Skip to content

נתניהו: "סנקציות חייבות להיות משולבות באיום צבאי אמין"

ראש הממשלה הופיע בשידור וידיאו בפני ועידת איפא"ק הזהיר עוד: "ארגוני טרור כמו חזבאללה ואל-קעידה מנסים לשים יד על הנשק הסורי, כמו חיות טרף המחפשות אחר פגרים". שר הביטחון ברק: "אם יתברר שהסכם שלום עם הפלסטינים אינו אפשרי – על ישראל לעשות צעדים חד צדדיים כדי למנוע את הפיכתה למדינה דו-לאומית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מילים בלבד לא יעצרו את איראן. סנקציות בלבד לא יעצרו את איראן. סנקציות חייבות להיות משולבות עם איום צבאי אמין וברור במקרה שהדיפלומטיה והסנקציות נכשלות". כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו דיבר באמצעות שידור וידיאו, בפני באי ועידת השדולה הפרו ישראלית בארה"ב, AIPAC.

"העם היהודי יודע את המחיר של להיות חסרי הגנה מול אלה שהיו רוצים להשמיד אותם. לעולם לא ניתן לזה לקרות שוב", אמר נתניהו. "בזמן שאנו מדברים כאן על סוריה, ארגוני טרור כמו חזבאללה ואל-קעידה מנסים לשים ידם על הנשק הסורי, כמו חיות טרף המחפשות אחר פגרים".

"איום צבאי אמין וברור". בנימין נתניהו. (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
"איום צבאי אמין וברור". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

גם שר הביטחון, אהוד ברק, דיבר היום בכנס אייפא"ק ואמר כי אם יתברר שהסכם שלום עם הפלסטינים אינו אפשרי – על ישראל לעשות צעדים חד צדדיים כדי למנוע את הפיכתה למדינה דו לאומית.

"הממשלה החדשה שיקים ראש הממשלה נתניהו צריכה להוביל יוזמת שלום חדשה בין הישראלים לפלסטינים", אמר ברק. "פתרון שתי המדיניות הוא הפתרון היחיד שיכול לשמור על הזהות שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, הפתרון הזה הוא לא לטובת הפלסטינים אלא לטובתנו.

"צעדים חד צדדיים". אהוד ברק (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)
"צעדים חד צדדיים". אהוד ברק (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

"אני ניסיתי במאמצים רבים להביא להסכם כזה יחד עם הנשיא קלינטון ואני יודע שהפלסטינים אינם שותף קל", אמר שר הביטחון. "ראש הממשלה נתניהו עשה צעדים משמעותיים לקראת הסכם כולל הקפאת התנחלויות חסרת תקדים, ולדעתי יש לפלסטינים את רוב האחריות לכישלונות העבר", אמר ברק. "אני יודע שהסכם מלא לא יכול להחתם היום, ורק ורק מאמץ כן ומשותף יכול להביא להסכם ארוך טווח. אני מאמין שזה אפשרי, אבל אם ההסכם אינו אפשרי עלינו לשקול לבצע צעדים חד צדדים כדי למנוע הידרדרות מסוכנת לעבר מדינה דו לאומית. זה כולל פינוי חלק מההתנחלויות כדי ליצור רוב יהודי לדורות, ובמקביל וליצור הסדרי ביטחון שבסיסם הוא נהר הירדן. היו בטוחים שלא נתפשר על הביטחון שלנו תחת אלטרנטיבה כזו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן