Skip to content

בואינג תאלץ להאט את קצב יצור מטוסי הג'מבו

כך מסרה בואינג בהודעה לרשות ניירות הערך האמריקנית. החברה לא קיבלה לשנה הבאה הזמנות נוספות למטוסי בואינג 747-8s. "נאלץ לצמצם את מספר המטוסים המיוצרים, או להמשיך לבנות מטוסים שעבורם לא קיבלנו הזמנות", ציינה החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשהצרות מופיעות הן מגיעות בקבוצות. כך קורה היום בחברת בואינג. בעוד היא ממשיכה להתמודד עם הקרקוע של 50 מטוסי 787 דרימליינר, מתברר, כי היא תאלץ בתום השנה להאט את קצב יצור מטוסי בואינג 747-8s, הדגם הגדול ביותר בדגמי הג'מבו שלה. כך מתברר מהודעה ששלחה בואינג לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC – Securities and Exchange Commission).

בואינג 747-8. אין מספיק הזמנות
בואינג 747-8. אין מספיק הזמנות. צילום: בואינג

חסרים סלוטים

בהודעתה לרשות ניירות הערך מסרה בואינג, שהיא חייבת לסתום בתום השנה כמה פערים שנוצרו בהמשכיות של קו ייצור מטוסי 747-8s בנקודות זמן (סלוטים). זאת, כדי להמשיך בתוכנית קצב הייצור המתוכנן, של שני מטוסים בחודש.

"אם לא נוכל להכפיל את מספר ההזמנות למטוסי מטען ב-2013 העולות בקנה אחד עם תוכניות הייצור שלנו בטווח הקצר, אנחנו עשויים להידרש לנקוט בפעולות, כולל צמצום מספר המטוסים המיוצרים, או להמשיך לבנות מטוסים שעבורם לא קיבלנו הזמנות", מסרה בואינג.

67 הזמנות

נכון ל-31 בינואר השנה לבואינג יש 67 הזמנות למטוסי 747-8s – 39 מהם בתצורת מטוסי מטען ו-28 בתצורת מטוסי נוסעים. החברה בונה את מטוסי 747-8s בקצב של 24 מטוסים בשנה. אבל, לשנה הבאה בואינג לא קיבלה מלקוחות סלוטים נוספים לייצור.

צעדי התייעלות

המצב בשוק עדיין לא מאיר פניו לבואינג בכל הקשור למטוסים הגדולים. הדרישה למטוסי מטען ג'מבו חלשה וגם רמת הדרישה למטוסי נוסעים בדגם זה לא מגיעה לרמה הרצויה, שאותה קבעה החברה.

בינתיים ממשיכה בואינג לנקוט בפעולת התייעלות של צמצום נסיעות עבודה, שיפור יעילות שרשרת האספקה והמשך יישום הפחתת העלויות. "אם סיכוני השוק והייצור לא יומתקו, עלולה התוכנית כולה לפגוש הפסדים עתידיים, שעלולים להיות מהותיים", הדגישה בואינג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן