Skip to content

אחד מ-5 נהגים מודה כי נהג תחת השפעת אלכוהול

בחג פורים נהוג לומר "משנכנס אדר מרבין בשמחה" ולכן יצאו המוני אזרחים לבארים ולמועדונים וישתו הרבה אלכוהול. כמה מהם ישתו וגם ינהגו? מסקר שנערך לאחרונה ע"י "אור ירוק" עולה ש-20% מודים כי שתו אלכוהול ונהגו לאחר מכן לפחות פעם אחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" עולה ש-20% מודים כי שתו אלכוהול ונהגו לאחר מכן. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בחודש פברואר 2013.

כשנשאלו מהי הסיבה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, 34% טענו כי הם שותים קפה או מים ורק לאחר מכן יוצאים לדרך. 25% מאמינים כי האלכוהול כלל לא משפיע עליהם. 20% מדווחים כי הם נוסעים בזהירות רבה יותר ו-13% מדווחים כי אין נהג אחר שינהג . מדובר בירידה חדה בשנים האחרונות. בשנת 2009, 38% טענו כי אין נהג אחר שינהג.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העובדה ש-25% לא יודעים שאלכוהול משפיע על הנהיגה, אמור להוות תמרור אדום לכולנו. האלכוהול משפיע כבר מהכוסית הראשונה ויכול לגרום לקטל בדרכים. בשנת 2011 ביצע אגף התנועה במשטרה כ-850 אלף בדיקות אלכוהול. על ממשלת ישראל להגביר את האכיפה ולהגיע למיליון בדיקות אלכוהול".

מיצג נגד שתייה ונהיגה - חג המולד, בודפשט הונגריה (צילום:דני בר)

על פי התפלגות הנתונים בסקר, בחלוקה לאזורים גאוגרפיים: 29% באזור תל אביב והמרכז, נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת. 24% באזור השרון נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת. 16% באזור חיפה והצפון נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת. 10% באזור הדרום וירושלים נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת.

מנתוני עמותת "אור ירוק", עולה כי מדי שנה נפגעים בממוצע יותר מ-700 בני אדם בתאונות שאלכוהול מעורב בהן ונהרגים ו-20 בני אדם נהרגים.

בשנת 2011 חלה עלייה של 24% ביחס לשנת 2010 במספר הנפגעים בתאונות דרכים שאלכוהול היה מעורב בהן – מספר הנפגעים היה כ-550 בני אדם.

השפעת אלכוהול על הנהיגה, נחשבת לגורם התורם ביותר להיפגעות בתאונות דרכים כתוצאה מהתנגשות בין כלי רכב. האלכוהול משפיע כבר מהטיפה הראשונה ופוגע בריכוז, ביכולת התגובה, הוא גורם לעייפות ופוגע בשיקול הדעת. לכן, חשוב להבין – האלכוהול הורג.

אם שותים, לא נוהגים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן