Skip to content

המפכ"ל: מכתב התלונה נגד שר החינוך – מזויף

הערב אמר דנינו כי המכתב זויף בוודאות וכי יש עוד כמה פעולות שהמשטרה תעשה בטרם יועבר התיק ליועץ המשפטי לממשלה שיחליט אם לפתוח בחקירה פלילית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המכתב החתום לכאורה על ידי מ.כ., יועצת שר החינוך גדעון סער, בדבר תלונה על יחסים לא הולמים בין השר לבין עובדת במשרדו – הוא מזויף. כך אמר הערב (שלישי) מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בכנס של לשכת עורכי הדין. "הבדיקה עד כה העלתה, כי המסמך בוודאות מזויף", אמר המפכ"ל.

"לא ברור מי עומד מאחורי הפצת המכתב". דנינו (צילום: רפי מיכאלי)
"לא ברור מי עומד מאחורי הפצת המכתב". דנינו (צילום: רפי מיכאלי)

מ.כ. הכחישה לחלוטין כי היא זו שכתבה את המכתב, אבל בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון הורה היועץ על בדיקה של מקוריות המכתב והחתימה שלה שהתנוססה עליו.

"יש לנו עוד כמה פעולות לעשות ואז נחזור ליועץ המשפטי לממשלה. הוא זה שיצטרך להחליט אם לפתוח בחקירה פלילית ואנו נמתין להחלטתו", אמר דנינו. עוד אמר, כי כרגע "לא ברור מי עומד מאחורי הפצת המכתב".

מ.כ. נחקרה ומסרה את גרסתה בה הכחישה באופן גורף את שיוכה למכתב או לתוכנו. השר גדעון סער טרם נחקר בנושא. המכתב המקורי הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון, וחלק מתוכנו אף פורסם בכלי התקשורת השונים. המסמך, שנשלח בהעתקים לחברי מרכז רבים בליכוד, הופנה אל ראש הממשלה וכתב לכאורה על ידי היועצת של סער. המכתב מפרט חשדות לכאורה להתנהלות לא הולמת בעלת אופי מיני של שר החינוך עם עובדת הכפופה לו – התנהלות שמוגדרת בחוק כעבירה פלילית. בעבר כבר הופצו שמועות בהקשר לסער, אולם השמועות התבררו כלא נכונות והשר לא נחקר לגביהן מעולם.

סער אמור בקרוב להתייצב לפני החוקרים ולמסור את עדותו. לאחר סיום הבדיקה יצטרך היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להחליט באם להורות על פתיחת חקירה פלילית אם לאו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן