Skip to content

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, יובא היום למנוחות

בשנת 2009 חלה נחמן במחלת הסרטן ובמהלך המאבק במחלה יצר קשר קרוב עם המחזאית ענת גוב ז"ל, שלקתה באותו סוג של המחלה. השניים היו שותפים יחדיו בטיפול ניסיוני טבעי ובמאבק המשותף במחלה. גוב נפטרה אף היא לפני מספר שבועות. הסיפור המרגש על הקשר המיוחד שנרקם ביניהם פורסם לפני מספר חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, יובא היום למנוחות היום בשעה 15:00, במרכז הארצי לפיתוח מנהיגות באריאל, מקום הצופה על העיר שאהב. נחמן הלך היום לעולמו בן 70, אחרי שנאבק במשך תקופה ארוכה במחלת הסרטן. נחמן, יליד ה-6 באוגוסט 1942, היה ראש עיריית אריאל, חבר הכנסת ה-13 מטעם הליכוד וחבר מועצת הנפט בישראל.

בעיריית אריאל הביעו צער רב על מותו של נחמן, מייסד ובונה העיר וכתבו כי "אריאל חזקה, בטוחה ומתפתחת היא הישג חייו". נחמן כיהן כראש העירייה עד יומו האחרון.

נחמן נולד בשנת 1942 לאב שהיה סגן ראש עירית נס ציונה, ואם שהייתה בת למייסדי נס ציונה ממשפחות לרר-בוקסר. הוא קיבל תואר ראשון במדעי המדינה ובלימודי עבודה בשנת 1970 ותואר ראשון במשפטים בשנת 1980) מאוניברסיטת תל אביב.

ב-1973 היה ממקימי "גרעין תל אביב" שיועד להקמת אריאל, וממקימי היישוב בפועל בשנת 1978. הוא התמנה ליו"ר המועצה הראשון של היישוב אך בשנת 1979 העביר את השרביט ליעקב פייטלסון וכיהן כסגנו, במקביל להיותו סמנכ"ל רשות השידור. בשנת 1985 נבחר ליו"ר המועצה ומאז הוא עמד בראשות היישוב עד לפטירתו.

העיר אריאל - הישג חייו (צילום: אהרון לויט, ויקימדיה)
העיר אריאל - הישג חייו (צילום: אהרון לויט, ויקימדיה)

רון נחמן נבחר לכנסת ה-13 מטעם הליכוד והיה חבר בוועדת הכספים ובוועדת חוקה, חוק ומשפט. לקראת הבחירות לכנסת הארבע עשרה הוצב במקום ה-34 ברשימת הליכוד-גשר-צומת לכנסת ולאחר התפטרותם של אהוד אולמרט ופיני בדש, לאחר שנבחרו לראשי רשויות, נדרש לבחור בין כהונה בכנסת להמשך כהונתו בראשות מועצת אריאל – ונחמן בחר להמשיך כראש מועצת אריאל.

נחמן כיהן גם בוועדה המתאמת, שאחראית לקשר עם גורמי חוץ קרובים של המרכז האוניברסיטאי אריאל.

למרות שהיה חבר מועצת יש"ע, בתוקף היותו ראש עיר ביהודה ושומרון, נקט רון נחמן לכל אורך תקופת כהונתו גישה עצמאית ופרגמטית ולא פעם מתח ביקורת על חבריו להנהלת מועצת יש"ע. כראש עיריית אריאל עשה רון נחמן מאמץ כדי לשמור על יחסי שכנות טובים עם היישובים הפלסטיניים הסמוכים לאריאל.

רון נחמן וענת גוב - מתוך כתבה בערוץ 2 על מאבקם המשותף בסרטן
רון נחמן וענת גוב - מתוך כתבה בערוץ 2 על מאבקם המשותף בסרטן

בשנת 2009 חלה נחמן במחלת הסרטן ובמהלך המאבק במחלה יצר קשר קרוב עם המחזאית ענת גוב ז"ל, שלקתה באותו סוג של המחלה. השניים היו שותפים יחדיו בטיפול ניסיוני טבעי ובמאבק המשותף במחלה. גוב נפטרה אף היא לפני מספר שבועות. הסיפור המרגש על הקשר המיוחד שנרקם בין המחזאית ענת גוב לבין ראש העיר אריאל רון נחמן על רקע התמודדות שניהם עם מחלת הסרטן פורסם בערוץ 2, ע"י רינה מצליח, לפני מספר חודשים.

נשיא המדינה שמעון פרס שיגר עם צאת השבת איגרת תנחומים למשפחתו של רון נחמן ז"ל, ראש העיר אריאל אשר הלך לעולמו לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן. באיגרת כתב הנשיא: "רון נחמן היה בנאי אמיתי, איש האוהב את הבריות, אדם טוב לב, וישר דרך. את כל חיו הציבוריים הקדיש למען רווחתם של תושבי עירו, בנה ופעל במסירות נפש והאמין בכל ליבו בדרכו, דרך העשייה והתרומה. הייתה בינינו ידידות עמוקה, הערכתי מאד את רון, והערצתי אותו על אומץ ליבו וכוחו נוכח מאבקו העיקש במחלת הסרטן. ליבי היום עם כאב המשפחה ועם כאבם של תושבי העיר אריאל".

עם היוודע דבר מותו של נחמן פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעת אבל, בה הביע צער עמוק על פטירתו של חברו ושותפו לדרך ראש עיריית אריאל רון נחמן. "איבדתי היום חבר יקר ושותף לדרך", נאמר בהודעתו של נתניהו. "רון היה פטריוט ציוני גדול. אהבתי אותו מאוד. בחזונו הוא הקים את  אריאל, ובנה אותה לעיר ואם בישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לתקומת היהודים בארצם ולבניית עיר פורחת בשומרון. עד הרגעים האחרונים הוא פעל לחזק את אריאל ולפתח אותה. לאחרונה כששוחחנו אחרי ההכרה באוניברסיטה באריאל הוא הביע את התרגשותו העמוקה מיעד נוסף שהשיג למען ההתיישבות בישראל".

נתניהו שוחח עם אשתו של נחמן ומסר למשפחה ולתושבי אריאל תנחומים בשם אזרחי ישראל.

גם שר הביטחון, אהוד ברק, פרסם הודעת אבל על מותו של ראש עיריית אריאל, רון נחמן. "רון נחמן היה מנהיג, אדם סוער וחבר שבנה את אריאל כמעט יש מאין. הוא היה איש ציבור נחוש שפיו וליבו תמיד היו שווים. במשך שנים נאבק לחיזוק ופיתוח עירו ביושר ובאמונה יוקדת, תוך מאבק במחלתו הקשה, יהי זכרו ברוך", נאמר בהודעת שר הביטחון.

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין ספד לרון נחמן: "הטביע חותמו על תולדות ההתיישבות; איש שחלם והגשים". יו"ר הכנסת ספד בצהרים לרון נחמן, ואמר כי "רון שהיה דור שלישי לבוני הארץ, לא רק חלם על בניין הארץ, אלא גם הגשים. אין אנשים רבים, כמו רון נחמן שהטביע את חותמו על תולדות ההתיישבות. רון היה איש הגשמה, שבנה יש מאין עיר בישראל." ריבלין הוסיף: "רון לא בנה את הארץ מתוך שנאה או רצון לפגוע בעם אחר, אלא היה מאותם מגשימים שבנו את הארץ מתוך אהבה ואמונה. רון היה ויישאר סמל לאדם שנאבק להגשמת החלום הציוני, מול מכשולים גופניים ולחצים מבית ומבחוץ, ויכל להם. יהי זכרו ברוך".

השר משה (בוגי) יעלון: "זכיתי להכיר את רון נחמן ז"ל, שהלך לעולמו ממחלת הסרטן, עוד בשנת 1992, עת שירתי כמפקד אוגדת יהודה ושומרון והוא ראש מועצת אריאל. אחר כך, כאלוף פיקוד המרכז, הייתה לי הזכות להעניק לרון ולתושבי המקום את התואר עיר. רון נחמן היה בעצם מקים העיר אריאל. אמרת אריאל – אמרת רון נחמן. חזונו ועשייתו ניכרים בכל פינה, סמטה ורחוב באריאל, וגולת הכותרת – המרכז האוניברסיטאי – היא סמל למחויבותו העצומה של רון לעיר שהפכה לחלק בלתי נפרד ממי שהיה. כמה סמלי הוא שהמרכז האקדמי באריאל הוכר כאוניברסיטה זמן קצר לפני שרון הלך לעולמו. כך זכה רון לראות את אחד הנדבכים המרכזיים במפעל חייו מביא את אריאל לפסגה נוספת של איכות ומצוינות".

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ויו"ר המטה הדתי לאומי ויו"ש, ח"כ זאב אלקין: "סיעת הליכוד אבלה על לכתו בטרם עת של ראש עיריית אריאל וחבר הכנסת לשעבר רון נחמן. רון היה אחד מעמודי התווך של מפעל ההתיישבות לאורך שנים רבות והצעיד את אריאל עשרות צעדים קדימה והפך את בירת השומרון לעיר ואם בישראל. הוא בנה ופיתח את העיר, קלט עולים ומגורשי גוש קטיף, בנה היכל תרבות לתפארת ובסוף ימיו הגשים את חזונו להפיכת אריאל לעיר אוניברסיטאית".

מועצת יש"ע פרסמה הודעה שבה נאמר כי היא אבלה על פטירתו של מייסד העיר אריאל וראש העיריה שלה, רון נחמן. "רון נחמן היה ראש וראשון לראשי הרשויות ביהודה ושומרון, מחלוצי ההתיישבות ציוני בכל רמ״ח אבריו ובונה בלתי נדלה של ארץ ישראל. מפעלו הענק של רון נחמן, העיר אריאל, תהיה לנצח יד לזכרו".

גם יו"ר "התנועה", ציפי לבני, הביעה תנחומים על מותו של רון נחמן: "רון נחמן נלחם באופן מעורר השראה במחלה הנוראה, ממש כפי שנלחם על עמדותיו הערכיות משך כל חייו. לא הסכמנו בחלק מהנושאים אבל תמיד ידעתי להעריך את נחישותו ודבקותו ללכת עם האמת שלו עד הסוף, כמו בחייו כך גם במותו.  יהי זכרו ברוך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן