Skip to content

הנשיא במסר לבוחרים: הצביעו בלב מלא בגאווה

יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, מצביע על חוסר האמון שחשים רבים, בעיקר צעירים, כלפי הפוליטיקה והפוליטיקאים: "הציניות שמשדרת לעתים המערכת הפוליטית נתקלת בציניות שכנגד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, האזרח מספר 1 שמעון פרס, קרא היום לאזרחי ישראל, במסר שהועלה לעמוד הפייסבוק שלו, לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע מחר בקלפיות ברחבי ישראל.

"מחר בשמונה וחצי בבוקר אני הולך להצביע", אמר הנשיא. "אני עושה את זה בהתרגשות ובגאווה כאזרח שאוהב את מדינתו. כאזרח הגאה שיש לו מדינה דמוקרטית. אני קורא לכם: עשו זאת. הצביעו בלב מלא, בגאווה ובהשתתפות מלאה. חשוב שכל אחד מכם, פעם אחת בארבע שנים, יראה לעולם שזוהי מדינה דמוקרטית עם אזרחים האוהבים את המדינה ואת הדמוקרטיה".

"צאו להצביע". הנשיא פרס מתוך סרטון הווידיאו שלו.
"צאו להצביע". הנשיא פרס מתוך סרטון הווידיאו שלו.

מסר זה מצטרף לאמירתו החד משמעית של הנשיא מהימים האחרונים לפיה ההצבעה היא החובה האזרחית החשובה ביותר ועל כל אזרח להשתתף בבחירות ולהצביע: "ההצבעה בקלפי משפיעה על הגורל האישי של כל אזרח – והיא זו שתעצב את העתיד של כולנו כחברה וכמדינה".

גם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, קרא לבעלי זכות הבחירה לממש את זכותם ולהצביע. "יש בתוכנו, אולי בעיקר צעירים, המתייחסים באי אמון לפוליטיקה ולעומדים מאחוריה", אמר השופט רובינשטיין. "הציניות שמשדרת לעתים המערכת הפוליטית נתקלת בציניות שכנגד. אני מבקש לשכנע אתכם לבוא לקלפי; בין אם מסכימים אתם לפוליטיקה קיימת ובין אם רוצים אתם בתמורות, זו שעתכם. החיילים שבתוככם יוכלו להצביע במעטפות כפולות בקלפיות צבאיות בכל אתר ואתר בצה"ל. כך גם, בהקשרים אחרים, החולים והאסירים.

רובינשטיין (צילום: ויקימדיה)
זו שעתכם. רובינשטיין (צילום: ויקימדיה)

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית", אמר יו"ר ועדת הבחירות. "לעם היהודי, זו מתנת ההשגחה וההיסטוריה היהודית, פיקדון יקר מכל יקר אחרי 2,000 שנות גלות. זוכר אני כיצד היה אבי עליו השלום, שריד למשפחה שנספתה בשואה, גא להיות יושב ראש ועדת קלפי במדינה יהודית ריבונית; את סמל המדינה ודגלה ראו הורי בהדרת קודש.

"ישראל היא מדינה רבת הישגים בכל קנה מידה, אך גם מורכבת ורבת קשיים. הבחירות החופשיות מאפשרות לנו לבחור מי שיבטיח לדעת כל אחד ואחת מאתנו את קיומה ושגשוגה של ישראל, שטרם באה אל המנוחה. אכן, בישראל אין מטילים קנס על מי שאינו מצביע, כמו בחלק מן המדינות, ועדיין החובה האזרחית למימוש זכות ההצבעה החופשית, לדעתי בעינה, כחובה למען המדינה ולא פחות – כלפי עצמכם.

"בתשדיר הסברתי הומוריסטי של ועדת הבחירות המרכזית נאמר למי שאינם מצביעים, כי תישלל מהם זכות ה'קיטור', הזכות להתלונן, 'לקטר' – כפי שכולנו רגילים – נגד הפוליטיקה. המסר הוגש בצורה משעשעת, אך מאחוריו תוכן רציני – ההזדמנות לומר 'גם אני שותף'. כמובן אנו בוועדת הבחירות איננו יכולים ואיננו רוצים כמו במשטרים מסוימים, לומר לכם בעבור מי להצביע, אבל חשוב לבוא להצביע. בואו לקלפי מצוידים בתעודת זהות או בדרכון תקף, או ברישיון נהיגה תקף נושא תמונה. אין הכרח להביא לקלפי את ההודעה לבוחר".

1 Comment

  1. יובל
    22 בינואר 2013 @ 7:33

    כשהייתי ילד קטן ונער מתבגר , הערצתי את שמעון , את פועלו , את דבריו.
    כשגדלתי מעט , הבנתי שהאיש הזה דיבר ודיבר על שלום נכסף בעודו מחרחר ומאשר מלחמה, הדרה , גזענות , שקרנות ושחיתות. ראו נא את מרכז פרס לשלום. עוד לא יבש הדיו על מודעות הפטירה של ראש הממשלה המנוח שנרצח.. והוא כבר מימש תוכנית שהייתה בהתהוות – לדבר שלום ולעשות מלחמה. בנו חמי מנהל קרנות השקעה בעלויות מטורפות , קרן קיסריה גם כן.. אנחנו לא מעניינים לשימון את הביצה. הוא לא רואה אותנו ממילימטר. מספיק להיות פתיים ולהאמין לרב שקרנים האוריגינלי העמיד פה דור שלם של שקרנים ושקרניות. תודה. אני לא מצביע יותר, זה במילא חותמת גומי לפסיכופתים חמדנים חסרי גרם של כבוד עצמי או כבוד לזולת. הכסף העביר אותם על דעתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן