Skip to content

נעצרה יו"ר ארגון המורים במקסיקו בחשד למעילה בכספים

אלבה אסתר גורדילו, "לה מאסטרה", חשודה בגניבת 200 מיליון דולרים מקופת ארגון המורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת אל-ג'זירה מדווחת שאלבה אסתר גורדילו הכול-יכולה נעצרה בנמל תעופה מחוץ למקסיקו סיטי בחשד למעילה בכספי הארגון

גורדילו - הכול יכולה
גורדילו - הכול יכולה

התובע הכללי של מקסיקו, חזוס מורילו קאראם, אמר שגורדילו, שעמדה בראש מיליון וחצי מורים במשך 23 שנים, נעצרה בטולוקה אתמול בחשד לגניבת 200 מיליון דולרים מקופת הארגון.

המעצר התרחש יום אחד אחרי שנשיא המדינה החדש, אנריקה פניה נייטו, חתם על תכנית הרפורמה המקיפה ביותר במערכת החינוך של המדינה זה שבעה עשורים. הכוונה היא לתקן מערכת שבה משרות הוראה נמכרו או הועברו בירושה, ושום רישום רשמי של בתי ספר, מורים ותלמידים לא נערך בה מעולם. גורילו שלטה באיגוד ובמערכת החינוך של מקסיקו ביד רמה, כאילו היו נחלתה הפרטית.

הרפורמה בחינוך היא הצעד המכריע הראשון של פניה נייטו מאז נכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר, והיא נחשבת מהלומה פוליטית לגורדילו, שבמצוותה עלו פוליטיקאים רבים לגדולה ואחרים סולקו.

הרפורמה מספחת חלקים ניכרים ממערכת החינוך משליטת ארגון המורים לזו של הממשל הפדרלי. באוקטובר האחרון, גורדילו נבחרה לכהונה נוספת בת שש שנים בראשות הארגון. היא היתה המועמדת היחידה ונבחרה פה אחד.

במשך שנים רבות הדפה גורדילו התקפות של מתנגדים בתוך הארגון, פוליטיקאים ועיתונאים שראו בה סמל לפוליטיקה המושחתת משכבר הימים של מקסיקו. יריביה האשימו אותה בשחיתות, שימוש לרעה בכספי הארגון ואפילו ברצח, אולם מעולם לא הוגש נגדה כתב אישום. בשנת 2006 גורדילו גורשה ממפלגת המהפכה הממוסדת שפניה נייטו עומד בראשה, בגין תמיכה במועמדי מפלגות אחרות והקמת מפלגה משלה, מפלגת האיחוד החדש.

אין זאת הפעם הראשונה שמנהיג ארגון עובדים רב עוצמה נעצר בגלל היותו יריב פוליטי של נשיא מכהן. בשנת 1989 נעצר חואקים הרננדז גליסיה, "לה קווינה" יו"ר איגוד עובדי תעשיית הנפט במקסיקו, בראשית כהונת הנשיא הקודם, קרלוס סלינאס. גליסיה איים אז בהשבתת תעשיית הנפט המקסיקנית אם יעז הנשיא להפריט ולו חלק זעיר ממנה. חיילים ירו פצצת בזוקה כדי לפרוץ את דלת ביתו ולעצור אותו, והוא שוחרר מכלאו מיד בתום כהונת סלינאס.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן