Skip to content

נתניהו: "המשימה העליונה – מניעת נשק גרעיני מאיראן"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאום שבו קיבל עליו את הקמת הממשלה. נתניהו הגדיר עוד את המשימות וקווי היסוד של ממשלתו החדשה: "להגביר באופן משמעותי את השוויון בנטל, לשנות את שיטת הממשל ולהוריד את יוקר המחייה". הוא גם קרא לממשלת אחדות רחבה: "אין מקום לחרמות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המו"מ הרשמי להקמת הקואליציה מתחיל היום, בכפר המכבייה ברמת גן. זאת, לאחר שנשיא המדינה שמעון פרס הטיל על בנימין נתניהו את הקמת הממשלה, בעקבות המלצות של 82 מחברי הכנסת לנשיא.

צוות המו״מ הקואליציוני  של הליכוד ישראל ביתנו נקבע על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל ידי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וכלל את עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון, רואה החשבון ומנכ"ל משרד רה"מ לשעבר, משה ליאון  ועו"ד יואב מאני. אולם לאור העובדה שהנעת המהלך המדיני עם הפלסטינים הוצב כיעד מרכזי של הממשלה הבאה, החליט עו"ד מולכו, בעצה אחת עם נתניהו, להמשיך בתפקיד שליחו האישי של ראש הממשלה למו"מ עם הפלסטינים – ולכן לא יקח חלק במו"מ הקואליציוני, אחרי שהיועמ"ש ויינשטיין קבע שלא ניתן לבצע את שני התפקידים במקביל.

הצוות ייפגש במהלך היומיים הקרובים (ראשון ושני) עם צוותי המו״מ של המפלגות השונות. מחר הם יפגשו בכפר המכביה עם צוותי המו״מ של יש עתיד, הבית היהודי וש"ס. ביום שני ייפגשו צוותי המו"מ עם יהדות התורה, התנועה וקדימה. את צוות המו"מ של יש עתיד מוביל תת-אלוף (במיל') הלל קוברינסקי, שניהל את קמפיין הבחירות של המפלגה. בצוות יהיו גם אורי שני ודני וסלי. את הצוות ילוו עורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי, יועציה המשפטיים של יש עתיד.

82 חברי כנסת המליצו. נתניהו מקבל לידיו את המכתב מנשיא המדינה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
82 חברי כנסת המליצו. נתניהו מקבל לידיו את המכתב מנשיא המדינה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא בדבריו – לאחר שקיבל לידיו את המינוי הרשמי – להקים ממשלה רחבה, גם בהשתתפות המפלגות שלא תמכו בו. "אני נרגש מאוד ברגע זה ומודה על האמון", אמר נתניהו. "זוהי זכות גדולה ואחריות גדולה לקבל את המנדט בפעם השלישית להנהיג את המדינה שלנו".

(צילום: קובי גדעון / לע"מ)
"זוהי זכות גדולה ואחריות גדולה לקבל את המנדט בפעם השלישית". נתניהו (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

נתניהו אמר כי המשימה העליונה של ממשלתו, תהיה למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני. "בארבע השנים האחרונות צלחנו את המשבר העולמי הכלכלי והטלטלה האזורית המשברים סביבנו לא חלפו ואפילו התעצמו", אמר נתניהו. "איננו יכולים להתעלם מהבעיות סביבנו. עלינו לטפל בבעיות הפנים אבל המשימה העליונה של הממשלה שתקום היא הביטחון: עלינו למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני, ועלינו לשמור על האזרחים גם מהנשק הלא קונבנציונלי שנצבר מסביבנו".

נתניהו אמר עוד כי ממשלתו תפעל כדי לחזק את הכלכלה כי המשבר טרם הסתיים. "צריך לשמור על מקומות העבודה ועל הצמיחה", אמר נתניהו. הוא הדגיש כי ייעשה מאמץ מיוחד להוריד את יוקר המחייה ובעיקר את מחירי הדיור. הוא הוסיף כי הממשלה החדשה תהיה מחויבת לשלום. "אני קורא לאבו מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן", אמר. "חבל על כל יום שעובר מבלי שאנו משוחחים". על סוגיית השוויון בנטל אמר ראש הממשלה: "אנחנו מחויבים להגביר באופן משמעותי את השוויון בנטל ונעשה זאת בלי לקרוע את העם". עוד אמר ראש הממשלה כי הממשלה תפעל לשינוי שיטת הממשל כדי להביא למשילות טובה יותר.

 "מטלות בהיקף כזה מחייבות ממשלת אחדות לאומית רחבה – זהו צו השעה", אמר נתניהו. "אין מקום לחרמות. אני קורא לכל אלה שהודיעו שלא יישבו בממשלה לשקול זאת שוב ולמצוא את המכנה המשותף. יש לחבר את כל חלקי העם. צריך לשים בצד שיקולים לא ענייניים. יש לכונן שלום בתוכנו ושלום עם שכנינו".

 קודם לכן אמר הנשיא שמעון פרס, בהטילו על נתניהו את המשימה, כי הוא מקווה שהמלאכת הרכבת הממשלה תושלם במהרה. "מדינת ישראל זקוקה ליציבות מדינית וכלכלית על מנת שתהיה לה  היכולת לקבל ההכרעות הדרושות בנושאים הרציניים העומדים על סדר יומנו. אתגרים אלה מרובים, כבדים ודחופים. והעם מצפה שבמהרה תקום ממשלה ראויה שתוכל להפשיל את שרווליה ולעשות מלאכתה נאמנה".

1 Comment

  1. גיא
    2 בפברואר 2013 @ 21:56

    המשימה העליונה – הפרדת דת ממדינה.

    אומרים די למוסדות שמתנגדים לערכי הדמוקרטיה וההומניזם.
    אומרים די למוסדות שמעודדים בורות ומטפחים עוני.
    די לדיכוי נשים ויצירת בדלנות. די למניעת חינוך ראוי מילדים.
    די למוסדות ששוללים את זכויות האדם מהאזרחים.

    בישראל יש ארבע מערכות חינוך (כללית, חרדית, דתית, ערבית) במקום אחת, ושלוש מהן מחנכות 70% מתלמידי ישראל כנגד ערכי הדמוקרטיה וההומניזם, וזונחות את לימודי הליבה,
    ובתי דין מגזריים שלא כפופים לחוקי המדינה (רבניים, שרעיים-מוסלמיים, נוצריים, דרוזיים).

    הגיע הזמן ל:
    – שוויון זכויות וחובות לכלל האזרחים.
    – ביטול התמיכה והמימון של בתי הדין והחינוך המגזריים.
    – ביטול הקצבאות.
    – איחוד ארבע מערכות החינוך לכדי מערכת חינוך שוויונית אחת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן