סדרת מפולות קברה בפברואר 2010 כארבעה קילומטרים של הכביש, לכדה מאות כלי רכב והרגה יותר מ-160 בני אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן