Skip to content

פיגוע בשוק בפקיסטן: 63 הרוגים, 180 פצועים

זהו פיגוע שני בתוך חמישה שבועות, בו נרצחים עשרות בני אדם ממטען נפץ המטמן בליבו של אזור אזרחי שיעי. השיעים מוחים נגד אזלת היד הממשלתית בהגנה על שלומם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטען נפץ שהתפוצץ אתמול בשוק ירקות צפוף והומה בעיר הדרומית קווטה שבפקיסטן הביא להריגתם של 63 בני אדם ולפציעתם של כ-180, חלקם באופן אנוש. השוק מצוי בליבה של שכונה שיעית. רבים מקורבנות הפיצוץ עודם קבורים תחת ההריסות, והמשטרה טוענת כי אין לה מושג מדויק מהו מספרם.

מחאת ההאזארים. הקבוצה האתנית בעלת האמונה השיעית נרדפת על ידי ארגונים סוניים קיצוניים במדינה (מקור: ויקימדיה).
מחאת ההאזארים. הקבוצה האתנית בעלת האמונה השיעית נרדפת על ידי ארגונים סוניים קיצוניים במדינה (מקור: ויקימדיה).

זוהי ההתקפה הקטלנית ביותר על קווטה מאז פיגוע ה-10 בינואר השנה, בו נרצחו 86 בני אדם. הפיגוע הקודם הביא לגל מחאה עצום, שכחלק ממנו סירבו השיעים לקבור את מתיהם במשך ימים תמימים, ותבעו התערבות מיידית של הממשלה כדי למנוע את הפיגועים ולהגן על חייהם שלהם. לאחר כמה ימים רצופים של הפגנות המוניות, טס ראש ממשלת פקיסטן, ראג'ה פרווז אשרף, לקווטה. הוא נפגש עם המפגינים, שמע את טענותיהם ולאחר מכן פיטר את השר הממונה ואת הקבינט שלו. אלא שהמתקפה שבוצעה אתמול הוכיחה כי הקבוצות האלימות העומדות מאחורי הרציחות ההמוניות הללו עודן בעלות כוח רב.

קצין משטרה בכיר במקום, ואזיר חאן נאסיר, אמר שהפצצה, שהוטמנה בליבו של פרבר מגורים, הופעלה על ידי שלט רחוק. קצין אחר, סאמיאוללה חאן, אמרי כי המשטרה חוקרת את האפשרות שהמטען הוסתר בתוך ריקשה שהועמדה בשוק הירקות ההומה. לדבריו, הפצצה הופעלה שעה שהמוני נשים וילדים ערכו קניות לקראת ארוחת הערב. 

מייד לאחר שהתברר מה אירע, החלו תושבי הסביבה להעביר את נפגעי הפיצוץ לשלושה בתי חולים הפועלים באזור.

השיעים המקומיים הגיבו בזעם ובתיסכול. הם יצאו לרחובות,העלו צמיגים באש, חסמו כבישים ויידו אבנים במכוניות חולפות. רבים ירו באוויר, בניסיון להרחיק סקרנים מאזור הפיגוע בשל החשש שהוטמנו בו מטעני נפץ נוספים.

רוב השיעים באזור זה עם האזארים, קבוצה אתנית שהגרה מאפגניסטן לפני כמאה שנה בערך, ונתונה בשנים האחרונות להתקפות מזעזעות, רובם ביוזמת הארגון הסוני הקיצוני לאשקר-א-ג'אהנגבי. "כוח הרשע פועל בחסותם של גורמים מסוימים במחוז", אמר על כך קאיום צ'אנגזי, העומד בראש אחד מארגוני ההאזארים באזור.

השיעים, המהווים מיעוט במדינה בעלת רוב סוני ברור, מותקפים שוב ושוב על ידי קבוצות מיליטנטיות קיצוניות הרואות בהם כופרים באסלאם או אף לא-מוסלמים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן