Skip to content

מומחי ביון ל"טיים" מאשרים: בוצעו מספר תקיפות בסוריה

לפי דיווח ב"טיים" הותקפו מספר מטרות בסוריה ובמבנים שהותקפו אוחסנו מערכות לפריסת נשק ביולוגי וכימי. עוד פורסם כי וושינגטון נתנה אור ירוק לתקיפה לכאורה. שר ההגנה האמריקני הלילה: ארצות הברית מודאגת ותומכת במהלך כזה. סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון: אמש שוב חגו מטוסים בדרום לבנון. אתר חדשות לבנוני: גם הבוקר מטוסים מבצעים תצפיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תקפה מספר מטרות בסוריה, כך מדווח הלילה (שישי) מגזין "טיים" האמריקני. לפי הפרסום, אישרו מקורות ביון מערביים לעיתון כי הותקפו לפחות שתי מטרות וייתכן שגם מטרות נוספות, כך נמסר בלי לספק פרטים נוספים. עוד נמסר, כי וושינגטון נתנה "אור ירוק" לתקיפות.

תחת הכותרת: "תקיפה אווירית בסוריה – מדוע ישראל מודאגת",  טוענים כתבי העיתון כי לדברי מקורות ביון מערביים הותקפו בנייני מכון המחקר לפיתוח נשק ביולוגי בג'מראיה שבפרברי דמשק, מתוך דאגה שייפול לידי המורדים שמנהלים קרבות סמוך למקום כגד משטרו של אסד. חיזוק לדברים אלו אפשר למצוא בדברים שאמר שגריר סוריה באו"ם לתקשורת, כי ארצו הגישה תלונה באו"ם ותבעה את טיפול האו"ם בתוקפנות הישראלית, והסביר כי ישראל עוזרת למורדים בכך שהתקיפה מבנים אדמיניסטרטיביים ב"מכון המחקר", עליו ניסו המורדים להשתלט מספר פעמים.

חשש מזליגה של נשק ביולוגי

בלבנון מדווחים על נוכחות מטוסים ישראלים מעל נבטייה, אל תופאח ובנת ג'ביל (צילום: דו"צ)
בלבנון מדווחים על נוכחות מטוסים ישראלים מעל נבטייה, אל תופאח ובנת ג'ביל (צילום: דו"צ)

לפי "טיים", בין הבניינים שנהרסו בתקיפה במתקן הצבאי בג'מראיה, שהופצץ לכאורה על ידי ישראל, היו מחסנים  שהכילו ציוד הנדרש לפריסת נשק ביולוגי וכימי, "מערכות מורכבות יחסית, שבדרך כלל מטופלות על ידי גורמים שאומנו לשם כך במיוחד". לפי העיתון, מתקני המעבדה המוקדשים ללוחמה ביולוגית הם גורם משמעותי לדאגה בשל הנזק שעלול להיגרם גם מכמות קטנה של רכיבים ביולוגיים. מנהיג אל קאעידה, איימן א-זוהירי, הביע עניין רב בהשגת נשק כזה.

הטיים מדווח עוד, כי לדברי גורמי מודיעין, נערך צבא ארצות הברית לבצע הפצצות דומות באזור חאלב אם המורדים יאיימו להשתלט על אתרים המצויים באזור זה. ארצות הברית נתנה "אור ירוק" לתקיפה הזו. ג'מראיה, אינה מכון מחקר תמים למראה. בסביבתו קיים שטח צבאי סגור ושטח צבאי נוסף למגורים ומצדו השני קיים מרכז אימון לכוחות המיוחדים של אסד.

החזבאללה אינו הדאגה היחידה

במגזין בחרו להדגיש כי ה"חזבאללה אינו הדאגה היחידה של ישראל – או אולי אפילו לא הגורם המדאיג ביותר. פרטים על התקיפות הישראליות מבהירים את הסיכון שמציבים חמושים קיצונים הנמצאים בשורות כוחות המורדים". ה"טיים", מצטט את א"ס, בכיר מוסד לשעבר, שמסביר כי "העולם צריך להיות מודאג בשל האפשרות שארגונים יניחו ידיהם על נשק כימי, כי אנו לא המטרות היחידות במזרח התיכון".

השבוע שעבר נפתח בידיעה כי חיל האוויר פרש שתי מערכות של "כיפת ברזל" בצפון. האחת בגליל העליון והשנייה ליד חיפה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר לפתוח את דבריו בישיבת הממשלה באומרו "הנשק והאיום בסוריה לא מחכים עד שנסיים להרכיב משלה חדשה".  על פי דיווחי סוכנות הידיעות הצרפתית, שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, התייחס לדיווחים על התקיפה במתקן הסורי ועל השיירה שהכילה מערכות נשק נגד מטוסים ואמר כי "ארצות הברית מודאגת מהכאוס השורר בסוריה ומזליגה אפשרית מהמדינה לארגון החיזבאללה". לפי הדיווח נשאל השר בדבר אישור ארצות הברית לתקיפה שבוצעה כביכול, וענה כי הוא איננו יכול למסור פרטים משיחות סגורות עם ישראל, אולם ארה"ב תומכת במהלך שכזה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן