Skip to content

נו באמת, "מיס קלין", פרגני קצת, אנחנו לא כ"כ מטומטמים

הבנו את העיקרון ואת התשוקה לשבת בממשלה, אבל לפחות ניתן היה להסתפק בכך שציפי לבני תעמוד על הדרישה שנתניהו ייאלץ לבחור בין קואליציה עם המרכז לבין קואליציה עם כל המפלגות הדתיות. לפחות, כך אני חשבתי, ציפי לבני תסרב לשבת עם מפלגת הבית היהודי. אז חשבתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ביבי אסון ציפי שלום" מבשרת כרזת חוצות גדול שנתלתה בעירי, נהריה, כמו גם בוודאי בשאר חלקי ארצנו. הניסוח החד משמעי מגלה שציפי לבני הנמיכה ציפיות ושוב אינה טוענת ברצינות ש"או ציפי או ביבי". כל מסע הבחירות שלה מבוסס על הטענה שהממשלה מחמיצה הזדמנות בלתי חוזרת לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים והיא זו שתחייה את המו"מ ותביא אותו לגמר מוצלח.

ציפי לבני (צילמה: טלי קורל)
אין לה בעיה עקרונית לחבור אל האסון. ציפי לבני (צילמה: טלי קורל)

לבני ממשיכה לעמוד על שלה,למרות שמתברר באחרונה כי היא עצמה במו"מ הציעה לפלסטינים הרבה פחות מאשר אהוד אולמרט, שהציע הצעות מרחיקות לכת שלהן התנגדה בתוקף. יש להזכיר כי גם הצעתיו של אולמרט נדחו למעשה, והפלסטינים, על פי הגילויים האחרונים, רק עסקו בשאלה כיצד לדחותן מבלי להצטייר כסרבנים.

עד כאן אין לי טענות, ואכן, אילו הייתה לבני עקבית בעמדתה, היא הייתה צריכה להתנגד לכניסה לממשלת נתניהו, שהרי פער אידיאולוגי תהומי מבדיל בין הרשימות. מס' 3 שלה, עמיר פרץ, ערק בשל מחלוקת זו ממפלגתו וטען בתוקף ש צריך לומר בפירוש שאיננו יכולים להיות חלק מממשלת נתניהו, נקודה."

לזכותה של ציפי לבני יש לומר, שאין לה בעיה עקרונית לחבור אל האסון, והיא כבר הבהירה בלשון ברורה שהיא בהחלט מעוניינת לשבת ליד ההגה. כדבריה: "יכולה להיות אפשרות אחרי הבחירות, שאם הוא נשאר ליד ההגה – אנחנו נפעל על-מנת לשנות את המסלול, להשפיע על ההגה, ללחוץ על הברקס ולכוון את הרכב למקום טוב יותר מתוך הממשלה".

טוב! הבנו את העיקרון ואת התשוקה לשבת בממשלה, אבל לפחות ניתן היה להסתפק בכך שלבני תעמוד על הדרישה שנתניהו ייאלץ לבחור בין קואליציה עם המרכז לבין קואליציה עם כל המפלגות הדתיות. לפחות, כך אני חשבתי, ציפי לבני תסרב לשבת עם מפלגת הבית היהודי, שראשה קורא לסיפוח 60% משטחי הגדה המערבית/יהודה ושומרון. אז חשבתי. מה יש, אסור לחשוב?

טעיתי – ציפי לבני לא היססה להבהיר שמבחינה היא מוכנה לשבת עם כל אחד, זאת כנראה לאחר שיאיר לפיד הודיע שכוונתו הנחרצת היא להצטרף לממשלת נתניהו בכריעה, בזחילה, או בכל תנוחה אחרת. כעת מצהירה אשת העקרונות שלא תימנע לשבת בממשלה בכל הרכב בו יחפוץ נתניהו, אבל מוסיפה "לא אשב בממשלה שמדיניותה היא מדיניות בנט, אבל ככל שכוחי יהיה גדול יותר כך תגדל השפעתי על מדיניות שתעבוד עם העולם ולא נגדו" .

אתם הבנתם את זה? – אין לה בעיות לשבת אפילו עם בנט ומפלגתו, ובלבד שמדיניות הממשלה "לא תהיה מדיניותו של בנט". נו באמת, "מיס קלין", תפרגני לנו קצת, אנחנו לא כל כך מטומטמים כפי שאת סבורה.

לבני מזכירה לי סיפור לא מעודן (מתנצל, אבל בתקופת בחירות מותר) על בחורה שנורא חששה להיכנס להריון. היא נטלה גלולות כסדרן, השתמשה בדיאפרגמה ודאגה שתמיד יהיו ברשותה כובעונים, למקרה שהגבר שכח להצטייד. אלא מה? אף אחד לא הציע לה הצעה כלשהי.

האם ייתכן שעל אף כל תחנוניה אף אחד לא יציע ללבני להצטרף לממשלה? איום ונורא לחשוב על זה!

[related-posts title="מאמרים קודמים מאת עו"ד משה גולדבלט"]

________________________________________________________________________________

משה גולדבלטמשה גולדבלט הוא עו"ד עצמאי העוסק בתחום נזקי גוף, רשלנות רפואית, זכויות חולים ונפגעים. ציוני, סוציאל-דמוקרט תושב נהריה.

1 Comment

  1. מיכאל לינדנבאום
    15 בינואר 2013 @ 16:40

    בעצם אין פה כל סתירה בין לבני לפרץ.לבני עמדה בראש יחדת ההפרטות הממשלתית בשנים 1996-1999
    ואילו פרץ ורמון עמדות בראש קומנדו ההפרטה של רבין בהסתדרות,תחת השם "חיים חדשים בהסתדרות.
    יש להם הרבה יותר חוויות לספר אחד לשניה מאשר חושבים…..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן