Skip to content

השפן של נתניהו: כחלון כיו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, מנע שידור ישיר של מסיבת עיתונאים משותפת - שנתניהו וכחלון התכוונו לערוך בשעת השיא של שידור מהדורות החדשות. העבודה בפנייה ליו"ר ועדת הבחירות, למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה: "עצרו את המינוי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה"שפן" ששלף ראש הממשלה, בדקה ה-89 לפני הבחירות: מינוי השר כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

בהודעה שפרסם הערב מטה הבחירות של הליכוד נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם השר משה כחלון על מינויו לתפקיד יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל. זאת, "במטרה להפחית משמעותית את מחירי הדיור לכלל אזרחי ישראל בדגש על זוגות צעירים וחיילים משוחררים".

הקלף שנתניהו הטיל על השולחן: משה כחלון כיו"ר מנהל מקרקעי ישראל (צילום: רפי מיכאלי)
הקלף שנתניהו הטיל על השולחן: כחלון (צילום: רפי מיכאלי)

נתניהו וכחלון עמדו לערוך מסיבת עיתונאים משותפת במהדורות החדשות המרכזיות של ערוצי הטלוויזיה – אולם בעקבות פניית ח"כ יואל חסון מהתנועה, אסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, על ערוצי הטלוויזיה לשדר את מסיבת העיתונאים. זאת, לאחר שהוא קבע כי מדובר בתעמולת בחירות ובעבירה על חוק הבחירות דרכי תעמולה.

במסיבת העיתונאים שנאסרה לשידור אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הדבר החשוב ביותר הוא שאני שם את האיש הנכון, במקום הנכון, בתפקיד הקריטי ביותר מבחינת מדיניות הפנים והחברה שלנו, להוריד את מחירי הדיור. עשינו את זה בסלולרי, נעשה את זה גם בדיור".

נתניהו וכחלון: "נאפשר לכל אזרח, לכל אדם, לכל זוג צעיר להגיע לקורת גג ולארבע קירות". (צילום: יוסי זמיר)
נתניהו וכחלון: "נאפשר לכל אזרח, לכל אדם, לכל זוג צעיר להגיע לקורת גג ולארבע קירות". (צילום: יוסי זמיר)

השר משה כחלון אמר: "אני יודע שלא מעט אנשים אומרים, זה קשה, זה בלתי אפשרי. חברים בסלולר היו 3 חברות, לא אחת כמו מנהל מקרקעי ישראל, הוספנו 2, ועוד חמישה וירטואלים ואתם רואים היום מה קורה. אנחנו נאפשר לכל אזרח, לכל אדם, לכל זוג צעיר להגיע לקורת גג ולארבע קירות."

היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד עמיחי ווינברגר, פנה הערב בפנייה דחופה בשם מפלגת העבודה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להפעיל את סמכותם ולבטל לאלתר את מינויו של השר משה כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

בפנייה נאמר: "בשעות האחרונות – כ-36 שעות טרם הבחירות הכלליות לכנסת ה- 19,  התבשרו אזרחי המדינה כי לכאורה הודיע ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו כי הוא מינה את מר משה כחלון לכהונה של יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל… 'הבטחה'  או 'מינוי' זה, ניתנו לכאורה הן בניגוד מוחלט להוראות חוק יסוד: מקרקעי ישראל, והן בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

עוד כותבת מפלגת העבודה כי יו"ר המנהל יהיה שר השיכון והבינוי והדבר נקבע בחוק מנהל מקרקעי ישראל. "המינוי נובע ממניעים פסולים ושיקולים זרים אשר יש להם השלכה ישירה על כשרות המעשה בין היתר מתוקף הוראות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מס' 1.1501 'מינויים בתקופת בחירות'" .

מפלגת העבודה דורשת כי השלושה יפעילו את סמכויותיהם ויורו לנתניהו לבטל את ההודעה על המינוי.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', "אחרי שבתקופתו עלו מחירי הדירות ב-48 אחוזים נתניהו בצעד נואש ובלתי חוקי מוציא שפן חסר שחר מכובעו הריק ומודיע על מינוי סרק תוך ביזוי החוק. המינוי הוא תשלום על הזעקתו כעלה תאנה, לגהנום החברתי שמכין לנו נתניהו בעוד 48 שעות, אם חלילה ייבחר. לכל ידוע שכחלון פרש כמחאה על מדיניותו הכלכלית והחברתית האכזרית של נתניהו. אפילו בתשדיר הבחירות לליכוד לא הצליח כחלון להוציא מפיו מלה טובה אחת על נתניהו בתחום זה, ומינויו כעת הוא עדות לפאניקה שנתניהו נתון בה בגלל החלשותו".

 ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל הודיע כי מינוי כחולון מנוגד לחוק ובניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינויים בזמן בחירות. עוד הודיע כבל כי בכוונתו לעתור בשם המפלגה נגד המינוי.

"נתניהו בהיסטריה מאיבוד המנדטים המתמשך של הליכוד-ביתנו ושולף את הפלסטר הנצחי שלו – כחלון", אמר כבל בתגובתו. "זהו לעג לאינטליגנציה של תושבי ישראל שמבינים היום שראש הממשלה לא נקף אצבע במשך ארבע שנים על מנת להוריד את מחירי הדיור המטורפים ועכשיו מנסה לבצע הונאה מוסרית כדי לטשטש זאת. הטרגדיה של נתניהו היא שבכל תחום עליו הוא הניח את ידיו הוא דרדר את מדינת ישראל: כך בכלכלה, כך במצוקת הדיור, כך ביחסינו עם ארצות הברית וכך בתחום המדיני-ביטחוני. את זה אפילו עשרה כחלונים לא יצליחו לתקן. הפיתרון היחיד למצוקת הדיור הוא בהחלפת שלטון נתניהו שהיה זה שהביא אותנו למצב הקשה בו אנו נמצאים כיום".

ראשת התנועה, ציפי לבני, כינתה את מינוי כחלון – "הסופרטנקר שנועד לכבות את השריפה של הסקרים שנתניהו רואה כל יום". על מינוי משה כחלון למינהל מקרקעי ישראל, אמרה: "אנחנו, בניגוד לנתניהו, לא מחפשים ולא נחפש עלה תאנה שנוכל להיתלות בו כל יום".

תגובת "יש עתיד": "שוב נתניהו מעדיף גימיקים על פני תכניות סדורות לפתרון בעיותיו הרציניות של מעמד הביניים הישראלי. במקום להציג תכנית סדורה לפתרון בעיית הדיור, כפי שעשתה "יש עתיד", מעדיף נתניהו להחזיר את כחלון לתפקיד ביצועי ובכך מביע חוסר אמון מוחלט ברשימתו הוא. ראש הממשלה, שהצליח להרחיק מעצמו ומהליכוד את הסממן החברתי היחיד שהיה לו, נכנע ללחץ הירידה בסקרים ומנסה לבצע מהלכים נואשים של הרגע האחרון, לפני יציאת הציבור לקלפיות".

1 Comment

  1. הניה
    20 בינואר 2013 @ 20:34

    כמה דברים, חסרי טעם, מסוגלים כבל ויחימוביץ' לפלוט?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן