Skip to content

פייגלין ליועמ"ש: להבהיר את מצב הריבונות על הר הבית

לאחרונה חלה עלייה במתח סביב הר הבית, לאחר שבכמה מקרים שבהם עלו יהודים על הר הבית - התרחשו עימותים בינם לבין אנשי ה"וואקף" המוסלמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת משה פייגלין מתכוון לפנות עוד היום, ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה כי יבהיר  במהירות את מצב הריבונות הישראלית בהר הבית ואת מה שהוא מכנה "הפרת החוק של משטרת ישראל". זאת, לאחר שהיום הוא הורחק מן ההר.

ח"כ פייגלין הגיע הבוקר להר הבית וביקש להיכנס לכיפת הסלע, אולם המשטרה מנעה זאת ממנו לאחר שבמקום התפתחה התקהלות של מתפללים מוסלמים. כוח משטרה שהוזעק למקום פיזר את המתקהלים והוציא מהמקום את משה פייגלין.

משה פייגלין. פניה ליועץ המשפטי (צילום: אתר הפייסבוק)
משה פייגלין. פניה ליועץ המשפטי (צילום: אתר הפייסבוק)

בעקבות הרחקתו מהר הבית כתב פייגלין בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא רואה עצמו מחויב להיכנס לכל מקום בהר הבית. זאת, בעקבות דברים שכתב הרב שלמה גורן ז"ל, לפיהם "כאשר קיימת סכנה להשתלטות נוכרים על הר המוריה, מותר אפילו להיכנס לשטח העזרא, כדי לא לתת להם חניה בהר ה', כי העליה של היהודים על ההר במצב זה נחשבת ככיבוש וחזקה ומניעת השתלטות זרים עליו".

לדברי ח"כ פייגלין: "מרגע שהפכתי חבר כנסת, כלומר נציג הריבונות היהודית בארץ ישראל – חשתי כי דבריו אלה של הרב גורן מחייבים אותי להיכנס לכל מקום בהר הבית. הבוקר עשיתי זאת ולא העלתי על דעתי עד כמה צדקתי. מסתבר שכיפת הסלע (שאינה מסגד) נחסמה לפני כשנתיים לכניסת יהודים ותיירים. 'רק למוסלמים מותר' אמר לי איש הווקף משביקשתי באדיבות להיכנס. הסברתי לקצין המשטרה שהגיע למקום כי על פי חוק לא ניתן לחסום בפני חבר כנסת כניסה למקום, ובוודאי שלא למקום בו מותרת הכניסה לאזרחים אחרים. תשובת הקצין היתה מדהימה – 'המקום שייך לווקף המוסלמי'. הנה כי כן", כותב ח"כ פייגלין, "לב ליבה של ארץ ישראל, מקום קודש הקודשים, נמסר בפועל לריבונות מוסלמית – פשוט משום שרגל יהודי לא דרכה בו בשל קדושתו".

פייגלין ממשיך וכותב: "חשוב להדגיש כי אינני קורא ליהודים להתחיל ולעלות למקום המקדש עצמו – יש הבדל ביני כחבר כנסת לציבור הרחב, אולם העולה ממה שהתברר הבוקר הוא הודאה ברורה באובדן הריבונות היהודית בהר ועל כולנו ולהתגייס ברגליים בכדי לשנות את המצב. בכוונתי לפנות עוד היום ליועץ המשפטי בכדי להבהיר במהירות את מצב הריבונות בהר ואת הפרת החוק של משטרת ישראל".

יצויין כי לאחרונה חלה עלייה במתח סביב הר הבית, לאחר שבכמה מקרים שבהם עלו יהודים על הר הבית – התרחשו עימותים בינם לבין אנשי ה"וואקף" המוסלמי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן