Skip to content

לחקור את אירוע הדרת הנשים באוטובוס מצפת לאשדוד

הינחה השר ישראל כץ שציין: לא תהיה הדרת נשים, ננהג באפס סובלנות ונעניש את כל מי שהיה לו חלק באירוע. חרדים ביקשו מנוסעת לעבור לספסל האחורי והיא סירבה. בתגובה הם הציקו לה כל הנסיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

השר כץ. אפס סובלנות
השר כץ. אפס סובלנות.צילום: ויקיפדיה

שר התחבורה ישראל כץ, הנחה היום את מנכ"ל משרדו, עוזי יצחקי לחקור את נסיבות האירוע באוטובוס של אגד מצפת לאשדוד, שבו נדרשה סטודנטית על ידי נוסעים חרדים לפנות את המושב הקדמי באוטובוס ולעבור לספסל האחורי.

צעירה דתיה, בת 22, ממושב קשת ברמת הגולן, נסעה בסוף השבוע באוטובוס אגד מצפת לאשדוד בעת שכמה חרדים דרשו ממנה שתעבור למושב האחורי. היא סירבה ובתגובה קראו בקול את תפילת הדרך לאחר שקבעו שהיא טמאה. בנסיעה הם המשיכו להציק לצעירה. אחד החרדים התיישב על מדרגות האוטובוס ליד הנהג כדי לא לשבת מאחוריה. הצעירה התקשרה לאחותה וזו התקשרה למשטרה. שוטרים המתינו לאוטובוס בכניסה לאשדוד עלו לאוטובוס וגבו עדויות.

השר כץ ציין, כי מדובר במקרה חמור הדורש בדיקה ובמידה ויתברר כי הייתה הפרה של הנהלים על ידי מי מהמעורבים באירוע הם יענשו בכל חומרת הדין. "לא תהיה הדרת נשים ולא נסבול שום כפייה כלפי נוסעים באוטובוסים, ננהג באפס סובלנות ונעניש כל מי שהיה לו חלק באירוע", אמר כץ.

שר התחבורה ציין כי במסגרת החקירה תיבדק גם התנהגותו של נהג האוטובוס והתנהלותה של חברת אגד באירוע. "לא נשלים עם שום אלימות של נוסעים באוטובוסים ולא תהיה כל פשרה בנושא". הוסיף כץ.

שר התחבורה הנחה את מנכ"ל המשרד להגיש את מסקנותיו בנושא בתוך שבועיים ובמקביל לרענן את הנהלים, המתייחסים להדרת נשים לכל הנהגים בקווי התחבורה הציבורית בארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן