Skip to content

פגישה שנייה בין נתניהו ליחימוביץ'. הפערים עדיין בעינם

ראש הממשלה אינו מוותר. הוא מנסה לצרף לקואליציה את מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' - ובכך לעקוף את יש עתיד בראשות יאיר לפיד. יחימוביץ, בינתיים, נותרה בעמדתה: לא מצטרפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מוותר. למרות שיו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הודיעה לו שאין בכוונתה להצטרף לקואליציה – הזמין אותה נתניהו שוב לפגישה במעונו הרשמי בירושלים.

שלי יחימוביץ, פגישה שנייה עם נתניהו במעונו הרשמי (צילום: ציפי מנשה)
שלי יחימוביץ, פגישה שנייה עם נתניהו במעונו הרשמי (צילום: ציפי מנשה)

השניים נפגשו בשעות הצהריים בארבע עיניים במעון ראש הממשלה, לבקשתו של נתניהו. בתום הפגישה אמרה יחימוביץ' כי הפגישה התנהלה באוירה טובה, אך הפערים הגדולים בהשקפת העולם נותרו כשהיו וכי אין שינוי בעמדתה של מפלגת העבודה.

פגישתו של  ראש הממשלה עם יחימוביץ' באה על רקע הקשיים שלו במו"מ עם יש עתיד ועם הבית היהודי. עד עתה נכשלו מאמציו של ראש הממשלה להפריד בין שתי המפלגות הללו שעד עתה שומרות על בריתן ההדוקה. ראש הממשלה, לעומת זאת, אינו מוכן לוותר על השתתפות החרדים, בני בריתו הטבעיים, בקואליציה – ועיקר המאמץ שלו מכוון לשמירת הבית היהודי והחרדים בקואליציה, תוך צירף התנועה של ציפי לבני וקדימה בראשות מופז – ובמקביל גם ניסיון למשוך לשם גם את מפלגת העבודה.

בתחילת השבוע, בישיבת סיעת העבודה, טרחה יחימוביץ' להכחיש בתוקף את השמועות כאילו היא מתכוונת להיכנס לממשלה, אם יוצע לה תיק האוצר. "אני שומעת שמועות וספקולציות על כך שאם יוצע לי תיק כלשהו – אשב בממשלה. אין לכך כל שחר ומי שמתעקש לדבר על תיקים שוגה פוליטית ומוסרית", אמרה יחימוביץ'. "מפלגת העבודה לא תחזור ותהיה קבלן הביצוע של המדיניות של נתניהו. הדיבור הממאיר הזה על תיקים הוא DNA פגום של מפלגת העבודה שלשמחתנו כמעט שלא קיים יותר. יש לנו מחויבות ענקית לציבור שלנו – שנהיה להם לפה, שנשרת אותם ונהיה נאמנים לדרכנו". חרף דבריה התקיפים של יחימוביץ' בעניין זה, עדיין יש חוגים במפלגת העבודה שמנסים ללחוץ על הצטרפות לקואליציה.

2 Comments

  1. יפה
    16 בפברואר 2013 @ 16:01

    האם נתניהו יהפוך עורו? האם נתניהו יחליף דיסקט? האם נתניהו ילך לפשרה הסטורית עם הפלסטינים? האם נתניהו מבלף? מה סביר יותר מבין האפשרויות הנ"ל?

  2. sofar
    16 בפברואר 2013 @ 14:04

    לנהל שיחות עם נתניהו?? למה לא!!

    זה שנתניהו מנסה "לבוא בהפוכה" ללפיד – גם זה לגיטימי, כי הוא במו ידיו (או במו פיו…"הזועבי'ז) פסל את האפשרות הזה. אז אם מותר לו לנהל שיחות, למה פסול עבור יחימוביץ'??

    דבר אחר הוא להצמד להבטחות של מפלגה לבוחרים. אם ישיגו חלק נכבד של מאווייהם(אי אפשר את הכל) אז שווה להצטרף. גם עבור עבודה ובטח שעבור "יש עתיד" . אחרת חיים על זמן שאול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן