Skip to content

פיתוח פורץ דרך בתחום המזון: קרוטונים עגולים

חברת "עינת" הישראלית הציגה את המוצרים החדשים בתערוכת "סיאל" האחרונה בפריז ונבחרה למצטיינת בתחום החדשנות ומקוריות המוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "עינת תעשיות מזון" (בבעלות קיבוץ עינת), המתמחה בייצור מוצרי מאפה, בהם קרוטונים ופרורי לחם עבור תעשיות המזון בשוק הקמעונאי והתעשייתי (בארץ ובחו"ל), מציגה פיתוח פורץ דרך בתחום המזון – קרוטונים עגולים.

צלחת מרק עם קרוטונים עגולים (צילום: איל קרן)
צלחת מרק עם קרוטונים עגולים (צילום: איל קרן)

החברה הציגה את המוצרים החדשים בתערוכת "סיאל" ,שהתקיימה באוקטובר האחרון בפריז, וגרמה לעניין רב בקרב משווקי מזון מובילים בהם יוניליבר, קמפבל סופ, קניינים של רשתות שיווק מאירופה ומארצות הברית, מפיצים וואף בחברות חטיפים אמריקאיות. במסגרת התערוכה נבחר המוצר לחדשני ומקורי בתחומו והוצג במתחם פיתוחי המזון המצטיינים.

פיתוח הקרוטונים העגולים ב"עינת" ארך מספר שנים, מתוך רצון לחדשנות ולהביא מוצר חדש לשוק הקרוטונים. בעולם משווקים כיום קרוטונים בגדלים שונים, בטעמים ומרקמים מגוונים, אך כולם מרובעים. עד כה לא הצליחה אף אחת מהיצרניות לייצר קרוטונים עגולים, עקב מורכבות הפיתוח, עדינות המוצר וייצורו בתעשייה מאסיבית.

בשלב הראשון תשווק עינת קרוטונים עגולים בשלושה טעמים – שום ובצל, פיקנטי ועשבי תיבול. המוצרים ישווקו בבקבוקים של 340 גרם, נוחים לשימוש, שעוצבו במיוחד על ידי חברת מיתוג אמריקאית, המתמחה בשוק החטיפים הבינלאומי. הקרוטונים מיוצרים בשני קטרים, 7 מ"מ ו- 10 מ"מ ומיועדים לשימוש כחטיפים למרק ולסלט. הקרוטונים ישווקו בשלב הראשון בשוק האמריקני הכשר ובתוך שנה בישראל.

יהלי עתיר, מנכ"ל "עינת תעשיות מזון" (צילום: איל קרן)
יהלי עתיר, מנכ"ל "עינת תעשיות מזון" (צילום: איל קרן)

לדברי יהלי עתיר, מנכ"ל "עינת תעשיות מזון": "קו הקרוטונים העגולים החדשים מהווה פריצת דרך טכנולוגית בענף הקרוטונים בעולם כולו. המוצרים החדשים פותחו במפעל "עינת" במהלך 10 שנים, כחלק מהשקעה בקו הייצור של הקרוטונים במפעל בהיקף של למעלה מ-6 מיליון שקל, שכלל השקעה בידע, ציוד וטכנולוגיה מתקדמת. הצלחת המוצר בתערוכת סיאל חיזקה את אמוננו במוצר ואת ההשקפה, כי העולם צמא לחידושים בתחום המזון וכי מוצר קטן ועגול יכול לעורר עניין בעולם כולו ועל כך גאוותנו האישית והקיבוצית".

המוצר מתוכנן לצאת לשוק המקומי במהלך שנת 2013, יתרונותיו הם בהיותו עמיד זמן רב במרק תוך שמירה על הפריכות האופינית לקרוטון, מופחת שומן באופן משמעותי, לעומת הקרוטון המרובע למרק ולעומת שקדי המרק, צורתו העגולה ומיגוון הטעמים הנותנים תחושת הנאה רבה באכילתו.

"עינת תעשיות מזון" היא כיום יצרנית הקרוטונים ופירורי הלחם המובילה בישראל ומהמובילות בעולם. מבין פיתוחיה בתחום הקרוטונים – קרוטונים מקמח מלא, קרוטונים מועשרים בטופו, קרוטונים למרק, וקרוטונים לסלט במגוון תיבולים, מרקמים וגדלים. החברה מייצרת את מוצריה בארץ עבור חברת "אוסם", ומייצאת לכ-30 מדינות ברחבי העולם. מבין לקוחותיה בחו"ל: חברת יונילוור עבור מרקי קנור, חברת נסטלה, ויצרניות מרקים נוספות. בשוק האירופאי בלבד, בתעשיית המרקים, "עינת" תופסת כ-35% משוק הקרוטונים.

קרוטונים עגולים של "עינת" (צילום: איל קרן)
קרוטונים עגולים של "עינת" (צילום: איל קרן)

לדברי דני גביש, מנהל הייצוא של "עינת תעשיות מזון": "בשלב הראשון ישווקו הקרוטונים, כאמור, בשוק האמריקני הכשר. החברה מנהלת מגעים גם עם משווקים במדינות סקנדינביה, הולנד, איטליה, אוסטרליה, אנגליה, רוסיה וקנדה. להערכתנו, המוצר עתיד לנגוס בנתח משמעותי ממוצרי ענף הקרוטונים ואנו יכולים לצפות לחדירת מוצרים דומים בעתיד, אך "עינת" תהנה מפער משמעותי שיצרה לעצמה בזכות טכנולוגיה מתקדמת מסוגה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן