Skip to content

MUV-e – פתרון תחבורתי בגודל של מזוודת טרולי

השבוע הושק רכב תלת גלגלי, אשר צפוי לעשות מהפכה בנוף התחבורה העירוני ויאפשר להתנייע ברחבי העיר ביציבות ובמהירות וכאשר רוצים לעלות לאוטובוס, לרכבת או לרכב. ניתן לקפלו לצורת מזוודת טרולי ולגרור אותו על גלגלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באירוע שערכו החברות אוטודסק ואומניטק להצגת תכנית התמיכה שלהן בחברות סטארט אפ בתחום הקלינטק, משך את תשומת לב המשתתפים פתרון תחבורתי עירוני אישי המונע על חשמל, אשר מפותח בימים אלו בישראל על ידי חברת MUV-e Project ומשמש להתניידות עירונית ירוקה. הרכב התלת גלגלי, אשר צפוי לעשות מהפכה בנוף התחבורה העירוני, יאפשר להתנייע ברחבי העיר ביציבות ובמהירות וכאשר רוצים לעלות לאוטובוס, לרכבת או לרכב ניתן לקפלו לצורת מזוודת טרולי ולגרור אותו על גלגלים.

יזמי MUV-E וכלי הרכב (צילום:יח"צ)

Muv-e הצטרפה לתכנית הסטארט אפים בתחום הקלינטק של אוטודסק וזוכה לשימוש חינם בתוכנות לעיצוב ותכנון, אשר שימשו לתכנון וייצור האב טיפוס של הרכב החדש.

במסגרת תוכנית Autodesk Clean Tech Partner חברת Autodesk מספקת לחברות סטארט-אפ בתחום הקלינטק תוכנות אב-טיפוס דיגיטלי, המשמשות לתכנון, המחשה וסימולציה של מוצרים לפני בנייתם, בשווי של עד 150,000 דולר. אוטודסק מדווחת על עשרות סטארט אפים ישראליים שהצטרפו לתכנית התמיכה שלה בתחום הקלינטק.

רני קמחי, מנהל פעילות אוטודסק בישראל : "בחרנו להפעיל את התכנית בישראל כי ישראל נחשבת למעצמה בתחום. ישראל מדורגת במקום השני בעולם בחדשנות של חברות סטארט אפ בתחום הקלינטק"

חברת אוטודסק Autodesk) ), מובילה עולמית בפתרונות תלת ממד (3D) לתחום התכנון, ההנדסה, והבידור מעסיקה כ- 7,500 עובדים ברחבי העולם ומתוכם כ- 250 עוסקים בין היתר בפעילות Autodesk Clean Tech Partner. בין חברות הקלינטק הישראליות שהצטרפו לתכנית נמנות חברות כגון: הידרוספין, ווטר-ג'ן, גלובל-פיול, Muve Project, TIGI, Leviathan Energy ועוד רבות אחרות.

"ישראל נחשבת למעצמה של חדשנות בתחום הקלינטק. חברת המחקר Cleantech Group דירגה את ישראל במקום השני בחדשנות בחברות סטארט אפ בתחום הקלינטק", אמר רני קמחי, מנהל פעילות אוטודסק בישראל. "ישראל נמצאות בחזית של חידושי אנרגיה חלופית מרגשים רבים, ביחד עם יוזמות מדיניות אנרגיה נקייה מהשאפתניות ביותר בעולם, כך שזו התפתחות טבעית עבור Autodesk לחבור עם חברות חלוצות קלינטק באזור. הצלחת תכנית השותפים שלנו כאן מעידה על אטרקטיביות ההיצע של מוצרי אוטודסק לחברות המתמודדות עם האתגרים הסביבתיים הדחופים ביותר בעולם".

אמיר זייד, הוגה רעיון MUV-e עסק בתכנון כלי רכב באיטליה במגוון חברות רכב, וכשחזר לישראל החליט לבנות כלי רכב ירוק ועירוני. מרגע העברת הרעיון לשולחן השרטוט ועד להצגת אב הטיפוס שהוצג בשבוע שעבר לראשונה, עברו פחות מ – 4 חודשים תודות לאפשרות שניתנה לפרויקט MUV-e להשתמש ללא תמורה בתכנות העיצוב והתכנון של אוטודסק.

MUV-e עתיד להיות כלי חשמלי בעל תכונות וביצועים יוצאי דופן :

MUV-e (צילום:יח"צ)

• משקל עצמי 12-15 ק"ג
• גודל מתקפל לגודל טרולי גדול
• כושר נשיאת מטען 150 ק"ג ( רוכב + מטען )
• טווח נסיעה 12 עד 40 ק"מ – בהתאם לדגם וגודל הסוללה שיהיה בדגם
• מהירות מhרבית 15 – 25 קמ"ש בהתאם לרגולציה המקומית
• מחיר 2000 $

1 Comment

  1. אבי
    11 בפברואר 2013 @ 18:42

    רעיון מבריק, הרבה יותר פרקטי וקל לשימוש מקורקינטים מגושמים,

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן