Skip to content

67,000 כבר חתמו על המכתב לאובמה: "שחרר את פולארד"

ראש העיר, ניר ברקת, יביא בשבוע הבא לאישור המועצה החלטה להעניק ליהונתן פולארד את "אות חירות ירושלים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ-67 אלף איש כבר חתמו על המכתב, שיוגש לנשיא ארה"ב אובמה – ובו דרישה לשחרר את פולארד. כך אומרים יוזמי המכתב.

בין החותמים על המכתב: הנשיא לשעבר יצחק נבון; חתני וכלות פרסי נובל ופרסי ישראל; נשיאי האוניברסיטאות, סופרים, אנשי רוח, מנהלי בתי חולים, ראשי המשק ועוד. יוזמי המכתב מתכוונים להגיע לפחות ל-100 אלף חתימות.

הכוונה היא להגיש את המכתב לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך ביקורו בארץ. יוזמיו אומרים כי זה יהיה המכתב שעליו חתם המספר הגדול ביותר של האזרחים, מאז ומעולם.

רוצים את פולארד בבית - הכוונה להגיע ל-100 אלף חותמים. (צילום: ויקיפדיה)
רוצים את פולארד בבית - הכוונה להגיע ל-100 אלף חותמים. (צילום: ויקיפדיה)

במכתב נאמר: "אנו, אזרחי ישראל שמחים ונרגשים לקראת ביקורך במדינתנו.

"בשעה זו של תקווה ופתיחת דף חדש אנו מבקשים לפנות אליך בנושא הכואב לכל אחד ואחת מאתנו.

"נשיא מדינתנו, שמעון פרס וראש ממשלתנו בנימין נתניהו פנו אליך באופן רשמי בשם כל אזרחי ישראל בבקשה כי תשחרר את ג'ונתן פולארד.

"ג'ונתן פולארד ריצה כבר קרוב ל-28 שנה בכלא, בעוד שבועות ספורים ימלאו 10,000 ימים למאסרו. ממשלת ישראל ויהונתן עצמו הביעו חרטה כנה ועמוקה על הפרת החוק האמריקני. הלקח נלמד ונצרב, נצרב היטב…

"אנו מלאי הערכה למזכירי המדינה קיסינג'ר ושולץ ולבכירים האמריקנים הרבים שקראו לשחרורו של ג'ונתן בשל עונשו חסר התקדים. מצבו הבריאותי הרופף מוסיף דחיפות רבה לפניותיהם.

"אולם בעיתוי מיוחד זה אנו מבקשים לפנות אליך דווקא כאזרחים פשוטים, בפנייה מעומק ליבנו. אנו מקווים שתמצא לנכון לנצל הזדמנות זו בכדי להשיב בחיוב לפניות הרבות לשחרורו של פולארד. כולל פניותיהם של נשיא המדינה פרס וראש הממשלה נתניהו אשר פנו אליך בשם כולנו.

"כבוד הנשיא, כמי שמסמל את ערכי החמלה, האנושיות והתקווה שארה"ב וישראל כל כך דוגלות בהם — אנא, קצוב את עונשו של פולארד ותן לו לרצות את שארית ימיו כאדם חופשי. אנא, בוא לישראל עם הבשורה שהפרשה הטראגית והכואבת הזו נמצאת מאחורינו".

ובינתיים, יוזמה בעניין זה גם בעיריית ירושלים. בישיבת מועצת העיר בשבוע יביא ראש העיר, ניר ברקת, לאישור המועצה החלטה להעניק ליהונתן פולארד את "אות חירות ירושלים".

"לקראת חג הפסח המסמל את היציאה מעבדות לחירות בחרנו להעניק את האות לפולארד בתקווה כי ישוחרר במהרה ויהיה חופשי לחיות בירושלים בירת ישראל", כתב הערב ברקת בעמוד הפייסבוק שלו. "אני סבור כי חובתנו לפעול תמיד ובכל האמצעים להביא לשחרור בני עמנו ואנחנו שולחים בשם תושבי ירושלים קריאה לשחרורו במהרה. גם בשעות הקשות ביותר, לא חדל פולארד מלחלום על ירושלים ואנחנו תפילה שחלומותיו יתגשמו במהרה!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן